• BIST 9524.59
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 12 °C

İpek Kıraç: Kendi markamızı yarattık

Türkiye'nin ilk ve tek seri yelkenli tekne üreticisi Kıraça Grubu'na bağlı şirketlerden Sirena Marine, Azurre 46 ve Euphoriea 54 adlı iki yeni yelkenliyle Türkiye'den uluslararası markalar yaratmak için kolları sıvadı. Sirena Marine CEO'su İpek Kıraç şirketin çalışmaları ve hedeflerini anlattı. İpek Kıraç, hedeflerini "Sektörün güçlü oyuncusu olmak ve denizcilikte Türk mühendisliği ve üretim kalitesini dünyaya ispatlamak" olarak açıkladı.

"MARİN SEKTÖRÜ BÜYÜK ORANDA KATMA DEĞERE SAHİPTİR"

İnan ve Suna Kıraç çiftinin kızları olan İpek Kıraç basın toplantısını Beyoğlu Pera Müzesi'nde düzenledi. Toplantıya İnan Kıraç başta olmak üzere sektörde faaliyet gösteren uluslararası şirketlerin temsilcileri de katıldı. Sektörde bir buçuk yılı geriden bırakan İpek Kıraç, Türkiye'de yat ve tekne endüstrisi için yaptıkları yeni projeleri anlattı.

İstihdam sağlayabilen, yan sanayi tütekimini de destekleyen ihracat oranı yüksek, marina ve turizm gibi pek çok sektörle de bağlantılı sektörün gelecek vaat ettiğinin altını çizen Kıraç, "8 bin 333 kilometre kıyısı olan Türkiye'nin yat ve tekne endüstrisi için gerekli kalifiye işçilik, uygun iklim şartları gibi avantajları vardır. İstihdam sağlayabilen, yan sanayi ütekimini de desteklelen ihracat oranı yüksek, marina ve turizm gibi pek çok sektörle de bağlantılı marin sektörü büyük oranda katma değere sahiptir" dedi.

KENDİ MARKAMIZI YARATTIK'

Türkiye'nin ilk ve tek seri üretim yelkenlisi olan Azuree 46 ile Türk sanayi ve denizcilik sektöründe kendi markalarını yarattıklarını kaydeden Kıraç, "Çok çalıştık her gün yeni birşey öğrendik. Türk sanayi ve denizcilik sektörüne ve kendimize katma değer katabilmek için kendi markamızı yaratmaya karar verdik. ve böylece Türkiye'nin ilk ve tek seri üretim yelkenlisi olan Azuree markası aramıza katıldı. Zor bir işi zor bir dönemde yapıyoruz. Son iki yıldır dünyadaki dengeleri yerinden oynatan krizler marin sektörünü de etkiledi. Bunların neticesinde tüm dünyada üretim ve satış adetleri azaldı. Ama biz Sirena Marine ailesinin yeni fertlerinin geliştirme yatırımlarına devam ettik. Azuree 46, 2013 yılının sonunda Euphoriea 54 de 2014 yılının başında piyasaya sürülecek" diye konuştu.

'DENİZCİLİK TUTKUSUYLA SEKTÖRÜ GİRDİM'

ABD'de 10 yıllık biyoloji eğitimini tamamlayan Kıraç, marin sektörüne girmesinde denizciliğe olan tutkusunun etkili olduğunu söyledi. 2012 yılında iş hayatına Kıraça Grubu şirketlerinden Türkiye'deki ilk ve tek seri yelkenli tekne üreticisi olan Sirena Marine'e CEO olarak atanan İpek Kıraç bir buçuk yıllık iş hayatını da anlattı.

İpek Kıraç, "Doğrusunu söylemek gerekirse bu süreç benim için kolay değildi. Yeni bir yapı, yeni bir sektör ve yeni bir hayat, ailemin ve çalışma arkadaşlarımın desteğiyle benim için kolaylaştı. Denizcilikte Türk mühendisliği ve üretim kalitesini dünyaya ispatlamaya karar verdik. Sektörün ciddi bir oyuncusu olarak Azuree 33 ve Azuree 40 üretiminde geldiği seviyeyi daha yükseklere taşımak için ürün gamımızı genişletmeye karar verdik. Azuree 46'yı Rob Humphreys'in tecrübeli ellerine emanet ettik ve üst seviye performans ödün vermek istemeyenlerin hayır diyemeyeceği bir yelkenli tasarladık. Bugün Azuree'lerimiz Hong-Kong'tan Avustralya'ya İspanya'dan Japonya'ya dünya sularında yelken açıyor. Sirena Marine global bir platforma taşındı. Biz hedeflerimiz yüksek koyuyoruz ve hedefimiz Türkiye'den uluslararası markalar yaratmak. Biz Euphoria ve yenilenmiş Azuree serilerimizle zirveye çıkıyoruz" ifadelerini kullandı.

İnan Kıraç da kızının kısa zaman içinde ekibiyle birlikte önemli bir başarı yakaladığını kaydetti. Sirena Marine'e bağlı, Azuree 33 ve Azuree 40 yeklenli tekneleri ile Azimut 42E, Magellano 43 Azimut 40 modelleri CNR Fuar Merkezinde yarın başlayacak olan Avrasya Boat Show'da deniz tutkunlarıyla buluşacak.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.