• BIST 8979.2
  • Altın 2285.04
  • Dolar 32.329
  • Euro 35.0528
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 18 °C

İskoçlar İDO'yu uçuruma sürüklüyor

İskoçlar İDO'yu uçuruma sürüklüyor
Önceki gün İDO'nun Sirkeci İskelesi'nde vapura binerken denize düşen araçta bulunan 5 yaşındaki Ece Su Yılmaz'ın ölümüne sebeb veren deniz kazasında, ihmaller zincirinin olduğu ortaya çıktı.

İDO NEREYE KOŞUYOR?

15 Mart 2014 tarihinde İDO Sirkeci İskelesi'nde vapura binerken denize düşen araçta bulunan, 5 yaşındaki Ece Su Yılmaz'ın ölümüne sebeb veren deniz kazasının nedeninin, ticari kaygı ve ihmaller zincirinin olduğu, ortaya çıktı.

12 Şubat 2014 tarihinde İDO Yönetimi'nin aldığı bir karar ile vapurlarda çalışan personelin çalışma koşulları 12 saat mesai, 48 saat dinlenme sisteminden vazgeçilerek, 24 saat mesai, 24 saat dinlenmeye dönüldüğü ortaya çıktı.

Ayrıca, alınan bir kararla, arabalı vapurlarda çalışan güverte gemi adamı sayısı, 1 kaptan, 3 gemiciden, 1 kaptan, 2 gemiciye düşürüldü.

Brian Souter Başkanlığı'ndaki İDO A.Ş. yönetiminin, emniyet ve güvenlikten taviz veren bu kararları, İDO çalışanları arasında huzursuzluk yarattığı öğrenilirken, İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.'ye bir genel müdürün atanmaması ise değişik yorumlara neden olduğu belirtildi.

Deniz Haber Ajansı'nın İstanbul Liman Başkanlığı'ndan aldığı bilgiye göre, İDO Faciası'nda idari soruşturmanın başladığı kaydedilirken, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kaza Araştırma ve İnceleme Kurulu Başkanlığı'nın çalışmalar başlattığı kaydedildi.

İDO FACİASININ NEDENİ TİCARİ KAYGI MI?

Aralık-2013'de, Ahmet Paksoy'un İDO Genel Müdürlüğü görevinde ayrıldıktan sonra, başsız kalan İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş'de yönetim ve icra kurulları, Souter Investments Yönetim Kurulu Başkanı Brian Souter Başkanlığı'nda İskoç ve İngilizlerin eline geçti.

Özellikle, Eskihisar-Topçular arasında rekabetin oluşması ile İDO'nun İskoç ortağı Brian Souter İngiliz Financial Times Gazetesi'ne mülakat vermiş ve "Ağaçı bize sattılar, kirazları dağıtıyorlar" diyerek Negmar-İstanbul Lines'in Eskihisar-Topçular hattı izni verilmesine tepki göstermişti.

İDO'yu alan ortaklar arasında huzursuzluğa neden olan gelişmeler üzerine, Türk ortaklar, Aralık-2013'de yaptıkları Ortaklar Genel Kurul ile İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. Yönetimi ve icrasını, İskoç ortağa devretti.

HALAT VERMEMEK, BÜYÜK KUSUR

Konu ile ilgili Deniz Haber Ajansı'na özel açıklamalarda bulunan denizcilik uzmanları, arabalı vapurların iskeleye yanaşırken, zaman kaybına neden olduğundan dolayı halat vermeyip tam yol iskeleye yanaşmasının sakıncalı ve güvenli olmadığını belirtirken, özellikle Harem ve Sirkeci iskelelerine yakın geçen deniz araçlarının oluşturduğu dalgalar nedeniyle, arabalı vapurların iskeleden kopma ihtimallerinin bulunduğu belirtildi.

15 Mart 2014 tarihinde olan 5 yaşında bir çocuğun ölümüne neden olan deniz kazasının, halat vermeme ve arabalı vapurun iskeleye bağlanmama ihmalinin sonucu olma ihtimalinin bulunduğunu kaydeden aynı uzmanlar, araçın kapağın üzerinden düştüğü hesap edilirse bu varsayımın, gözönünde bulundurulmasında fayda olduğu ifade edildi.

Bir arabalı vapurun, iskeleye bağlanması ve halat vermesi halinde 20 dakika zaman kaybı olduğunu kaydeden aynı yetkililer, Sirkeci-Harem ve Eskihisar-Topçular hattında günde ortalama 20 sefer yaptığı, halat bağlaması halinde bu sefer sayısının yüzde 30 düştüğü kaydedildi.

İDO 2011 YILINDA ÖZELLEŞTİRİLMİŞTİ

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan, İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş.(İDO), Nisan-2011'de yapılan özelleştirme ile Tepe-Akfen-Souter-Sera Gayrimenkul Yatırım konsorsiyumu'na 861 milyon dolara ihale edilmişti.

İDO A.Ş'nin hisseleri, Haziran 2011'de; Akfen Holding, Tepe İnşaat, Souter Investments LLP ve Sera Gayrimenkul Yatırım ve İşletme ortak girişimi tarafından kurulan, TASS Denizcilik ve Ulaştırma Hizmetleri A.Ş:'ye devredildi.

Haber: Recep CANPOLAT - Deniz Haber Ajansı

www.ulasimonline.com

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim