• BIST 9079.97
  • Altın 2322.138
  • Dolar 32.3304
  • Euro 34.8834
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 14 °C

'İzmit Körfezi' renk değiştirdi

'İzmit Körfezi' renk değiştirdi
CHP Milletvekili Mehmet Hilal Kaplan, Körfez'in sanayi ve evsel atık kirliliği nedeniyle ölmeye başladığını, buradan çıkarılan balık ve midyelerin yenilmemesinde yarar olduğunu söyledi.

CHP Kocaeli İl Başkanlığı’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Kaplan, “Sanayi kuruluşları bir taraftan, Dil Deresi’nden akan atıklar bir taraftan ve evsel atıklar ile Körfez’imiz ölüyor. Önlem almazsak bu kirlilikten hepimiz sorumlu olacağız” dedi. İzmit Körfezi’ne kirliliğe rağmen mavi bayrak verildiğini hatırlatan Kaplan, bunun verilerle oynanarak gerçekleştirildiğini ileri sürdü.

Rakamlarla İzmir Körfezi'ne dökülen atıklar

İzmit Körfez’ine dökülen kirletici ve zehirli atıkların rakamlarını paylaşan Mehmet Hilal Kaplan’ın verdiği bilgilere göre ‘tablo vahim.’

Buna göre Marmara Denizi’nin en çok kirlenen yeri olan İzmit Körfezi’ne bir günde dökülen madde ve atıklar şöyle:

6.6 kilogram kurşun,
1.9 kilogram bakır,
209 kilogram krom,
5.1 kilogram civa,
10 ton azot,
30 ton atık

Körfez’e bir günde dökülen evsel atıkların şehirlere dağılımı ise şöyle:

İstanbul ’dan 1.2 milyon metreküp
Bursa’dan 300 bin metreküp,
İzmit’ten 200 bin metreküp

Kaplan’a göre bu rakamların yüzde 40’ı arıtılmadan denize gidiyor.

Körfez’in kirliliği nedeniyle buradan çıkarılan midye ve balıkların yenilmemesinde fayda olduğunu söyleyen Kaplan şunları söyledi: “Bu denizde yaşayan tek hücreli canlılar kirliliğin getirdiği ağır metal zehirlenmesi ve denizin dibinde oksijensiz kalması nedeniyle deniz dibinden yüzeye çıkıyor. Arıtılan atıklar kimyasal arıtmadan geçmiyor.”

Kaplan’a göre, “Denizde ağır metallarin olduğu en yoğun bölge İzmit Körfezi. İzmit Körfezi’nde çıkarılan balık, midyelerin yenilmemesinde yarar var.”

Körfez'de her liman yapılışında deniz dolduruluyor

Limanların da İzmit Körfezi’ni kirlettiğini söyleyen Kaplan konuşmasını söyle sürdürdü: “Körfez’de bulunan 47 limanın 26 tanesi özel kurumların. Her fabrika bir liman kurmuş. 1 milyon 800 bin nüfuslu kentin denizle bağlantısı kalmamış.”

CHP’li vekil yeni bir tehlikeye de dikkat çekti: “Haydarpaşa Limanı devre dışı kaldığında, kara-deniz ve demir yolunun tek bağlantı noktası Kocaeli olacak. Liman bu kentte hem rant kapısı, hem de denizleri kirleten birer unsur. Körfez’de her liman yapılışında deniz dolduruluyor. Derince Limanı özelleştiriliyor. Derince Limanı deniz doldurularak özelleştiriliyor. Denizin doldurulması ekosistemi altüst edecek.”

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim