• BIST 84.208
  • Altın 147,005
  • Dolar 3,7769
  • Euro 4,0596
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara -2 °C

İzmir'de tramvay çalışmaları hızla ilerliyor

İzmir'de tramvay çalışmaları hızla ilerliyor
Karşıyaka ve Konak tramvay hatları yapımını üslenen Ankara’lı firma Gülermak İzmir tramvay yapımı ve araç temini için yüklenici firma olarak seçilmişti.

26 Şubat 2014 tarihinde teklifleri toplanan iki ayrı tramvay yapım ihalesinin bedeli 182.144.261 TL (yapım işleri için) + 69.153.255 € (Tramvay araçları için). Mart 2015’te işe başlayan Gülermak firması yapım işlerinde planlanan programın önünde ilerliyor.

KONAK TRAMVAYI

Konak Tramvayı; F.Altay Meydanı- Konak- Halkapınar arasında yaklaşık 13 kilometre uzunluğunda olacak ve 19 durak, 21 araçla hizmet verecek. Pik saatlerde 3’er dakika, diğer saatlerde ise 4-5 dakika aralıklarla çalışması planlanıyor. Fahrettin Altay Meydanı’ndaki pazaryeri yanından başlayacak Konak Tramvayı hattı, vergi dairesinin bulunduğu Şehit Binbaşı Ali Resmi Tufan Caddesi’ni takiben sahile çıkacak. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nın konutların bulunduğu taraftan ve yola hiçbir müdahale olmadan ilerleyecek hat, 3 gidiş ve 3 geliş çalışan karayolu trafiğinin yanında ilerleyecek.

Göztepe yaya üst geçidinin altından geçecek hat, sahil boyunca devam ederek Konak’ta İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ve Konak Pier’in önündeki yaya köprüsünün altından geçecek. Gazi Bulvarı’na kadar yolun kenarından ilerleyecek tramvay hattı, Şehit Fethi Bey Caddesi’ne girecek, buradan itibaren güzergahı karayolu trafiğiyle ortak kullanacak. Cumhuriyet Meydanı’nı takip eden hat, Şehit Nevres Bulvarı ve oradan Şair Eşref Bulvarı’na ilerleyecek. Şair Eşref Bulvarı orta refüjdeki dut ağaçlarının korunması amacıyla proje değiştirildi. Tramvay hattı burada gidiş ve geliş olmak üzere ikiye ayrılacak.

Vahap Özaltay Meydanı’na kadar bu şekilde devam edecek olan hat, Alsancak Garı yakınında tekrar birleşecek. Gar’ı takiben Şehitler Caddesi’ne ilerleyen tramvay hattı, İzmir Metrosu’nun Halkapınar Depo Alanı’nda son bulacak.

KARŞIYAKA TRAMVAYI

Alaybey-Karşıyaka-Mavişehir arasındaki 9.7 kilometrelik güzergah üzerinde 16 durak ve 17 araçlı olarak planlanan tramvay hattı gidiş-geliş olmak üzere çift hat olacak. Karşıyaka tramvayı, Alaybey’den başlayıp sahil tarafından Bostanlı İskelesi’ne, oradan da İsmail Sivri Sokak, Şehit Cengiz Topel Caddesi, Selçuk Yaşar Sokak ve Cahar Dudayev Bulvarı’nı takip ederek İzban Çiğli Depo tesisleri yanında Mavişehir Banliyö İstasyonu’na gelecek. Proje kapsamında Karşıyaka iskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit planlanıyor. Tramvay hattı, İZBAN, vapur ve otobüslere aktarma sağlayacak.

Hat yapım işlerine Karşıyaka tarafından başlatılan firma, çevredeki ağaçların korunması ve güzergahtaki iyileştirmeler sonucunda geciken başlama süresini, yapım işlerini hızlandırarak yakaladı. Karşıyaka hattında yaklaşık 4 km çift hat yapım işini tamamlayan firma, yakında trafik problemi olabilecek Mavişehir Kavşağını eskisinden daha büyük kavşak ve yeni trafik düzenlemesiyle açacak.

Hem tramvay hem de karayolu araçlarının aynı yeri kullanacağı kavşak düzenlemesi İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmakta. Konuyla ilgili detaylı resmi bilgiyi beklerken, trafiğin tıkanmadan ilerlemesi konusunda öncülük edecek çalışmalarla, Karşıyaka karayolu trafiği eskisinden daha akıcı olacak.

GÜLERMAK TECRÜBESİ

Eskişehir tramvayı, yüksek hızlı tren ve Varşova metroları gibi önemli projeleri başarıyla tamamlayan firma, demiryolu yapım işlerinde uluslararası bir üne sahip. Hızlı ve güvenli sistemleri seçerek, yapım aşamasını hızlı bir şekilde tamamlayan firma, kalite anlayışından da vaz geçmeden çalışmasıyla tanılıyor.

Tramvay hatlarının alt yapısını oluşturan ray döşeme işini üstlenen Cabacı Demiryolu firması okullar açılana kadar Karşıyaka hattının büyük bir kısımını bitirmeyi planlıyor. Mesnet blokları üstlerine tutturulan raylar, betonlanarak asfalt içine gömülüyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim