• BIST 9079.97
  • Altın 2308.523
  • Dolar 32.3143
  • Euro 35.0465
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 17 °C

İZBAN'da hedef metro standartı

İZBAN'da hedef metro standartı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, banliyö hattının metro standartına çıkması için sefer aralığının ilk etapta beş dakikaya düşmesi gerektiğini söyledi.

Günlük taşınan yolcu sayısının bu şekilde 350 binden 550 bine yükseleceğini belirten Kocaoğlu, sistemin de kredi ve faiz borcunu kendisinin ödeyeceğini açıkladı.

İzmir’in toplu ulaşımında Aliağa-Menderes arası 80 kilometrelik banliyö hattıyla önemli bir işlevi üstlenen İZBAN’da, aktarmalı sistemle birlikte yolcu ve vagon sayısı artmasına karşın sefer sıklığının 10 dakikanın altına düşmemesi, sistemin daha verimli ve metro standartında çalışmasına engel oldu. TCDD’nin yolcu ve yük trenlerinin de aynı hattan işlemesi nedeniyle 10 dakikanın altında sefer yapamayan İZBAN’ın bu handikapı aşması için yol aranıyor. Büyükşehir Belediyesi, TCDD’ye kısa vadede sorunu çözmek için bölge trenlerinin Menderes ve Menemen’de son durak yapmasını, yolcu ve eşyalarının İZBAN tarafından ücretsiz kent içine taşınmasını da önerdi.

Özellikle bu uygulamanın sabah ve akşam İZBAN’ın yoğun yolcu trafiğinin olduğu zaman aralıklarında yapılması talep edildi. TCDD henüz bu öneriyle ilgili bir uygulama yapmadı. Torbalı hattının açılmasıyla birlikte bu yönde adımlar atılması bekleniyor. Öte yandan uzun vadeli çözüm için iki raylı hattı TCDD’ye ait uygun olan yerlerde, kamulaştırmayla üç hatta çıkarmak için çalışma başlatıldı.

“GECİKMEYİ POLEMİK MALZEMESİ YAPMAM”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZBAN’ın metro standartına çıkması için ilk etapta sefer sıklığının beş dakikaya inmesi gerektiğini söyledi. TCDD ile birlikte yaptıkları ve işlettikleri sistemin Torbalı’ya kadar uzayacak bölümünde İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin üzerine düşen imalatları, istasyonları yaptığını belirten Kocaoğlu, TCDD’nin elektrifikasyon, sinyalizasyonla ilgili çalışmaları bitirdiğinde hizmete açılacağını açıkladı. TCDD’nin yaptığı çalışmaların gecikmesini polemik malzemesi yapacak hali olmadığını, zaman zaman Büyükşehir Belediyesi’nin de imalatlarının gecikebildiğine dikkat çeken Kocaoğlu, “Bekliyoruz. Ne zaman biterse o zaman açılacak” dedi.

“BEŞ DAKİKA METRO STANDARTI GETİRİR”

Kocaoğlu, İZBAN hattıya ilgili asıl problemin, banliyö sefer sıklığının 10 dakikanın altına düşürülememesi olduğunu söyledi. Sorunun çözümüne TCDD ile birlikte karar verileceğini bu yönde girişimleri olduğunu belirten Kocaoğlu, “Bu hatta banliyö seferlerinin ilk etapta beş dakikaya inmesi gerekir. Hat hazır. İstasyonlar yapıldı. Çekerler geldi. Günde 350 bin kişi taşınıyor. Beş dakika da bir seferle 550 bine çıkacak. Hem yatırım için alınan krediyi hem de faizini sistem kendisi ödeyebilecek” dedi.

Bunun olması için yük trenlerinin gece gitmesi, bölge trenlerinin Menemen ve Cumaovası’nda son durak yapması gerektiğini belirten Kocaoğlu, “Gelen yolcunun kaçı Alsancak, Basmane garına gidiyor ki? Dağılıyor. Ama İZBAN sistemine girdiğinde Aliağa-Menderes arasında istediği yere gidecek. Kent içine daha kolay ulaşacak. Beş dakikalık seferlerle sistem metro standartında çalışacak” diye konuştu. 

Metro’da sefer sıklığı yoğun saatlerde 3 dakikada bir gerçekleşiyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim