• BIST 9131.16
  • Altın 2324.75
  • Dolar 32.3712
  • Euro 34.9966
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C

IMO'dan Türk Denizciliğine Denetim

IMO'dan Türk Denizciliğine Denetim
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesindeki denizcilikle ilgili 5 genel müdürlük ve teknik daireler, IMO Üye Devlet Gönüllü Denetim Programı (VIMSAS)" kapsamında denetlendi

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesindeki denizcilikle ilgili 5 genel müdürlük ve teknik daireler, "Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) Üye Devlet Gönüllü Denetim Programı (VIMSAS)" kapsamında denetlendi. Türkiye'nin denizcilik faaliyetleri uluslararası denetimlerden alnının akıyla çıktı.
 
IMO, 30 Eylül-7 Ekim 2013 tarihlerinde VIMSAS kapsamında Türkiye'nin denizcilik faaliyetlerini mercek altına aldı. Uluslararası 4 denetmenden oluşan ekip, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesindeki denizcilikle ilgili 5 genel müdürlük ve teknik dairelerle birlikte, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, Seyir Hidrografi ve Oşinografi Dairesi Başkanlığında denetimlerde bulundu.
 
Denetimlerde Türkiye'nin denizcilik mevzuatı, denizcilik stratejisi, uygulamaları, cezai yaptırım gücü, denetim ve belgelendirme faaliyetleri, uluslararası tavsiyelere uyum, deniz çevresinin korunması, deniz kazalarının araştırılması, arama kurtarma hizmetleri, tehlikeli malların taşınması, seyir emniyeti, idari yapı, personel eğitimleri, üst seviye koordinasyon, performansın kontrolü ve geliştirilmesi gibi çok sayıda husus detaylı bir şekilde incelendi. Rapor haline getirilen denetim sonuçlarına göre sadece bir alanda eksiklik saptanırken, Türkiye'nin denizcilik uygulamalarından övgüyle bahsedildi. Türkiye'nin 7 farklı konudaki pozitif denizcilik uygulamalarının diğer ülkelere örnek nitelikte olduğu kaydedildi.
 
Denetimler, 6 aydan 36 aya çıkıyor
 
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, VIMSAS'ın, Türk denizciliğinin dünya denizcilik arenasındaki prestijini artıracağını belirterek, denetim sonucunda, Türk bayraklı gemilerin, Paris MoU üyesi ülkeler limanlarında düşük risk grubuna dahil edildiklerini ve artık 6 ayda bir değil, 36 ayda bir liman devleti denetimine tabi tutulacağını bildirdiler. IMO kurallarına uyumun denizlerde gemilerin emniyetli ve sorunsuz seyir yapabilmelerini sağlamak açısından önemli olduğunu ifade eden yetkililer, şunları kaydetti:
 
"Ülkemiz, bugüne kadar IMO üyesi devletlerin üçte ikisinin henüz başvurmadığı VIMSAS gönüllü denetimine girmek için IMO'ya başvurdu. 9 gün süren ve 7 Ekim 2013 tarihi itibarı ile tamamlanan bu denetim, ülkemiz denizciliğinin kendine güveninin ve gelişmişliğinin çok açık bir göstergesidir. Yapılan denetim denizcilik idaremiz için büyük bir itibar projesidir. IMO denetimine gönüllü aday olmak, ülkemize IMO ve dünya denizcilik çevresinde saygınlık kazandırmıştır. Bunun olumlu etkisi, bu yıl aralık ayında yapılacak ve ülkemizin de aday olduğu IMO Konsey üyeliği seçimlerinde de görülecektir.
 
IMO ile ilgili faaliyetlerimizin temel hedefi, denizde can emniyetini yükseltmek ve gemilerden kaynaklı deniz kirliliğini engellemek üzere ülkemizin standartlarının yükseltilmesidir. IMO kuralları ve tavsiyelerine daha etkili bir şekilde uyulmasının ilk sonucu da tüm Türk gemilerinde ve Türk karasularında denizde can emniyetinin yükseltilmesi ile gemi kaynaklı deniz kirliliğinin azaltılması olacaktır. Bu sayede ulusal ve küresel deniz emniyeti ile deniz çevresinin korunma çabalarına daha çok katkı sağlanacak. Daha çok insan hayatı emniyete alınmış olacak, denizler daha etkili korunacak ve daha temiz kalacaktır. Temiz denizlerde daha etkin denizcilik faaliyetleri yürütülecektir."
 
IMO üye devlet denetim sisteminin, 1 Ocak 2016'dan itibaren zorunlu olacağını belirten yetkililer, zorunlu denetime hazırlanabilmesi için öncelikle gönüllü denetimden geçirilmesinin Türkiye için bir ön tecrübe ve hazırlık fırsatı oluşturduğunu vurguladılar.
 
VIMSAS
 
Birleşmiş Milletler'in deniz emniyeti ve gemi kaynaklı kirlilik konusunda uzman kuruluşu olan ve halihazırda 170 üyesi bulunan IMO, uzun zamandan bu yana geliştirdiği kuralların, taraf devletlerce gerektiği şekilde uygulanmasına yardımcı olmak için çaba sarf ediyor. IMO bu kapsamda, üyesi devletlerin taraf oldukları IMO zorunlu enstrümanları ile bunlara bağlı tavsiye kararlarına uyumunun ne derecede olduğunun görülmesi amacıyla gönüllü bir dış denetim programı olan VIMSAS'ı uyguluyor. VIMSAS kapsamında gönüllü IMO üyesi ülkeler, 2007 yılından bu yana IMO adına görevlendirilmiş ekipler tarafından denetleniyor. Bu güne kadar tüm gelişmiş ülkeler ve denizci ülkelerden oluşan 70 civarında IMO üyesi devlet, VIMSAS kapsamında denetlendi.
 
VIMSAS denetimlerinde, ülkenin mevzuatı, denizcilik stratejisi, uygulamaları, cezai yaptırım gücü, denetim ve belgelendirme faaliyetleri, uluslararası tavsiyelere uyum, deniz çevresinin korunması, deniz kazalarının araştırılması, arama kurtarma hizmetleri, tehlikeli malların taşınması, seyir emniyeti, idari yapı, personel eğitimleri, üst seviye koordinasyon, performansın kontrolü ve geliştirilmesi gibi çok sayıda hususa bakılıyor.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim