• BIST 9454.9
  • Altın 2499.643
  • Dolar 32.5852
  • Euro 34.7859
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 20 °C

İstanbul Metrosu’nda 135 trilyonluk zarar iddiası

İstanbul Metrosu’nda 135 trilyonluk zarar iddiası
İstanbul Metrosu’nun sinyalizasyon sistemi için yapılan ihalelerde işlem yanlışlığı yapıldığı ve kamunun en az 135 trilyon lira zarara uğratıldığı iddia edildi.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)’nin CHP’li meclis üyeleri Taner Kazanoğlu, Dr. Hakkı Sağlam ve Hüseyin Sağ, fazla ödeme yapılarak kamunun zarara uğratıldığı iddiasını İBB Başkanı Kadir Topbaş’a verdikleri soru önergesiyle belediye meclisi gündemine taşıdı.

Önergede, sinyalizasyon sistemi için açılan ihale işlemlerindeki belirsizliklere dikkat çekildi. Meclis üyeleri, metro sinyalizasyon sisteminin farklı şirketlerce birçok defa yeniden yapıldığının altını çizdi ve bu şirket isimlerin açıklanmadığını vurguladı.

Meclis üyeleri İBB Başkanı Topbaş’a şu soruları yöneltti: “Yapılmış olan ihaleler kaç adet ayrı istasyon şeklinde ihale edilmiştir. Bundan sonra kaç ayrı bölüm ihale edilecektir? Alstom tarafından yapılan Taksim-4. Levent Metrosu, Yenikapı-Hacıosman arası uzatılırken Alstom sistemi tamamen sökülmüş, Siemens sistemi kurulmuştur. Burada Alstom tarafından yapılan sinyalizasyon sistemi neden sökülmüş her iki firmaya ayrı ayrı ne kadarlık bir ödeme yapılmıştır? Mevcut olarak ihale edilmiş Metro hatlarında bu işler hangi sinyalizasyon firmalarına ihale edilmiştir? Her bir metro hattının ihale bedelleri ne kadardır? Özellikle her uzatma istasyonu için ödenen bedel yönünden bir kontrol yapılmış mıdır?” 135 Trilyon zararın vatandaşın cebinden çıktığını vurgulayan meclis üyeleri, yanlış ihalelerin para kaybının yanısıra insan hayatını da tehlikeye attığını vurguladı.

SİNYALİZASYON NEDİR?

Her raylı sistem aracının kendine özel emniyet çeşidi vardır. Tramvaylar trafiğe de girdiği için görerek sürüş, tünel metrolarında ise bu olmadığı için “interlocking” sistemi ile sürüş sağlanır. Kumanda merkezinde tüm hat boyu ekipmanlarının bilgileri toplanır ve bu bilgilere göre bir trenin bir ray bölgesine girmesine izin verilip verilmeyeceğine karar verilir.

Bir makas veya ray bölgesine herhangi bir tren girdiğinde o tren bu ray bölgesini terk edene kadar bölge kilitlenir ve herhangi bir işlem yapılmasına izin verilmez. Böylece trenler izin verilen bloktan diğer bloğa giremeyeceği için çarpışmaları da engellenir.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim