• BIST 9676.86
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 30 °C

İzmit Körfezi Risk Değerlendirme Çalıştayı

İzmit Körfezi Risk Değerlendirme Çalıştayı
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının (UDHB) koordine ettiği İzmit Körfezi Risk Değerlendirme Çalıştayı 11-12 Mart 2014 tarihlerinde Kocaeli Emex Otel’de gerçekleştirildi.

Hazırlıklarına Ağustos 2013’de başlanan çalıştayı UDHB koordinasyonunda Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü (KEGM), İstanbul Teknik Üniversitesi Denizcilik Fakültesi (İTÜDF), Kocaeli Liman Başkanlığı ile Yalova Liman Başkanlığı yetkililerinden oluşturulan bir çalışma grubu hazırlayıp düzenledi.

Kocaeli Liman Başkanı İlker Tuncer ve KEGM Gemi Trafik ve Kılavuzluk Hizmetleri Dairesi Başkanı Sayın Levent Kalfa’nın açılış konuşmalarıyla başlayan çalıştay, KEGM adına çalıştay çalışma gurubunda yer alan ve IALA VTS Komitesi Başkanı olan Kaptan Tuncay Çehreli tarafından yönetildi. Çalıştayın kapanış konuşmasını ise Yalova Liman Başkanı Sayın Cumhur Yayla yaptı.

Bazılarında petrol ve petrol ürünlerinin de elleçlendiği 34 liman işletme tesisi,  düzenli yolcu taşıma ve feribot hatları, tersane ve yat çekek yerleri, yolcu iskeleleri, balıkçı barınakları ve marinalar, yelken ve su sporları kulüplerinin de yer aldığı İzmit Körfezi'nde yoğun bir deniz trafiği ve yolcu taşımacılığı aynı anda gerçekleşiyor. Yıllık 61 milyon ton yükün elleçlendiği İzmit Körfezinde yılda 30 milyon insan ve yaklaşık 4 milyon araç deniz yoluyla taşınıyor. Bu denli yoğun deniz trafiğinin olduğu İzmit Körfezinde deniz trafik emniyetinin ve verimliliğin arttırılmasına katkı sağlamak amacıyla yapılabilecekleri belirlemeye yönelik olarak amaçlanan çalıştay, bölgede faaliyette bulunan 36 değişik kurum ve kuruluştan 47 katılımcı ile gerçekleştirildi.

PAWSA MODELİ UYGULANDI

Çalıştayda metod olarak Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve Uluslararası Deniz Seyir Yardımcıları ve Fener Otoriteleri Birliği (IALA) tarafından kabul görmüş ve üye ülkelere uygulamaları için önerilen risk değerlendirme metodlarından biri olan PAWSA (Ports and Waterways Safety Assessment) modeli uygulandı.

ABD’de geliştirilen PAWSA modeli, 1998 yılında Amerikan Sahil Güvenlik teşkilatı ile  Washington Üniversitesi ve Virginia Commonwealth Üniversitelerinin ortaklaşa yürüttüğü bir çalışmayla son halini aldı. Bugüne kadar ağırlıklı olarak Amerika’da uygulanmış olan PAWSA, Amerika dışında da birçok kez başarıyla uygulandı. PAWSA modeli Avrupa kıtasında Danimarka’dan sonra ilk kez Türkiye’de uygulandı. Ayrıca IALA’nın, yılda bir kez, farklı ülkelerde ve uluslar arası katılıma açık olarak düzenlediği ve temelini PAWSA ve IWRAP’ın (IALA Waterway Risk Assessment Program) oluşturduğu “IALA Risk Management Toolbox” konulu eğitim semineri 8-12 Eylül 2014 tarihleri arasında KEGM’nin katkıları ve İTÜDF’nin ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlenecek.

Oldukça başarılı geçen çalıştayda katılımcılar, mesleki uzmanlıkları, bölge hakkındaki tecrübe ve bilgilerini paylaşarak amaçlanan sonuca ulaşılmasına katkı sağlamışlardır. Çalıştayı yürüten çalışma gurubu çalıştayda elde edilen veriler ışığında emniyet ve verimliliği arttırmaya yönelik yapılması gerekenleri de içeren raporu iki ay içerisinde hazırlayarak UDHB’na sunacaklar.

Edinilen bilgilere göre ileriki dönemde benzer çalıştaylar başta yeni kurulmakta olan GTH alanları olmak üzere Türkiye’nin diğer kıyılarında da gerçekleştirilecek.

calistay1.jpg

www.ulasimonline.com

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim