• BIST 106.843
  • Altın 142,580
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 26 °C

Japon deniz filosu Aliağa'da sökülebilir

Japon deniz filosu Aliağa'da sökülebilir
Gemilerin Çevreye Duyarlı Şekilde Geri Dönüşümüne İlişkin yapılan konferansta imzalanan uluslararası sözleşme çerçevesinde, Japonya'dan gelen bir heyet Türkiye'nin tek gemi söküm bölgesi olan Aliağa'da incelemelerde bulundu.

Japon deniz filosu Aliağa'da sökülebilir

Gemilerin Çevreye Duyarlı Şekilde Geri Dönüşümüne İlişkin 11-15 Mayıs 2009 tarihleri arasında Çin'e bağlı Hong Kong'ta yapılan konferansta imzalanan ve Türkiye'nin de taraf olduğu uluslararası sözleşme çerçevesinde, Japonya'dan gelen bir heyet Türkiye'nin tek gemi söküm bölgesi olan İzmir'in Aliağa ilçesinde incelemelerde bulundu.

Aliağa Gemi Söküm Tesislerinde uygulanan çevre standartlarını yerinde görmek amacıyla Japonya'da gemicilik alanında faaliyet gösteren 6 firmanın temsilcilerinden oluşan bir heyet, iki günlük inceleme gezisi için Aliağa'ya geldi.Gemilerin Çevreye Duyarlı Şekilde Geri Dönüşümüne İlişkin Türkiye'nin de taraf olduğu Hong Kong Sözleşmesi çerçevesinde gerçekleşen ziyarette, Japon heyet, Aliağa Gemi Geri Dönüşüm Sanayicileri Derneği (GEMİSANDER) Atık Yönetim Sorumlusu Kaptan Ersin Çeviker'den, dernek binasında, bölgede tehlikeli atıkların bertarafı, deniz hava ve toprak kirliliği ile mücadelede ve işçi sağlığı konuları ile Gemisander üyelerinin bu güne kadar yaptığı çevre yatırımları hakkında brifing aldı.

Japon heyet daha sonra bölgede faaliyet gösteren DEMTAŞ ve Leyal gemi söküm tesislerini gezerek, çevre konusundaki uygulamaları yerinde inceledi. GEMİSANDER Yönetim Kurulu Başkanı Adem Şimşek, Japon heyetin çalışma ziyaretinin ardından yaptığı açıklamada, Hong Kong Sözleşmesine imza atmış tek gemi sökümcü ülke olan Türkiye'nin uluslararası itibarının da yüksek olduğunu ve dünyanın ilgisini çektiğini belirtti. Japonya'da gemi sökümünün yasak olduğunu ve fakat Japon hükümetinin Gemilerin Çevreye Duyarlı Şekilde Geri Dönüşümüne İlişkin Uluslararası Hong Kong Sözleşmesi'nin yakından takip ettiğine işaret eden Şimşek, inceleme yapan heyetin de dünyanın en büyük gemi filosuna sahip Japon firmalarının temsilcilerinden oluştuğunu söyledi.

“JAPON GEMİLERİNİN SÖKÜMÜNE TALİBİZ”

Şimşek, Japon heyetin, gemi filolarındaki sökülmeyi bekleyen gemilerin, çevreye duyarlı tesislerde sökülmesi gerektiğinin önemini bildikleri için dünyada gemi sökümü yapılan ülkeleri yerinde inceleme gereği duyduklarını dile getirerek, şunları söyledi:

“Uluslararası yasalara göre çevreye duyarlı gemi sökümün yapıldığı tek ülke olan Türkiye, birçok ülkenin ilgisini çekiyor. Dünyada çok az ülke gemi geri dönüşüm işi yapıyor. Ama baş aktörler, Hindistan, Pakistan, Bangladeş, Çin ve Türkiye. Biz bu ülkelerin en üstündeyiz. Burada bulunan heyet de bunu ifade etti. Biz gemi söküm sektörü olarak yeşil bir sektör olduğumuzu kendilerine ispat ettik. Bilindiği gibi GEMİSANDER Türkiye'nin tek gemi söküm tesislerine sahip olup, uluslararası sözleşmelerden doğan tüm çevre hükümlerini yaklaşık 20 milyon dolarlık bir yatırım ile yerine getirmiştir. Bu yatırımlar için hükümetten ya da uluslararası fonlardan tek kuruş yardım almadan gerçekleştirdik. Denizcilik Müsteşarlığı ile Çevre ve Orman Bakanlığı ile işbirliği içerisinde maksimum kriterlerimizi belirleyerek yatırımlarımıza 2004 yılından bu yana hız verdik ve halen de insan ve çevre sağlığı koruyucu yatırımlarımıza devam etmekteyiz. Gelen heyet tesislerimizdeki çevreye duyarlılığı gözleri ile gördü takdirlerini aldık. Japon gemi filosunun ömrünü tamamlamış tüm gemi filosunun söküme talip olduğumuzu kendilerine ilettik.”

ALİAĞA'YA JAPON TESCİLİ

Japon heyet adına açıklama yapan Classnk firması temsilcisi Fiji Katano da tesislerin çevre yatırımlarından etkilendiklerini belirtti.

Bu güne kadar Hindistan, Pakistan, Bangladeş ve Çin'deki gemi söküm tesislerinde incelemelerde bulunduklarını, fakat bu ülkelerde gördükleri manzaranın iyi olmadığını dile getiren Katano, şunları kaydetti:

“Hong Kong sözleşmesine imza atan Türkiye, uluslararası sözleşmeden doğan tüm yaptırımları fazlasıyla yerine getirmiş. Dünyanın en büyük filosuna sahip Japon firmalarının ömrünü tamamlamış gemileri burada çevreye duyarlı bir şekilde sökülmesi için hiçbir engel yok. Gemi söküm kara, hava ve deniz kirliliğini önlemede çok mesafe almış. Bu bizleri ayrıca memnun etti. Buraya gelirken tesislerin bu kadar mükemmel olacağını beklemiyorduk. Türkiye, dünyaya gemi sökümde örnek olduğunu ispat etti. Gözlerimizle gördük kendilerini kutluyoruz. Bu ziyaret işbirliğimiz için bir başlangıç olacak.”

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim