• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 19 °C

Kanal İstanbul, Avrupa'yı uyandırdı

Kanal İstanbul, Avrupa'yı uyandırdı
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Marmara Denizi ile Karadeniz’i birleştirecek Kanal İstanbul Projesi, Avrupa İç Limanlar Federasyonu’nu harekete geçirdi.

AVRUPA ŞEHİRLERİ KANALLAR İLE BİRLEŞİYOR

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın Marmara Denizi ile Karadeniz’i birleştirecek Kanal İstanbul Projesi, Avrupa İç Limanlar Federasyonu’nu harekete geçirdi. Avrupa Birliği, Karadeniz ile Manş denizini iç liman ve nehirle ile birleştirecek dev bir proje için start verdi.

 500 milyon insana daha rahat ulaşım sağlamak ve lojistik altyapı ile taşıma maliyetlerini asgariye indirmeyi planlayan Avrupa Birliği; Paris, Berlin, Brüksel, Budapeşte ve Viyana’yı kanallar ile birleştirecek Kanal Avrupa Projesi’ni hayata geçiriyor. 2020 yılında tamamlanması planlanan proje, Manş Denizi’ne kıyısı olan Antwerp Limanı ile Romanya’nın Köstence Limanı’ndan Karadeniz’e bağlayacak 50 milyar Euro’luk dev projeyi için imzaları atıldı.

 Avrupa ülkelerinin artan ihtiyaçları, trafik, şehir ulaşımı, karbondioksit emisyonu gibi çevresel faktörlerden kaynaklanan çeşitli sorunlara çözüm için toplanan Avrupa Birliği, Avrupa başkentlerinin ulaşım politikasındaki beklentileri çerçevesinde Brüksel Hükümeti Eşit Halklar Bakanı Brigitte Grouwels'in davetiyle toplandı. Avrupa İç Limanlar Federasyonu (EFIP) ve beş büyük şehrin temsilcileri iç nehir limanı olan Paris, Berlin, Brüksel, Budapeşte ve Viyana'yı kanallarla birleştirme kararı aldı. Avrupa Birliği Ulaştırma Eş Başkanı Siim Kallas'a sunulan rapor imzalandı. Avrupa Başkentleri Brüksel, Berlin, Budapeşte, Paris ve Viyana, kanallarla birleşerek deniz lojistik operasyonları için aktif hale geleceğini dile getiren yetkililer bu proje ile lojistik ağın güçleneceğini ifade etti.

 Resmi olarak Brüksel'deki Avrupa Komisyonu'na sunulan proje, Avrupa İç Limanlar Federasyonu ve Brüksel Merkez bölgesinin ortaklığı ile gerçekleşecek. Yetkililere göre 2050 yılında, her 10 insandan 8'inin şehir bölgelerinde bulunacağı tahmin ediliyor. Bu sebeple insan ve ürün lojistiğinin etkin ve devamlı olması bölge için büyük önem arz ediyor. Bu beş büyük noktanın suyollarıyla birleşimi sürdürebilir sevkiyat ağı, etkin yolcu taşımacılığı, yeşil yük lojistiği ve dağıtımı için kritik önem taşıyor. Berlin, Brüksel, Paris, Budapeşte ve Viyana belediyeleri ise bu yenilikçi ve etkin çözümü hem istihdama büyük katkı sağlayacağı hem de artan nüfus ihtiyaçlarını gidereceği için projeye tam destek vereceklerini açıkladılar. Önümüzdeki günlerde proje ihalesi yapılacağı belirtilirken projenin tahmini olarak 2020 yılında tamamlanması bekleniyor. 

 KANAL AVRUPA, KANAL İSTANBUL’A KARŞI

Avrupa Birliği İç Limanlar Komisyonu, Karadeniz’e kıyısı olan ülkelerden Avrupa Limanları’na sefer yapacak gemilerin nehir trafiği ile taşıma sağlanacağı belirtilirken, İstanbul Boğazı’nın by-pas edileceğini söyledi. Son dönemde Türkiye’nin projelendirdiği Kanal İstanbul’un ilerde Avrupa için sıkıntı olabilecek deniz trafiğine etkisinin olacağını ifade eden AB yetkilileri, Kanal Avrupa Projesi ile oluşabilecek sorunların ortadan kalkabileceğini kaydetti.

AB İç Limanlar Komisyonu (EFIP) ve AB Ulaştırma Başkanı Sim Kallas’ın imzaladığı anlaşmaya beş büyük Avrupa başkentinin yetkilileri de taraf oldu. Avrupa Birliği, İç Liman Taşımacılığını Destekleme kararı çerçevesinde imzalanan anlaşma ile Avrupa Birliği sınırları içinde bulunan iç nehirler, İç nehirleri geliştirme, Nehir mühendisliği, Kanal projeleri ve yeni tedarik zinciri yönetimi anlayışı ile Avrupa lojistiğine yeni bir vizyon getirmeyi amaçlıyor. Avrupa Ekonomik Komisyonu ve Avrupa Ulaştırma Bakanları’nın katıldığı toplantıda bu kararlar alınmıştır. Avrupa ulaşım alt yapısının geliştirmek, insan, mal, servis ve sermaye lojistiği için yapılan bu yatırım 5 büyük Avrupa şehir olan “Brüksel-Berlin-Budapeşte-Viyana-Paris” Avrupa iç nehirleriyle yapılan kanallar sonucunda birleşmesi planlanıyor. Böylece taşımacılıkta büyük bir rekabet üstünlüğü yakalayacak olan Avrupa, yeni tedarik zinciri modelinde iki konu üzerinde duruyor.

KANAL AVRUPA HEDEF BÜYÜTTÜ

2020 yılında hizmete girmesi planlanan Kanal Avrupa Projesi ile Avrupa Birliği sınırları içerinde bulunan 500 milyon insanın hedeflendiği belirtilirken, mevcut 150 milyon ton nehir taşımacılığını Kanal Avrupa ile 1 milyar tona çıkması bekleniyor.

Avrupa Birliği yük taşımacılığı lojistik hareket planı çerçevesinde yapılması planlanan Avrupa nehir yollarının tek bir ağda birleşmesiyle oluşturalacak yeşil koridorlarla karbon emisyonunu yüzde 65 civarında azalması hedefleniyor. Elektrikli tren yük taşımacılığı ile desteklenecek olan proje ile hem 5 büyük Avrupa şehrinin nehir kanallarıyla birleşmesi gemi taşımacılığını arttırılacak. Enerji tasarrufu ve taşıma maliyetlerinin düşürülmesi planlanan proje dâhilinde, büyük hacimli taşımalar yapılırken karbon emisyonunda yüzde 65’lik azalma sağlanacak.

Şu anda Avrupa nehir taşımacılığında yüzde 24 kum ve çakıl, yüzde 24 sıvı kargo, yüzde 21 Kömür madeni, yüzde 14 kuru yük, yüzde 11,5 Tarımsal yükler, yüzde 5,5 Metal ürünleri taşımacılığında gerçekleşiyor. Kanal Avrupa’nın faaliyete geçmesi ile birlikte sıvı kargo ve kuru yük taşımacılığında artışın olacağı tahmin ediliyor.

avrupa_1.jpg

KANAL AVRUPA PROJESİ KARA&DENİZ GAZETESİ'NE MANŞET OLDU

tamsayfa_son.jpg

Haber: Orhun BAYHUN - Kara&Deniz Gazetesi

www.istanbulhaber.com

www.aksiyonhaber.com

www.denizhaber.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim