• BIST 9101.45
  • Altın 2324.897
  • Dolar 32.3656
  • Euro 34.97
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 20 °C

İZBAN zararını ESHOT’tan İstiyor

İZBAN zararını ESHOT’tan İstiyor
İZBAN, kart krizi sırasında toplu taşıma hizmetinden 1 milyon 800 bin yolcunun ücretsiz yararlanması nedeniyle oluşan zararı ödenmesi için ESHOT Genel Müdürlüğü’ne yazı gönderdi.

İzmir’de elektronik temassız akıllı kart hizmetini 16 yıldır veren Kentkart Şirketi’nin ocak ayında yapılan ihaleyi kaybetmesinin ardından ihaleyi kazanan KARTEK Firması 1 Haziran itibariyle sistemi işletmeye başladı. Merakla beklenen geçiş süreci sancılı başladı. Sabah erken saatlerde işine, okuluna gitmek için evden çıkan otobüs, metro ve vapura binmek isteyen İzmirlilerin kent kartlarını validatörler ya hiç okumadı ya da “Bakiye yetersiz” gerekçesiyle geçişe izin vermedi. Sıkıntı bununla da sınırlı kalmadı. Otomatik yükleme makinelerinde kartlara para yüklenemedi. O süreçte İzmir Büyükşehir Belediyesi otobüs, metro ve iç körfezde yolcu taşıyan vapurlarla TCDD ile ortak işletilen İZBAN’da binişleri ücretsiz yaptı. Turnikelerde kartları okumayan İzmirliler 1-10 haziran tarihleri arasında toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlandı. Her gün 1 milyon 800 bin yolcunun yararlandığı toplu ulaşım araçlarından çok sayıda İzmirlinin ücretsiz yararlanması beraberinde kamu zararı tartışmalarını da getirdi.

DAVA AÇABİLİRLER

İzmir’de toplu ulaşım araçlarına binişlerde kullanılan elektronik ücret toplama sistemini 16 yıldır işleten Kent Kart Firması’nın ocak ayında yapılan ihaleyi kaybetmesi ile geçtiğimiz haziran ayında yaşanan kaosun mali portresi de yavaş yavaş netleşmeye başladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin TCDD ile yüzde 50 ortaklıkla kurduğu İZBAN A.Ş, ESHOT Genel Müdürlüğü’nden kaosun yaşandığı süreçte toplu taşıma hizmetinden 1 milyon 800 bin yolcunun ücretsiz yararlanması nedeniyle oluşan zararın kendilerine ödenmesini talep etti. İZBAN Yönetim Kurulu’nda alınan karar uyarınca ESHOT Genel Müdürlüğü’ne gönderilen yazıda söz konusu zararın karşılanmaması durumunda hukuki yollardan tazmin yoluna gidileceği ifade edildi. Parasını isteyenler bununla da sınırlı kalmadı. Edinilen bilgiye göre İZBAN’ın dışında aynı havuzdan yararlanan ve iç körfezde yolcu taşımacılığı yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi şirketlerinden İZDENİZ ile hafif raylı sistem taşımacılığı yapan İzmir Metro A.Ş de, yönetim kurullarından benzer kararlar çıkartıp ESHOT’un kapısına dayandı. Sadece İZBAN’ın ESHOT’tan alacağının yaklaşık 3.3 milyon lira civarında olduğu iddia edildi.

KAĞIT BİLETE GEÇİLMİŞTİ

Büyükşehir Belediyesi sıkıntılı süreci aşmak için kısa süreliğine 16 yıl aradan sonra kağıt bilet uygulamasına geri döndü. Bir süre daha devam eden kriz daha sonra sistemin yavaş yavaş yerine oturması ile normale döndü.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim