• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara -3 °C

İstanbul'un otelleri Paris'le yarışıyor

İstanbul'un otelleri Paris'le yarışıyor
İstanbul'da hafta sonu ne büyük bir organizasyon ne de toplantı var. Yine de 5 yıldızlı otellerde bu haftasonu kalacak tek bir oda bile yok. Torpille bulunan en iddiasız odalar bile 300 eurodan başlıyor.

İstanbul'un otelleri Paris'le yarışıyor

İstanbul'da hafta sonu ne büyük bir organizasyon ne de toplantı var. Yine de 5 yıldızlı otellerde bu haftasonu kalacak tek bir oda bile yok. Torpille bulunan en iddiasız odalar bile 300 eurodan başlıyor.

Uluslararası iş, kültür ve spor organizasyonları yüzünden İstanbul'un lüks otellerinin tıka basa dolu olduğunu bütün yaz konuştuk, işittik, okuduk... Ama bu kez durum farklı...Bu hafta sonu İstanbul lüks otellerin neredeyse hepsi yüzde 100 dolu... Üstelik ne kongre, ne Arap istilası ne de büyük spor müsabakası var... Four Seasons Bosphoros, Four Seasons Sultanahmet, Swissotel, Çırağan Sarayı Kempinski, Les Ottomans, The House Hotels, Hilton Hotel, Ceylan İntercontinental, Ajia Hotel'in bütün odaları dolu. Bununla da kalmıyor, otellerimiz bu hafta sonu Roma, Barselona ve Paris Otelleri'nin fiyatlarıyla aynı. En ucuz oda 300 euroya satıldı. En pahalı oda ise 30 bin euroya...

YENİ TREND İSTANBUL

İstanbul' un lüks otellerindeki bu doluluğun birkaç sebebi var. Bunlardan ilki farklı destinasyonlardan İstanbul'a direkt seferlerin artması. Destinasyona ulaşmak ne kadar rahat ve kolay olursa, ziyaretçi sayısı da o kadar artıyor. Daha beş yıl öncesine kadar 100-150 dolara oda satan hatta gizlice el altından 80 dolara kadar düşen oteller bugün dünya ile yarışıyor. İkincisi, seyahat trendleriyle ilgili. Artık insanlar yeni deneyimler yaşamak için seyahat ediyor. Yeni trend ise İstanbul. Üçüncüsü, İstanbul'da düzenlenen etkinlikler. Gerek moda, gerek sanat, gerekse spor etkinlikleri büyük ilgi çekiyor ve dünyanın farklı yerlerinden katılımcılar geliyor. Dördüncüsü, ekonomideki istikrar ve yatırımcıların rolü. İstanbul, iş insanlarının ve yatırımcıların da oldukça ilgi gösterdikleri bir şehir. İstanbul'un popülerliğinin son dönemde artmasının en önemli sebeplerinden birisi de medya. Yabancı basından ilgi çok fazla.

ANA DESTİNASYON

Tüm platformlarda İstanbul anlatılıyor. Sanat, moda, alışveriş gibi alanlarda İstanbul'un ne kadar zengin seçenekler sunduğundan bahsediliyor. İstanbul'a karşı büyük bir merak ve güven var. Bilgi seviyesi yüksek, sofistike ziyaretçiler de İstanbul'da ilgi alanlarına göre farklı seçenekler ve yüksek kalite bulabiliyorlar. Bu da şehri diğer dünya şehirleri kadar cazip ve tercih edilir kılıyor. Eskiden cruise gemilerinin sadece bir durak olarak uğradıkları İstanbul, artık ana destinasyon olarak tercih ediliyor. İstanbul artık birçok alanda Milano, Paris ve Londra gibi dünya şehirleriyle yarışıyor.

Çırağan Kempinski Türkiye Satış ve Pazarlama Bölge Direktörü Can Göktaş

"Hafta sonu geceliği 60 bin TL'ye oda sattık"

Bundan 5 yıl öncesine göre İstanbul'a olan talep kat kat artmış durumda. Başta THY olmak üzere birçok havayolu şirketinin başlattığı direkt uçuşlar ile İstanbul'un merkezi konumunun ekonomik açıdan büyük değer kazanması. Tabii bu işin ekonomik boyutu. Bu etkenlerin oluşmasının temel unsuru ülkenin ekonomik ve politik açıdan stabilitesi korumasına bağlı. En az bunlar kadar önemli olan diğer etkenler ise sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler. STR ( Smith Travel Research ) şirketinin yaptığı araştırmalara göre İstanbul Bölgesi lüks segmentteki otellerin doluluk oranlarının 2009'a göre yüzde 8.6 oranında arttığı gözlenmiştir. Şu anda en ucuz oda 400, en pahalısı 30 bin euro...

Swissotel Gelirler ve Pazarlama Direktörü Nazlı Işıklı Anıl

'İstanbul dünyada en popüler şehir oldu'

İstanbul artık Avrupa'daki bütün destinasyonlar ile yarışıyor. Bunların içinde Roma, Paris, Barselona var. Bunun en temel sebeplerinden biri, İstanbul'un artık çok popülar bir şehir haline gelmesidir. Bir kez gelen bir daha geliyor. Sadece tarih ve kültürel sebeplerden değil, İstanbul artık gece hayatı, restoranları ve onlarca farklı alışveriş seçenekleri için de tercih ediliyor. Ayrıca İstanbul lojistik olarak da gelmesi eskiye oranla daha kolay bir şehir oldu. Bütün havayollarının bir günde birden fazla seferleri başladı İstanbul'a. Bunların dışında da artık sadece hafta arası değil hafta sonları doluyuz.

Ajia Hotel Satış Müdürü Mete Üsküdarlı

'Arap istilası yok üçüncüyüz'

BU yıl İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür Başkenti olması, THY gibi çeşitli büyük markaların yurtdışında yapmış oldukları sponsorluk anlaşmaları, Türkiye'nin İspanya ve Yunanistan gibi büyük turizm destinasyonlarını açık ara geride bırakması gibi nedenler İstanbul'u ön plana çıkardı. Özellikle 2010 ilk 8 aylık rakamlara baktığınızda İstanbul bugün Avrupa'da Londra ve Paris'den sonra ziyaret edilen 3.ülke konumunda.

The House Hotels Satış Direktörü Turgay Doğanlar

'Eylül ayı turistik ziyaret ayı'

KASIM ve Aralık şirketlerin ve büyük kuruluşların zamanlarının çoğunu ofislerinde geçirdikleri yıl sonu toparlamalarını ve yeni yıl hazırlıklarını yaptığı bir dönem. Bunun için Eylül ve Ekim ayı ise toplantıların yapıldığı en uygun zaman. Ayrıca eylül ayı Leisure dediğimiz turistik ziyaretler için de keyifli bir ay. Butik Oteller'e olan talep 5 yıldızlı otellere oranla son dönemde artış gösterdi ve ayrıca 5 yıldızdan butik yönüne arayış bir hareket söz konusu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim