• BIST 9559.02
  • Altın 2492.827
  • Dolar 32.4863
  • Euro 34.7687
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 24 °C

Kanal İstanbul'un muhtemel güzergahı

Kanal İstanbul'un muhtemel güzergahı
Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı İstanbul'a ikinci Boğaz projesi hangi güzergahtan geçecek? Yeni kanal açılmasıyla oluşacak adada hangi ilçeler kalacak.

Kanalistanbul'un muhtemel güzergahı

Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı İstanbul'a ikinci Boğaz projesi hangi güzergahtan geçecek? Yeni kanal açılmasıyla oluşacak adada hangi ilçeler kalacak.

Yaklaşık 6 ay önce ortaya atılan proje iddiası bugün Başbakan Erdoğan tarafından doğrulanmış oldu.

7 Ekim 2010'da yapılan haberde İstanbul için 20 milyar dolarlık müthiş bir proje yapılacağı ve Haliç'in Boğaz'a kanalla bağlanacağı öne sürülmüştü.

Bugün de Çatalca ve Silivri'nin batısında Çerkezköy'le Silivri arasında Karadeniz'den Marmara'ya açılabilecek 45-50 kilometre uzunluğunda bir kanaldan bahsediliyor.

Muhtemel güzergahın ipuçları:

- İstanbul'un boğaz trafiğinin rahatlatmak için ve gemi trafiğini şehrin dışından geçirme amacı taşıması nedeniyle projenin geçeceği güzergahın şehrin dışında olacağı ağır basan bir ihtimal

- Açılacak kanaldan çıkacak büyük miktardaki toprağın üçüncü havaalanınında yapılacağı alanda kullanılacağı ifade edildi. Kanalın üçüncü havaalanının yapılacağı bölgeye yakın olacağı da tahminler arasında,

- Erdoğan, açıklaması sırasında bölgede bazı maden ocakları bulunduğunu ve bazılarının kapatılacağını ifade etti. Maden ocakları da İstanbul'un batısında kalan alanda yer alıyor.

- Bölgede doldurulacak göller olabileceği ifade edildi. O da İstanbul'un batısını işaret ediyor.

- NTV'de uzman görüşleri eşliğinde simulasyonu çıkarılan harita olası güzergahı ortaya koydu. Haritaya göre, Çatalca, Silivri, Büyükçekmece, Arnavutköy, Başakşehir, Esenyurt, Beylikdüzü, Başakşehir, Avcılar, Küçükçekmece, Zeytinburnu, Bayrampaşa, Güngören, Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Fatih, Beyoğlu, Şişli, Beşiktaş, Gaziosmanpaşa, Sultangazi, Eyüp, Esenler, Sarıyer kanalın açılmasıyla oluşacak adada kalacak.

- Hazine arazilerinin en fazla olduğu bölge ve kamulaştırmanın en az olacağı bölge de İstanbul'un batısı olarak düşünülebilecek bir nokta...

- İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, kanalın maliyetinin 10 milyar doların üzerinde olabileceğini açıkladı.

BAŞBAKAN ERDOĞAN ÇILGIN PROJEYİ AÇIKLADI

EKİM 2010'DA ORTAYA ATILAN DİĞER PROJE


İstanbul ikinci bir boğaz ve devasa boyutta yeni bir ada kazanacak. Haliç'ten kanallar açılarak Kağıthane ve Alibeyköy dereleri üzerinden Boğaz'ın kuzeyindeki Büyükdere'ye ulaşılacak.

2010 yazında proje olarak Başbakan Erdoğan'a sunulan plana göre, çalışmalarda başta Kağıthane ve Alibeyköy dereleri olmak üzere su yolları kullanılacak.

Haliç'ten kanal açılmaya başlanarak Kağıthane ve Alibeyköy dereleri takip edilecek. Kağıthane İlçesi ve Ayazağa ve Kemerburgaz'ın hemen üzerinden yine su yolları takip edilerek Büyükdere'ye yani İstanbul Boğazı'nın kuzeyine ulaşılacak.

Kanal ortalama 100 metre genişliğinde planlanıyor. Haliç'in Boğaz'ın kuzeyinde kalan Büyükdere ile uzunluğu 20 kilometreyi bulan bir kanalla birleştirilmesiyle İstanbul yeni bir doğal adaya daha kavuşmuş olacak.

Yeni İstanbul adasında Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, ve Sarıyer'in bir kısmı yer alacak. Böylelikle tarihi yarımada olarak bilinen Eminönü-Fatih bölgesinin yanı başında yeni bir de ada yer alacak.

Yeni kanal İstanbul'a çok önemli başka katkılar da sağlayacak. Bölgedeki araziler değerlenirken, özellikle Alibeyköy ve Kağıthane'de yıllardır kaldırılmyan, çevreye zararlı fabrikalar da ortadan kalkmış olacak. Su kanalının Boğaz'dan sağlayacağı akış ile sirkülasyon artacağı için Haliç temizlenmiş olacak, derelerin kirliliği de ortadan kalkacak.

Ön proje ünlü mimar Sinan Genim tarafından hazırlandı. İki yıl içinde bitirilmesi planlanan projenin kamulaştırma bedelleriyle birlikte 20 milyar dolarlık bir maliyete ulaşması bekleniyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim