İzmir Limanı'ndaki kan kaybı durdurulmalı
İzmir'deki Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne bağlı oda ve borsaların yönetim kurulları ortak toplantısı önceki gün Bergama'da yapıldı.
Toplantıda konuşan İzmir Ticaret Odası (İTO) Başkanı Ekrem Demirtaş ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Ender Yorgancılar, İzmir Kalkınma Ajansı'na (İZKA) tepki gösterdi. Kruvaziyer turizminin gelişimi için hazırladıkları projenin İZKA'da yapılan değerlendirmede yedeklere atıldığını belirten Demirtaş, "Değerlendirme ayrıntılarını incelediğinde İTO'nun kruvaziyerle ilgisine 5 üzerinden 3 puan verilmiş. Sonuçta oradaki denetçinin takdiridir. Ama, neye göre takdir ediyor. Saç baş yolduran bu değerlendirmeler sonrası oda olarak İZKA'ya hiçbir proje vermeme kararı aldık" dedi.
YASA DEĞİŞMELİ
Aynı zamanda İZKA Yönetim Kurulu üyesi de olan EBSO Başkanı Yorgancılar da önlerine gelen değerlendirilmesi yapılmış projelere imza atıp onaylamaktan başka bir şey yapamadıklarını söyledi.
Yorgancılar, şöyle konuştu:
"Projelerin değerlendirmelerini biz yapmıyoruz, yapamıyoruz. Yasa bu şekilde. Başkaları değerlendiriyor. Ne açıdan bakıyorlar bilmiyoruz. İlk toplantıda Vali beye anlatıp başka bir düzenleme yapılması, gerekirse yasanın değiştirilmesini talep etmeliyiz. Aslında Vali'nin de yapacağı bir şeyi yok. Yasanın değişip yörelere, uygun projelerin desteklenmesi konusunda yetki verilmesi gerekiyor."
"Alsancak Limanı'ndaki kan kaybı durdurulmalı"
Toplantıda İzmir Limanı'na yapılması istenen yatırımlar da gündeme geldi. İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir Limanı'ndaki kan kaybının durması için tarama işinin bir an önce yapılması gerektiğini, yolcu ve konteyner limanlarıyla ilgili yatırım planlarının gerçekleşmesi konusunda Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a güvendiklerini, bu konuda takipçi olacaklarını ifade etti. Demirtaş, Çandarlı Körfezi'nde yapımı planlanan Kuzey Ege Konteyner Limanı'nın Türkiye için olmazsa olmaz bir yatırım olduğunu, projeyi gündemlerinde tuttuklarını belirtti.
Demirtaş, "Limanın arkasında 400 hektarlık alanda lojistik merkez kurulacak. 2023 hedefi 500 milyar dolar dış ticaret olan bir Türkiye, bu limanı yapmak zorunda. Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak liman için 2010'da ihaleye çıkılacağı ifade edildi. Umarım 2012'ye kalmadan 2011'de yapılır" dedi. Aliağa ve Bergama'daki sanayi bölgelerinin İzmir-Çanakkale karayoluna büyük bir yük getirdiğini, henüz liman ortada olmamasına rağmen burada bir sıkıntı yaşandığını ifade eden Demirtaş, yolun gidiş geliş 4 şeride çıkarılması için çalışma yapacaklarını anlattı.