• BIST 9694.45
  • Altın 2430.366
  • Dolar 32.529
  • Euro 34.865
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 28 °C

İzmit Körfezine dev asma köprü geliyor

İzmit Körfezine dev asma köprü geliyor
İzmit Körfezi'ne yapılan dünyanın 4. büyük köprüsü için denize 6 bin 400 metrekarelik dolgu alanı inşa edildi. Köprü bitince 1 saatlik süre 6 dakikaya inecek.
İstanbul ile İzmir arasını 3.5 saate düşürecek, Gebze - İzmir Otoyolu Projesi kapsamında inşa edilecek olan Körfez Köprüsü'nde çalışmalar hızla ilerliyor. Marmara Denizi'nin doğusunda İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Karamürsel'in Hersek Burnu arasında yapılan köprü dünyanın en uzun 4'üncü asma köprüsü olacak. 
 
1 SAAT 20 DAKİKALIK SÜRE 6 DAKİKAYA İNECEK
 
Proje bittiğinde şu anda feribotla yaklaşık 60 dakika süren, körfezi dolaşarak ise 1 saat 20 dakikada kat edilen mesafe 6 dakikada geçilecek. Şu anda 8 saat süren İstanbul-İzmir yolculuğunun süresi ise 3.5 saate inecek. 2015 yılı içerisinde bitirilmesi hedeflenen köprü 6.2 milyar dolara mal olacak.
 
6 BİN 400 METREKARELİK DOLGU ALANI İNŞA EDİLDİ
 
Vatan, 30 Mart'ta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın temelini attığı Körfez Köprüsü inşaatına giderek çalışmaları bizzat yerinde gözlemledi. İnşaatı gerçekleştiren Kamu-Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürü İsmail Kartal, çalışmalar hakkında bilgi verdi:
 
KÖPRÜNÜN 2 AYAĞI DENİZİN İÇİNDE OLACAK
 
"Köprünün Altınova kesiminde, inşa edilecek ayaklar için denizde 6 bin 400 metrekarelik dolgu alanı inşa edildi. Köprünün iki ayağı denizin içerisinde olacak. Toplam uzunluğu 2 bin 682, kuleden kuleye uzunluğu ise bin 550 metre olan köprünün ayakları için Altınova'da denizin doldurulması ile bir dolgu alanı inşa ettik. Bu alanda bir kuru havuz yaptık. Bu kuru havuzda, toplam 42 metre uzunluğunda 2'şer adet ayak yükseliyor. Ayakların içerisinde boş odalar olacak. 38 bin tonluk ayakların etrafındaki setler eylül ayında çıkarılacak ve ayaklar yüzdürülerek körfezin ortasında temelleri atılan iki ayrı noktaya yerleştirilecek. Ayaklar içerisindeki odalar suyla doldurularak denize rahat batması sağlanacak."
 
DEPREM YÖNÜNDEN SON DERECE SAĞLAM
 
Köprü inşaatının Dilovası ve Altınova kesiminde toplamda 900 kişinin çalıştığını kaydeden Kartal, kullanılacak beton miktarının da devasa olduğunu belirtti: "Köprü için kullanılacak beton miktarı inşaat sona erdiğinde 198 bin metreküp olacak. Bu devasa bir miktar. 25 bin nüfuslu Altınova'daki konutlar için kullanılan beton miktarı kadar. Yani bu miktarda betonla bir ilçe inşa edilir. Ayrıca deprem yönünden de son derece sağlam olacak. Köprü, 2 bin 475 yılda olacak bir depreme dayanıklı bir şekilde projelendirildi."
 
YÜKSEKLİĞİ 235 METRE
 
İşte Körfez Köprüsü'nün ebatları...
 
- Toplam uzunluk: 2682 metre
 
- Genişlik: 35.93 metre
 
- Kule yüksekliği: 235.43 metre
 
En uzun köprü Japonya'da
 
Körfez Köprüsü tamamlandığında dünyada kuleden kuleye uzunlukta dördüncü sırada yer alacak...
 
- Japonya Akashi Kaikyo Köprüsü: 1991 metre
 
- Çin Xihoumen Bridge Köprüsü: 1650 metre
 
- Danimarka Great Belt Köprüsü: 1624 metre
 
- Körfez Köprüsü (Tamamlandığında): 1550 metre
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim