• BIST 83.067
  • Altın 146,538
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara -3 °C

Karadeniz'de petrol inşası devam ediyor

Karadeniz'de petrol inşası devam ediyor
Exxonmobil'in Güney Kore'de inşası devam eden dünya klasındaki dev petrol arama platformunun 2011 yılı başlarında Türkiye'ye geleceği bildirildi.

KARADENİZDE PETROL İNŞASI SÜRÜYOR

Exxonmobil'in Güney Kore'de inşası devam eden dünya klasındaki dev petrol arama platformunun 2011 yılı başlarında Türkiye'ye geleceği bildirildi.

Exxonmobil iştiraki olan Exxonmobil Exploration and Production (Sondaj ve Üretim) BV Genel Müdür Yardımcısı Yelda Güven, Karadeniz'de Kastamonu ile Samsun arasında TPAO ile ortak petrol arama çalışmaları yaptıklarını anımsattı. Kastamonu'da 3921, Samsun'da 3922 lisans numarasıyla, TPAO ile yüzde 50'şer ortaklı kurulan şirketin petrol arama çalışmaları yaptığını belirten Güven, daha derinlerde sondaj çalışmaları yapmak amacıyla Güney Kore'de dünya çapında dev petrol arama platformu inşasının devam ettiğini vurguladı. Güven, şunları kaydetti:

''Dünya klasında petrol arama platformunun inşası Güney Kore'de devam ediyor. 2011 yılının ilk yarısında Türkiye'de Karadeniz'de petrol arama çalışmalarına başlayacak. 'Deepwater Champion' (Derin Su Şampiyonu) adı verilen dev platform, Karadeniz'in derin sularında arama yapacak. Türkiye'de şu anda Karadeniz'de iki petrol arama çalışmamız devam ediyor. Birisi Samsun diğeri Kastamonu açıklarında. TPAO ile yüzde 50 ortak Kastamonu ve Samsun'da 2 bin metre derinlikte sondaj çalışmaları yapıyoruz. İnşası devam eden özel tasarlanmış petrol arama platformu, sökülüp takılabilir şekilde iki parça halinde olacak. Boğaziçi Köprüsü'nün altından geçebilecek.''

Edinilen bilgiye göre, petrol arama platformu, su derinliği 3 bin 660 metre olan denizlerde 12 bin 190 metreye kadar sondaj yapma yeteneğine sahip, altıncı nesil bir sondaj gemisi. Dev platformun sonda kulesi, verimliliği artırmak üzere çeşitli faaliyetleri aynı anda yürütebilen iki sondaj istasyonu yer alıyor. İstanbul Boğazı'ndaki köprülerin altından kolayca geçebilmesi için kulenin iki adet sökülebilir bölümü bulunuyor. Çift gövdeli platform (gemi) açık denizde 9 metre yüksellikteki dalgalara ve saatte 110 kilometre hızla esen fırtınada dahi uydu bağlantısıyla durumunu otomatik olarak koruyabiliyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim