• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 14 °C

İstanbul Uluslararası aktarma merkezi olacak

İstanbul Uluslararası aktarma merkezi olacak
Türkiye'nin lojistikte bölgesel bir üs olması sağlanarak, lojistik maliyetin düşürülmesi, ticaretin geliştirilmesi ve rekabet gücünün artırılması temel amaç olarak belirlendi.
TBMM Başkanlığına sunulan Onuncu Kalkınma Planı'na (2014-2018) göre, ulaştırma, depolama, envanter yönetimi ve gümrükleme alt maliyetleri göz önünde bulundurularak transit taşıma süresinin kısaltılması, hasarsız teslim oranının yükseltilmesi, güvenilirlik ve hız unsurları öne çıkarılarak müşteri hizmet düzeyinin arttırılması hedefleniyor.
 
 
Yük ve yolcu ulaştırma hizmetlerinin etkin, verimli, ekonomik, çevreye duyarlı, emniyetli bir şekilde sağlanması, yük taşımacılığında, kombine taşımacılık uygulamalarının geliştirilerek demiryolu ve denizyolunun paylarının arttırılması, kalitenin ve güvenliğin yükseltilmesi ve ulaştırma planlamasında koridor yaklaşımına geçilmesi esas olarak belirlendi.
 
Plana göre, karayolunda bu yıl 21 bin 67 kilometre olacak bölünmüş yol uzunluğu, 2018'de 25 bin 272 kilometreye, 2013'te 2 bin 256 kilometre olacak otoyol uzunluğu ise 2018'de 4 bin kilometreye çıkarılacak.
 
Geçen yıl 888 kilometreye ulaşan hızlı tren hat uzunluğu, bu yıl bin 376 kilometreye, 2018'de ise 2 bin 496 kilometreye ulaşacak. 2012 yılında 10,3 milyon detveyt ton (DWT) olan Türk bayraklı deniz ticaret filosu, bu yıl 11 milyon DWT'ye, 2018'de de 14 milyon DWT'ye çıkması planlanıyor.
 
Planda, 2012 yılında 131 milyon olan havayolu yolcu sayısı, 20 milyon artışla bu yıl sonunda 151 milyon yolcuya ulaşacak. Havayolu yolcu sayısı, 2018 yılında ise 2012 yılına göre 101 milyon artışla 232 milyona ulaşacak.
 
İstanbul uluslararası aktarma ve bakım-onarım merkezi olacak
 
Plana göre, İstanbul yeni havalimanının ilk etabı plan dönemi sonuna kadar tamamlanacak. Havayolu sektöründe İstanbul'un uluslararası bir aktarma ve bakım-onarım merkezi olması desteklenecek.
 
Rekabet ortamının tesis edilebilmesi için slot tahsisinde şeffaflık sağlanacak ve özel havayolu şirketlerinin pazara girişlerindeki engeller azaltılacak.
 
Artan dış ticaret taşımalarının Türk bayraklı gemilerle yapılabilmesini teminen filonun geliştirilmesi ve Türk bayrağının tercih edilmesi sağlanacak. Türkiye'nin ihracat hedefine ulaşabilmesini teminen, yapılan planlamalar doğrultusunda doğru yer, zaman ve ölçekte liman kapasiteleri hayata geçirilecek, limanların demiryolu ve karayolu bağlantıları tamamlanacak. Çandarlı Konteyner Limanı tamamlanacak, Mersin Konteyner Limanı ve Filyos Limanı'nın yapımına başlanacak.
 
Deniz emniyetine azami önem verilecek, Acil Müdahale Merkezleri ve yoğun limanlardaki Gemi Trafik Yönetim Sistemleri tamamlanacak, güvenli deniz izleme koridorları oluşturulacak. 
 
Liman yönetiminde dağınıklığın giderilmesini ve kamu tarafından belirlenecek politikaların her bir limanın ihtiyaçları da göz önüne alınarak uygulanmasını sağlayacak, Türkiye'ye uygun bir liman yönetim modeli hayata geçirilecek.
 
Dış ticaretteki gelişmelere paralel olarak gümrüklerin fiziki altyapısı iyileştirilecek, bilgi teknolojilerinin kullanımı ve tek pencere uygulaması yaygınlaştırılacak, gümrük işlemleri hızlandırılacak ve etkinleştirilecek. İkili gümrük anlaşmalarıyla gümrük işlemleri azaltılacak, tek durakta kontrol-ortak kapı kullanımı projeleri tamamlanacak.
 
Posta piyasasının serbestleştirilmesi sürecinde etkin düzenleme ve denetim yoluyla posta sektöründe rekabetçi bir piyasa oluşturulacak
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim