• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 13 °C

İşte Ferrari'den Beklenen Araç!

İşte Ferrari'den Beklenen Araç!
Tanıtımından önce adının LaFerrari XX olacağı düşünülen otomobil, tasarımıyla nefes kesiyor. Ferrari, FXX K adını verdiği yeni modelinin üzerindeki örtüyü Abu Dhabi’de yapılan bir organizasyonda tanıttı.

İsminin LaFerrari XX olması beklenen, ancak LaFerrari XX K ismiyle karşımıza çıkan otomobil, İtalyan üreticinin ilk hibrit otomobili olan LaFerrari baz alınarak geliştirilmiş.

Otomobilin isminde yer alan K ise kinetik enerji geri dönüşüm sistemi olan KERS’i temsil ediyor. Ferrari yetkilileri FXX K’nin herhangi bir yarışta yarışmak için üretilmediğini, otomobilin tek amacının “teknik gelişmeleri gözler önüne sermek” olduğunu söylüyor.

Daha önce iddia edildiği gibi 1050 bg maksimum güce sahip olan otomobilin ürettiği gücün 860 bg’si V12 motordan, 190 bg’si ise elektrikli motordan elde ediliyor. Hibrit sistem 1050 bg gücün yanı sıra 900 Nm tork üretiyor.

Otomobilin 6.2-litrelik V12 motoru da gücün artması amacı ile elden geçirilmiş. Bu operasyon ile birlikte motor bünyesinde artık yeni kam milleri ve hidrolik yerine mekanik supap iticilerine sahip olan modifiye edilmiş supap mekanizması barındırırken, emme manifoldları yeniden tasarlanmış ve özel bir cila işlemine tabi tutulmuş. Egzoz sisteminde yer alan susturucuların da sistemden çıkarılmış.

Optimize edilmiş HY-KERS sistemi sürücünün dört farklı moddan birini seçebileceği kontrol ünitesine sahip olmuş. “Qualify” modu sınırlı sayıda tur için maksimum performansı sağlamak için, “Long Run” modu “performans sürekliliğinin” sağlanması, “Manual Boost” modu anlık maksimum torkun üretilmesi, “Fast Charge” modu ise otomobilin pilinin daha hızlı şarj edilmesi için ayarlanmış.

Tasarım açısından, ön kısmı çift-profilli spoyler ve standart otomobilde yer alan splitter’dan 30 mm daha alçak olan daha büyük bir splitter tarafından domine edilen otomobil ayrıca yeni kapı eşiklerine sahip. Otomobilin arka kısmı ise yükseltilmiş; arka kısmın her iki tarafına yerleştirilen kanatlar ise downforce’u arttırmanın yanı sıra otomobilin nefes kesen, benzersiz bir görünüşe sahip olmasını sağlamış.

Ferrari tasarımda yapılan bu değişikliklerin downforce’u %50 arttırdığını ve FXX K’nin standart LaFerrari’nin 200 km/s hızda ürettiği 230 kg’lık downforce’a kıyasla 540 kg’lık downforce ürettiğini iddia ediyor. İtalyan üretici pist odaklı otomobilin en hızlı tur zamanlarına imza atabilmesi amacıyla FXX K’ye Pirelli yarış lastiklerin yanı sıra yatay, düşey ve radyal eylemsizlik ile sıcaklık ve basıncı ölçen sensörler yerleştirmiş.

Fiyatı ve kaç adet üretileceği açıklanmayan Ferrari FXX K’nin üretimine önümüzdeki yıl başlanacak. Otomobil Ferrari’nin özel müşterilerine sunulacak ve İtalyan üretici bu müşteriler ile birlikte önümüzdeki iki yılı kapsayacak bir test programı yapacak.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim