• BIST 9079.97
  • Altın 2323.777
  • Dolar 32.352
  • Euro 34.9268
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 13 °C

Kapadokya'da ucuz balon mu ölüm getirdi?

Kapadokya'da ucuz balon mu ölüm getirdi?
4 turistin ölümüyle sonuçlanan Kapadokya'daki balon kazasının altından denetimsizlik ve başıboşluk çıktı. Firmalar ucuz olduğu için Pakistan ve Mısır'dan üçüncü el balon ithal etmiş.
20 Mayıs'ta yaşanan ve 4 turistin ölümüyle sonuçlanan Kapadokya'daki balon kazasının altından skandallar zinciri çıktı. Kâr hırsı ve hatalı mevzuatlar adeta ölüme davetiye çıkarmış. Bölgede hurdaya çıkan 3'üncü el balonların dahi denetimsiz şekilde rahatlıkla havalandığı öğrenildi. Mevcut kapasitenin 18 kat üzerine çıkan ve yasak olmasına rağmen yılın 300 günü havalanan balon şirketleri, yoğunluk nedeniyle son 6 ayda 28 kez çarpışma tehlikesi yaşadı. Hatta kazadan bir gün sonra bile benzer bir olay ucuz atlatıldı. Kaza günü ise kapasitenin yüzde 25'i aştığı bilgisine ulaşıldı. 100 olması gereken havadaki balon sayısı 125'e kadar çıktı.
 
ÜÇÜNCÜ EL BALON İDDİASI
 
İstanbul Balloons'a (Başkent Havacılık) ait balon sepetiyle, Anatolian Balloons'u yırtarak düşmesine neden olmuştu. Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre; Anatolian Balloons'un sahibi Halil Uluer bölgedeki denetimsizlikten şikâyet ederek, "Herkese balon sahibi olma hakkı verildi, denetim yok" dedi. Yaşanan sorunların temeli mevzuatlara dayanıyor. 2011'de Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, şirket sayısını azaltmak amacıyla "en az 5 balon" sahibi olma zorunluluğu getirdi. Bunun üzerine firmalar kapanmamak için yurtdışından balon ithal etti. Fiyatı 100 ila 250 bin euro arasında değişen sıfır balonlar yerine Pakistan ve Mısır'dan daha ucuzları getirildi. 5 balon zorunluluğu olan şirketler fiyatı 20 bin euro olan ucuz ürünleri tercih etti. Böylece şirket sayısı azalmadı. Ancak havadaki balon sayısı patladı. Kalite düştü.
 
Düşen balonu sepetiyle yırtan ve 4 kişinin ölümüne onlarcasının da ağır şekilde yaralanmasına neden olduğu iddia edilen İstanbul Balloons'un 1 yıl önce kurulduğu belirtildi. Konuyla ilgili yargı sürecinin başladığını söyleyen şirket temsilcileri, önceki gün benzer bir tehlikeye karıştıkları iddiasına ise şu cevabı verdi: "Kapadokya'da her gün 100 balon havalanıyor. Bunların en az 50'si birbirinin yanından geçmek durumunda. Yaşanan sorun da bu trafikle ilgilidir. Normal koşullarda otobüsle bile gitseniz kaza yapabilirsiniz. O gün balonu kullanan pilotumuzun da 2 bin saat uçuş tecrübesi var."
 
Kapadokya'da kağıt üstünde 23 şirket faaliyet gösteriyor. Bunların 18'i aktif halde. Toplam balon sayısı ise 220'yi buluyor. Kapadokya'da balon sektörünün yıllık cirosunun 100 milyon euroyu bulduğu belirtiliyor. Bu işin yarattığı dolaylı istihdam ise yaklaşık 15 bini buluyor. Ancak Halil Uluer, kazanın bölge turizmini olumsuz etkilediğini söyledi. Uluer, balon turlarında yüzde 25'e varan iptallerin söz konusu olduğu bilgisini verdi.
 
'BU KADAR FAZLA BALON ŞİRKETİ OLMASI YANLIŞ'
 
25 balonla sektörün en büyüğü olduklarını ifade eden Halil Uluer, şöyle konuştu: "Kazanın hemen ardından büyük bir tehlike daha atlattık. Bize çarpan ve sepetiyle yırtan şirketin balonu yine aynı şekilde küçük bir farkla üzerimizden geçti. Sistemde hatalar var. Bu kadar şirketin olması yanlış. Çünkü herkese baloncu olma hakkı verildi. Denetim yok. Kazaya sebep olan pilot gözaltına bile alınmadı. Bölgeyi kaderine terk ettiler. Kaza kırım ekibi 'Rapor bir yıla çıkar' diyor. Bu büyük bir skandaldır. Her türlü tedbiri aldığımız halde biri gelip bize çarpıyor. Pilotumuzun tecrübesi daha büyük bir faciayı önledi. Kazaya neden olan olayların doğru şekilde araştırılmasını talep ediyoruz."
 
www.UlasımOnline.com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim