• BIST 106.843
  • Altın 142,630
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 20 °C

Karaman: "Hızlı tren, prestij projesidir"

Karaman: "Hızlı tren, prestij projesidir"
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, hızlı trenin gelişen bir ülkenin prestij projesi olduğunu söyledi.

HIZLI TREN ÜLKENİN PRESTİJ PROJESİDİR

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, hızlı trenin gelişen bir ülkenin prestij projesi olduğunu söyledi.

Karaman, Okan Üniversitesinin Tuzla Yerleşkesi'nde düzenlenen ''Hızlı Trenler ve Türkiye'deki Geleceği'' panelinde, ''Neden demiryolu?'', ''Mevcut durum ne?'', ''8 yıl da ne yaptık?'', ''Projeler ve sonuçları'' konularını içeren bir sunum yaptı.

Türkiye'de bir kişinin yılda ortalama 20 kere seyahat ettiğini belirten Karaman, Avrupa ülkelerinde bu rakamın daha yüksek olduğunu, Danimarka'da bir kişinin yılda 439 kere yolculuk gerçekleştirdiğini kaydetti.

Karaman, artan ulaşım talebi ve sıkışıklığın demiryollarına yatırımı zorunlu kıldığını ifade ederek, ''Demiryollarının diğer ulaşım sistemlerine göre, enerji tüketiminin daha az, arazi kullanımı da karayoluna göre daha azdır. Mesela Yüksek Hızlı Tren, Ankara'dan Eskişehir'e 400 TL ile gidiyor, elektriğe o kadar para veriyor. Yani kişi başı 1 TL ile Ankara'dan Eskişehir'e gidilebiliyor. Dolayısıyla enerji tüketimi az, çevreye daha duyarlı, hava kirliliğine katkısı büyük'' diye konuştu.

Demiryolunun otobüse göre 1,5 kat, otomobile göre 7 kat daha az enerji harcadığını kaydeden Karaman, saatte 10 bin yolcuyu taşımak için çift hatlı bir demiryolu yeterli olurken, aynı yolcuyu karayolunda taşımak için 6 şeritli bir otoyola ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi.

Karaman, bu otoyolun maliyetinin 12 milyon dolar olduğunu, demiryolunun ise 4 milyon dolara yapılabileceğini vurgulayarak, demiryolu ile en ucuza en fazla yolcu taşındığını aktardı.

Süleyman Karaman, ''Hızlı tren, gelişen bir ülkenin prestij projesidir. Yani eğer bir ülkede hızlı tren varsa, dünya, o ülkeyi daha iyi tanıyor, bu ülkede teknoloji gelişiyor, teknoloji yenileniyor diyebiliyor. Çünkü biz, Dünya Demiryolları Birliğinin de yönetimindeyiz ve bunu görüyoruz. Yüksek hızlı trende bütün mühendislik dalları çalışıyor. İki il arasında Yüksek Hızlı Tren varsa yolcuların yüzde 65-85'i sürekli bu tren ile gidip geliyor. Bu nedenle bir ülke için önemli bir proje'' dedi.

-SON 8 YILDA HÜKÜMET, DEMİRYOLLARINA ÇOK BÜYÜK DESTEK VERDİ-

Trenin dünyada olmazsa olmaz bir ulaşım aracı olduğunu ifade eden Süleyman Karaman, şunları söyledi:

''Ama bizde öyle olmamış, yatırım yapılmadığı için geri kalmışız. Cumhuriyet öncesi 4 bin 136 kilometre demiryolu yapılmış. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren de Atatürk'ün talimatı ile tren yolu yapılmaya başlanmış her yıl 134 kilometre yol yapılmış. 1951'den sonra ihmal edilmiş ve 2002 yılına kadar yılda ortalama 18 kilometre tren yolu yapılmış. 2003 yılına kadar böyle gelmiş. 2003'den bugüne kadar da yılda 135 kilometre yol yapmışız. Ama bu artacak. Şu anda 1076 kilometre yol yapmışız, 1630 kilometre de ana hatta çalışmalarımız devam ediyor. Son 8 yılda Hükümet, gerçekten demiryollarına çok büyük destek verdi. Buradan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a teşekkür ediyorum. Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım da hem destek veriyor hem de nefesi sürekli ensemizde. Onun için de arkadaşlar var gücüyle çalışıyor.''

Karaman, 8 yıl boyunca birçok çalışma yaptıklarını belirterek, 10 bin kilometrelik tren yollarının 5 bin 500 kilometresini yenilediklerini anlattı.

İzmir-Aydın arası tren yolunu 156 yıl sonra ilk kez geçen sene yenilediklerini kaydeden Karaman, araçları, yolcu ve yük vagonlarını yenilediklerini, bütün garların da restore edildiğini dile getirdi.

Süleyman Karaman, TCDD'nin yürüttüğü 35 projenin maliyetinin 25 milyar TL civarında olduğunu, 5 milyar TL civarında bir harcama yaptıklarını ve 20 milyar TL'ye daha ihtiyaç duyduklarını söyledi.

Bu 25 milyar TL'lik harcamanın 17 milyar TL'sinin Yüksek Hızlı Tren projesini kapsadığını vurgulayan Karaman, ''Yaptığımız çalışmalar ile amacımız Türkiye'de demiryollarının kara geçmesini sağlamak'' dedi.

Karaman, hedeflerinin 2023 yılına kadar 10 bin 546 kilometre Yüksek Hızlı Tren ve 3 bin 985 kilometre konvansiyonel hat yaparak, toplam demiryolu ağını 25 bin 536 kilometreye çıkarmak, 2035 yılına kadar ise 12 bin 026 kilometre Yüksek Hızlı Tren ve 4 bin 941 kilometre konvansiyonel hat yaparak, toplam demiryolu ağını 27 bin 972 kilometreye çıkarmak olduğunu vurguladı.

Okan Üniversitesi Uluslararası Lojistik Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Güngör Evren de ulaştırmanın hızının artmasının insanlar için çok önemli olan zamanın daha iyi kullanılmasını sağladığını belirterek, ''Ulaştırmada hız artırırken zaman üretiyor gibi bir şey düşünmek lazım. Geleceğin ulaştırma sistemlerinde Yüksek Hızlı Tren ağırlıkta olacak'' diye konuştu.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim