• BIST 109.745
  • Altın 143,907
  • Dolar 3,4795
  • Euro 4,1022
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 21 °C

IMEAK DTO’dan MLC 2006 Semineri

IMEAK DTO’dan MLC 2006 Semineri
MLC 2006 Semineri, İMEAK Deniz Ticaret Odası ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürlüğü koordinesinde gerçekleşti.

MLC 2006 Semineri, İMEAK Deniz Ticaret Odası ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürlüğü koordinesinde 25 Kasım 2015 Çarşamba günü İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Salonu’nda gerçekleşti.

Seminerde sunumları Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İç Sular Düzenleme Genel Müdürlüğü İstanbul Liman Başkanlığı Gemi Sörvey Kurulu bünyesinde bulunan ve Gemi Sörvey Uzmanı olarak çalışmakta olan Onur Turan, Emre Baş ve Fatih İlhan gerçekleştirdi. Sektörden yoğun katılımın gözlendiği seminerde ILO’nun yapısı, MLC 2006 konvansiyonunun getirdikleri, MLC2006’ya ek olarak 2014’te alınan ve 2017’de yürürlüğe girecek kurallar, MLC 2006 konvansiyonu çerçevesinde bayrak devletlerinin uyguladığı denetimler, Paris MoU kapsamındaki denetimler anlatıldı. 

İMEAK Deniz Ticaret Odası Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Ertan’ın hoş geldin konuşmasının ardından seminer Onur Turan’ın sunumu ile başladı. 

Turan Birinci Dünya Savaşı sonunda 28 Haziran 1919, tarihinde ilk olarak Paris’te sonar Versailles’de düzenlenen Barış Konferansı sırasında kurulan Uluslararası Çalışma Örgütü’nün amacının dünyada işçilerin çalışma ve yaşam koşullarının iyileştirilmesi, ücretler çalışma saatleri ve diğer işle ilgili sorunlar için küresel standartlar üretmek olduğunu söyledi. ILO çalışmalarını; yetkili idare, işveren ve çalışan temsilcilerinden oluşan üç ana grupla gerçekleştiğini belirten Turan, 183 üye ülkesi bulunan örgütte her ülkeyi, yetkili idare delegesi, işveren ve çalışan delegesinin temsil ettiğini aktardı. 

MLC uygunluk sertifikası bayrak devleti denetimiyle verimektedir

ILO’nun mevcut uluslararası denizcilik çalışma konvansiyonlarını, tavsiye kararlarını ve standartlarını güncelleyerek, tek ve mutlak bir yapıda birleştirme kararı alındığını, bu yapının 23 Şubat 2006’da Maritime Labour Convention, 2006 olarak kabul edildiğini belirten Turan, MLC’nin amacının mevcut çalışma standartlarındaki koruma sistemlerini, çabuk bir şekilde geliştirip, küreselleştirecek yapıda ilgili çalışanlara daha yakın hale getirmesi ve ilgili gemi sahibi ve idarelerin, makul çalışma şartlarını sağlamalarında eşitsizliğe maruz kalmadan sistemin uygulanabilirliğini geliştirerek, adil rekabetin sağlanması olduğunu açıkladı. Turan sözlerine şu şekilde devam etti: “MLC 2006 Konvansiyonu dünyadaki toplam gemi tonajının yüzde 33’üne sahip 30 ülkenin kabulünün ardından 2013 yılının Ağustos ayında yürürlüğe girmiştir. MLC Konvansiyonu, maddeler, kurallar ve iki bölümlü kod (zorunlu standartlar ve zorunlu olmayan rehber) olmak üzere üç ana bölümden oluşmaktadır. Ayrıca konvansiyonda Bayrak Devleri Denetim Görevlileri (PSCO) için MLC kapsamında yapılacak denetimler için rehber ve Bayrak Devleti Sörveyörleri için MLC kapsamında rehberler de bulunmaktadır. MLC Konvansiyonu ana başlıkları gemi çalışanları için minimum gereklilikler, istihdam koşulları, yaşam mahalli ve kumanya, sağlık koruması ve sosyal güvenlik ile bayrak devleti denetimi ve liman devleti denetimidir. MLC uygunluk sertifikası bayrak devletinin yaptığı denetim sonucunda verilmektedir. Bayrak devleti denetim yaptığı ve uygun görülen gemiye verilen sertifika 5 yıl geçerlidir. Sertifikanın bitişine 3 ay kala tekrardan denetim yapılır. Ayrıca bayrak devletleri 2 buçuk yıl sonra ara denetim gerçekleştirir. 

Bayrak devleti denetimlerine ek olarak liman devleti denetimleri de gerçekleşebilir. Bu denetim konvansiyon kapsamında, denizci işe alma, yerleştirme ve denizcilerin sosyal güvenliği ile ilgili konularda sorumluluklarını yerine getirdiğine emin olunması amacıyla gerçekleştirilir. Liman devleti denetimi için belirli bir periyod bulunmamaktadır. Liman devleti ayrıca gemi çalışanları için karada bir şikâyet birimi oluşturmakla yükümlüdür. MLC Konvansiyonu’nda 2014’te yapılan değişiklerde ise, ücretini alamayan ve gemi sahibi tarafından ilgilenilmeyen ‘terk edilmiş gemi adamı’ statüsündeki çalışanların taraf olan ülkelerin kendi bayrağını taşıyan gemiler için finansal güvenlik sistemi sağlanması gerekliliği ortaya çıktı”. 

Onur Turan, ayrıca MLC Konvansiyonu’nda 2014’te yapılan değişiklerle armatörlerin yaralanmalar, ölümler ile kazalarda sorumluluk çerçevesi belirlendi” diyerek sunumunu sonlandırdı. 

2016 yılında MLC liman devleti denetimleri tüm dünyada artacak

Onur Turan’dan sonra ise Fatih İlhan söz alarak; sözleşmeye taraf olan bayrak devletlerinin MLC denetimlerini gerçekleştirme zorunluluğu olduğunu ve bu sorumluluk çerçevesinde gerçekleştirdiği denetimler sonucuna göre ‘Maritime Labour Certificate’ ve ‘Geçici Maritime Labour Certificate’ düzenleme yükümlülüğü bulunduğunu söyledi. Liman devletlerinin ise, geminin geçerli sertifikaya uyup uymadığını incelemek üzere denetimler gerçekleştirdiğini söyleyen İlhan, denetçilerin bu denetimleri ILO’nun hazırladığı ‘Liman devleti denetçisi kılavuzu’ çerçevesinde yapması gerektiğini belirtti. Fatih İlhan sunumunun son bölümünde ise, Paris MoU denetimlerinde 2014 yılı raporunda tutuklanan gemilerin yüzde 17’sinin MLC Konvansiyonu’nun şartlarını yerine getirmediğinden dolayı olduğunu söyledi. Ayrıca İlhan, 2016 yılında MLC liman devleti denetimlerinin tüm dünyada artmasının planlandığını ve taraf olmamamıza rağmen taraf ülkelerin denetimlerine hazırlıklı olmamız gerektiğini söyleyerek sunumunu tamamladı.  Sunumun ardından katılımcılarla gerçekleşen soru - cevap bölümünden sonra seminer sona erdi.

Deniz Haber Ajansı

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim