• BIST 9107.39
  • Altın 2325.019
  • Dolar 32.3529
  • Euro 34.9558
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 20 °C

Karsan, NY taksi ihalesini kazanamadı

Karsan, NY taksi ihalesini kazanamadı
New York taksi ihalesinde finalist olma başarısını gösteren, ancak dün ihaleyi kazanamadığı açıklanan Karsan, Türkiye’nin yerli otomotiv markasını yaratma projesini gerçekleştirmek için çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor!

KARSAN NEW YORK TAKSİ İHALESİNİ KAZANAMADI
New York taksi ihalesinde finalist olma başarısını gösteren, ancak dün ihaleyi kazanamadığı açıklanan Karsan, Türkiye’nin yerli otomotiv markasını yaratma projesini gerçekleştirmek için çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor!

45 yıldır Türk otomotiv sanayinde faaliyet gösteren, Bursa’daki iki fabrikasında kendi markası dahil olmak üzere hafif ticari araçtan otobüse, kamyonetten kamyona kadar geniş bir yelpazede 6 farklı marka için üretim gerçekleştiren Karsan; New York taksi ihalesi için geliştirdiği V1 ile Türkiye’nin yerli otomotiv marka yaratma projesini gerçekleştirmek için çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor.

New York taksi ihalesi için sıfırdan geliştirdiği “V1” modeli ile markalaşma yolunda önemli bir rol üstlenen Karsan, Türk otomotiv sanayinin kilometre taşlarından birini koymak için yola koyuldu. Cumhuriyet’in 100. yılının kutlanacağı 2023 için hedef konulan 125 milyar dolarlık otomotiv üretimi ve 75 milyar dolarlık otomotiv ihracatı hayalini gerçekleştirmek için Türkiye’nin kendi markası olan yıllık yüz binlerce aracın üretilmesinin gerektiği bu kritik süreçte; New York taksi ihalesini bu amaca ulaşmak için bir fırsat olarak değerlendiren ve ihale şartnamesi kapsamında sıfırdan bir araç tasarlayan Karsan, aracını tüm dünya metropollerine sunarak Türkiye’nin küresel marka yaratma hayalini gerçekleştirmek üzere çalışacak. Karsan, V1 ile girmeyi hedeflediği 40 büyük metropol ile yıllık 3 milyar dolarlık bir pazarın kapısını çalacak.

Mayıs 2010 tarihinde açılan New York Taksi ihalesinin finalistlerinin açıklandığı Kasım 2011 tarihinden itibaren ilgi odağı haline gelen Karsan, bu süreç boyunca aynı zamanda ABD’deki milliyetçi karşıt görüşlerin de hedefi oldu. Sadece tasarım olarak değil politik açıdan da mücadelesini veren Karsan, New York Taksi ve Limuzin Komisyonu tarafından tercih edilmemiş olsa da Türkiye’nin kazananı oldu. Projenin her aşamasında Hükümet’in, medyanın ve kamuoyunun desteğini arkasına alan Karsan, ihale kapsamında Şubat başında Amerika’da gerçekleştirilen “Geleceğin Taksisi” (Taxi of Tomorrow – ToT) araştırma sonuçlarına göre de aldığı yüzde 66 oy ile New Yorkluların da favorisi oldu.

Şubat ayında Dünya Belediyeler Birliği ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sn. Kadir Topbaş’ın New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg’i ziyareti, Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Sn. Zafer Çağlayan’ın Karsan Akçalar fabrikasını ziyareti ve takdiri, Sanayi Bakanı Sn. Nihat Ergün’ün New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg’e göndermiş olduğu destek yazısı ve Başbakan Sn. Recep Tayyip Erdoğan’ın Karsan Murahhas Azası Jan Nahum ile yapmış olduğu görüşme Hükümetin Karsan’ın markalaşma sürecinde attığı adımları ne kadar yakından takip ettiğinin ve ciddiye aldığının bir göstergesi oldu.

New York taksi ihalesini kaybetseler de Karsan V1 ile yüzde 100 Türk markası araç yaratma hedefini devam ettirdiğini vurgulayan Karsan Murahhas Azası Jan Nahum Karsan’ın gelecek 10 yıla ilişkin stratejisinin bir parçası olan V1 ile markalaşma ve bu yolla dış pazarlara açılma stratejisinin sürdüğünü belirtti.

Nahum; “Karsan’ın stratejik olarak bir marka yaratma planı var. Bugün çıktığımız bu zorlu yolda emin adımlarla ilerlediğimizi görüyoruz. Bizler Karsan olarak evrensel ve belli bir ihtiyacı tespit edip o ihtiyaca cevap veren bir ürün konsepti yaratmayı amaçladık ve New York taksi ihalesi bizim bu amacımızı yerine getirebileceğimiz büyük bir fırsat oldu. Bugün ihaleyi kaybetmiş olsak da V1 ile global pazarlara açılma hedefimiz tam hızıyla devam ediyor. Engelli yolculara diğer vatandaşlarla eşit ulaşım hakkı sağlayacak olan tasarımımızla dünya otomotivinde büyük bir boşluğu doldurmuş olacağız. Aynı zamanda yaratmış olduğumuz eşsiz tasarım ile taksi yolculuğunu bir mecburiyetten keyfe dönüştüreceğiz. Karsan’ın ve dolayısıyla Türkiye’nin uluslararası arenada elde ettiği bilinirliği daha da artıracak ve böylece Türk otomotiv sanayinin ismini tüm dünyaya duyuracağız. İhaleyi kazanamasak da elde ettiğimiz bu başarı Türk otomotiv sanayinin başarısıdır”.

Yürüyen prototip Temmuz sonuna hazır

Mevcut bir aracını geliştirmek yerine ihale şartnamesi kapsamında tamamen New York’a özel bir aracı sıfırdan tasarlama yolunu seçen Karsan; “Geleceğin Taksisi” (Taxi of Tomorrow – ToT) ihalesinde tekliflerin toplandığı 27 Mayıs 2010 tarihinden önceki 6 ay boyunca kardeş şirketi Hexagon Studio ile birlikte endüstriyel tasarım ve konsept oluşumu üzerinde çalıştığı yoğun bir hazırlık süreci geçirdi. Bu süreç içerisinde V1’in tasarımından, teknik ayrıntılara, tüm taraflar ve tasarım paydaşları ile yapılan yazışmalardan maliyet hesaplarına kadar binlerce sayfalık bir teklif dökümanı hazırlandı.

Marka yaratma yolculuğunun her adımını kamuoyu ile paylaşan Karsan, “V1” kod adlı konsept modelin video’sunu ilk kez 22 Temmuz 2010’da düzenlediği bir “Bilgilendirme Toplantısı”nda gösterdi. Yolculuğun önemli adımlarından biri olan gerçek boyutlu model geliştirme sürecini takip eden 3 ay içerisinde tamamlayan Karsan, söz verdiği gibi modeli 29 Ekim – 7 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilen İstanbul Autoshow’da sergiledi.

Autoshow öncesinde konsept model ilk kez 26 Ekim’de Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen bir davet ile tanıtılmıştı. Yolculuktaki bir sonraki aşama olan gerçek boyutlu iç tasarım modelinin hazırlıklarını tamamlayan Karsan’ın iç modelini ilk kez gerçek boyutlu dış model ile birlikte 1 -2 Şubat tarihlerinde New York’ta sergiledi.

Bu süreçte platform konsepti testlerinin üstünde yapılması öngörülen P0 prototipi Kasım ayı sonunda tamamlandı ve platform dinamik testlerine iki ay boyunca aralıksız devam edildi. İlk alınan sonuçlar ile, benzeri olmayan platformun her türlü dinamik sürüş neticeleri başarılı bir şekilde gerçekleşti.

Aracın geliştirme sürecine devam eden Karsan; Temmuz ayı sonunda ilk yürüyen prototipi bitirip test sürüşlerine başlamayı planlıyor. 2012 yılının başında ise fonksiyonel ve çarpma testlerinin yapılacağı nihai prototipler üretilip test programına sokulacak. Bu arada V1 Mart 2012’de Cenevre Otoshow’da sergilenecek. 2012’nin ilk yarısının sonunda ise üretim yatırımının yapılmasına imkan verecek, mühendisliği tamamlanmış nihai prototiplerin üretilmiş olması planlanıyor. 2013 yılının ortalarında da Karsan V1’in üretimine geçilmesi hedefleniyor.

Karsan V1’in dikkat çeken panaromik cam tavanlı ikonik tasarımının yanı sıra çevreci bir araç olması ve engelli vatandaşlara diğer yolcular gibi seyahat etme imkanı tanıyor olması önem taşıyor.

Karsan için yarış asıl şimdi başlıyor!

· Araç sürüş özellikleri ve dinamik performansının geliştirildiği (P0) prototip üzerinde mühendislik faaliyetleri programlandığı şekilde devam etmekte.

· Tamamen fonksiyonel ilk yürüyen prototip (P1) Temmuz 2011 sonunda hazır olacak.

· Proje kapsamında toplam 54 adet prototip araç üzerinde tasarım doğrulama faaliyetleri yürütülecek.

· Farklı safhalarda 52 çarpışma testi gerçekleştirilecek.

· 3 farklı prototip seviyesinde 300.000 km kullanıma denk dayanım ve kullanım testleri yapılacak.

· Motor soğutma, iklimlendirme, titreşim, gürültü, yol tutuşu, konfor, parça dayanım, gibi testler gerçekleştirilecek. -20⁰C altında, 40⁰C üstünde ve 2500 metre yüksek rakımda 1000 km boyunca tecrübe sürüşleri yapılacak.

· 2013 yılında araç üretimine geçilmesi hedefleniyor.

Kısaca Karsan

1966 yılında kurulan Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş., 1979-1998 yılları arasında Koç Grubu çatısı altında faaliyet göstermiş, 1998’de İnan Kıraç’ın çoğunluk hisselerini almasıyla birlikte Kıraça Holding bünyesine dahil olmuştur. 1981 yılından itibaren %100 yerel sermayeyle ticari araç üreten bir firmadır. Renault Trucks’ın Premium ve Lander modellerini, Peugeot Partner, Citroën Berlingo, Karsan J J10, Hyundai HD Serisi ve BredaMenarinibus marka otobüs modellerini üreten Karsan, 2002 yılından itibaren Türkiye otomotiv endüstrisinde tek bir fabrikada çok markalı üretim yaklaşımını benimseyen tek firmadır. Karsan ayrıca, 2009 yılından bu yana Karsan J 10 ve Hyundai HD Serisi’nin yurt içi ve yurt dışı için pazarlama, satış ve satış sonrası faaliyetlerini Karsan Pazarlama çatısı altında sürdürmektedir. ISO’nun (İstanbul Sanayi Odası) 2009 yılında yaptığı araştırmaya göre "Türkiye'nin En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu" sıralamasında bir önceki seneye göre 105 basamak atlayarak 162. sırada yer alan Karsan’da bugün 1021 kişi çalışmaktadır. Yüzde 63.46’sı Kıraça Grubu, yüzde 8,19’u Diniz Grup, yüzde 1.73’ü İnan Kıraç’a ait olan Karsan'ın %26.62 oranında hissesi ise İMKB’de (İstanbul Menkul Kıymetler Borsası) işlem görmektedir.
Kısaca Hexagon Studio

Hexagon Studio, yerel ve uluslararası otomotiv yan sanayisine ve ana sanayisi ile savunma sanayine tasarım ve mühendislik hizmeti sunmak üzere kurulmuş bir Türk firmasıdır. Kıraça ve Hexagon Grup Şirketlerinin ortak bir iştiraki olarak otomotiv sanayisinin merkezinde, tecrübeli ve güçlü bir kadro ile mühendislik ve tasarım alanında Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’daki müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere hizmet vermektedir. Hexagon Studio, imalat ve yan sanayi firmalarının ihtiyacı olan tasarım ve mühendislik hizmetlerinin yanısıra onlara ek kapasite de sağlamaktadır. Otomotiv mühendisliği alanında faaliyet gösteren yurtiçi ve yurtdışı firmaların arz ve talepleri arasında bir köprü olmayı amaç edinmiştir. Bugün 150’ye yakın tasarımcı ve mühendisin çalıştığı Hexagon Studio, Türkiye’nin öncü tasarım ve mühendislik şirketlerindendir. 10 yıl içinde Avrupa’nın en büyük on tasarım ve mühendislik kurumundan biri olmayı ve Türkiye’nin kendi aracını üretmesine katkı sağlamak amacıyla gerekli bilgi, beceri ve altyapıyı oluşturmayı hedeflemektedir.

İSTANBUL HABER AJANSI

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim