KAÇAN YATIRIM PAZARI BÜYÜTECEK
Elektrikli Renault Fluence’nin Avrupa’daki satış fiyatını Türk gazetecilerden öğrenen PSA Grubu Markalar Direktörü Jean Marc Galese, şaşkınlık yaşadı.
Küçük sınıfta yıl sonunda satışa sunacakları elektrikli modelleri Peugeot iOn’in 30 bin Euro’luk fiyatına karşılık orta sınıfta yer almasına rağmen Bursalı Fluence’ın fiyatının 21 bin 300 Euro olarak açıklanmasına şaşıran Galese, “Ticari olarak böyle bir fiyat kararı aldılarsa, buna bir yorum yapamam. Çünkü maliyetler biliniyor. Biz iOn’un için her şey dahil bir leasing paketi sunuyoruz” yanıtı verdi.
Küçük- büyük farkı kalmayacak
Fluence Z.E.’nin düşük fiyatına karşılık bir açıklama yapma gereği duyan Galese, “Bugün elektrikli araçlarda kullanılan pilin fiyatı 10-15 bin Euro, aracın maliyeti ise yaklaşık 18-25 bin Euro arasında. Araç ve pil bir arada düşünüldüğünde elektrikli aracın gerçek maliyeti 30-40 bin Euro gibi yüksek bir fiyatı buluyor” dedi. Elektrikli araçlarda önemli olanın aracın fiyatı değil, kullanım maliyeti olduğuna dikkat çeken Gales, elektrikli araçlarla birlikte otomotiv dünyasında büyük marka, küçük firma ayrımı kalmadığını söyledi.
İspanyol sedan gelecek
Dünyada herkesin Çin, Rusya ve Güney Amerika pazarlarından söz ettiğini ancak, kendisine göre en önemli pazarın Türkiye olduğunu söyleyen Gales, yıl sonunda pazarın 700 bin adedi bile geçeceğini söyledi. 2011 yılında pazarın 750 bine çıkacağını tahmin ettiklerini belirten Gales, Türkiye’deki en büyük eksikliklerin sedan bir araç olduğunu açıkladı. Türkiye yerine İspanya’da üretecekleri ve 2012 yılında satışa sunmayı planladıkları B sınıfında yer alacak sedan araçla birlikte Türkiye’de pazar payını 2 puan artırmayı hedeflediklerini vurgulayan Gales, bu araçtan yılda 15-20 bin adetlik satış yapabileceklerini kaydetti.