• BIST 9094.06
  • Altın 2324.793
  • Dolar 32.3663
  • Euro 34.9559
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 16 °C

KARSAN, V1 modelini New York'ta sergiledi

KARSAN, V1 modelini New York'ta sergiledi
KARSAN, özgün olarak ihale için yarattığı V1’in gerçek boyutlu iç ve dış modelini New York’ta sergiledi.

KARSAN, TAKSİ SEGMENTİNDE YARATTIĞI
“YERLİ MARKA OTOMOBİL” “V1”İ
NEW YORK’TA GÖRÜCÜYE ÇIKARDI


“Geleceğin Taksisi” (ToT – Taxi of Tomorrow) ihalesinde dünya devi markaları geride bırakarak finale kalan ve ilgi odağı haline gelen KARSAN, özgün olarak ihale için yarattığı V1’in gerçek boyutlu iç ve dış modelini New York’ta sergiledi.

New York taksi ihalesini; Türkiye’nin kendi özgün markasını yaratma amacı doğrultusunda bir fırsat olarak değerlendiren Karsan; bu ihale için tasarladığı özgün model ile finale kalarak Türkiye ve Türk otomotiv sanayi adına paha biçilmez bir tanıtım gerçekleştirmiş oldu. “Sınırsız Ulaştırma Çözümleri” vizyonu doğrultusunda kardeş şirketi Hexagon Studio’nun tasarım ve mühendislik desteğini arkasına alarak ihale şartnamesi kapsamında sadece New York’a ve NewYorklu’lara özel, özgün bir model ve özgün bir tasarım geliştirip sunan Karsan’ın “V1” modeli ihaleyi düzenleyen TLC (Taxi and Limousine Commission – Taksi ve Limuzin Komisyonu) nin yanısıra dünya basını tarafından da beğeniyle karşılandı. İhale komisyonu Karsan’ın aracını dünya devi markalar ile birlikte finale kalmaya layık gördü. 15 Kasım 2010’da finalistlerin açıklanmasının ardından Amerika’nın yanı sıra İtalya, Avustralya, Norveç, Rusya, Almanya ve İsviçre gibi değişik birçok ülkenin basın yayınlarında yer alan Karsan V1, rakiplerine göre sahip olduğu farklılıklarla uluslararası arenada ilgi odağı oldu. Böylece, Karsan ve Türk otomotiv sanayinin tasarım, mühendislik ve konsept yaratma niteliği konusunda çok geniş bir farkındalık yaratılmış, Karsan ismi dünyaca tanınmış, markalaşma yolunda önemli bir aşama kaydedilmiş oldu.

Gerçek boyutlu dış modelinin sergilendiği 29 Ekim – 7 Kasım tarihlerinde düzenlenen İstanbulda’ki Autoshow 2010 fuarından, sonra V1’in kısa sürede gerçek boyutlu iç modeli de geliştirdi ve dış modeli ile birlikte 1 – 2 Şubat tarihlerinde New York’ta sergiledi. Karsan V1’in tanıtıldığı bu “Basın Organizasyonu”nda aracı ilk defa görme fırsat bulan yabancı basının yanısıra, Türk otomotiv editörleri ile bir araya gelen Karsan Murahhas Azası Jan Nahum; ihalenin kazanılması halinde Başbakan’ın dile getirdiği Türk markasının doğmasının neredeyse kesinlik kazanacağını belirtti. Nahum sözlerine şöyle devam etti; “Markalaşmanın yolu, herhangi bir araç yapmak değil evrensel belli bir ihtiyacı tespit edip o ihtiyaca cevap veren bir ürün konsepti yaratmak ve bu ürünle global pazarlarda kabul edilir olmaktan geçiyor. Bizler Karsan V1 ile bunu amaçladık, Dünya’nın en kalabalık ve en popüler metropollerinden biri olan New York’ta açılan ihaleye girdik. Burada amaç, dünya otomotiv sunumunda gördüğümüz bir boşluğu doldurmak, münhasıran taksi kullanımına yönelik bir aracı geliştirmekti. Bu arada taksi yolculuğunu bir mecburiyetten, bir maceraya döndürebilen ve verimli zaman harcanabilen bir mekan yaratılması amaçlandı. Aynı zamanda ihale şartlarına uyarak engelli yolculara da eşit ulaşım hakkı sağlamak önemli gayelerden biri oldu. Böylelikle dünya otomotiv sunumunda ikinci bir boşluk daha doldurulmuş oldu. V1’in bu özellikleri, ve varolan diğer araçlardan farklılığı finale kalmamızın ana nedeni oldu. Uluslararası arenada Karsan ve Türkiye’nin isminin birlikte telafuz edilmesi ve hala ediliyor olması, New York’taki taksilerinin içinde yer alan ekranlarda her 15 dakikada bir Karsan’ın ismi ve Karsan V1’in video’sunun geçiyor olması belki milyonlarca dolarlar değerinde reklam ve tanıtım yaratılmasını sağladı. Bu girişimimiz ile hem Karsan hem de Türkiye ile ilgili yurt dışında büyük bir farkındalık sağlamış olduk. Sadece finalist olarak sağlanmış olan bu tanıtım, ihaleyi kazanmamız durumunda oluşacak olan kamuoyunun boyutu hakkında bize ipucu vermekte. New York’ta hergün taksiye binen 700.000 kişi, ve 10 yıl boyunca New York’un konu olduğu çekilecek her filmde kaçınılmaz olarak yer alacak olan V1 sayesinde bu ürünün ve Türk otomotiv sanayinin markalaşması kaçınılmaz olacak. Buradan da özlemini duyduğumuz Türk markasının doğması neredeyse kesinlik kazanacak”.

KARSAN V1: İkonik, Erişilir, Konforlu, Sürdürülebilir…

İkonik: Konsepti oluştururken projenin başından beri işin merkezinde olan insan kavramını en iyi temsil eden ve mükemmel dengeyi sembolize eden Da Vinci’nin Vitrivious adamı New York’un düşey ve dikey çizgileri ile o çizgileri bozan ve New York’un ve New York’lunun adeta basma kalıpçılığa olan isyanını simgeliyen Guggenheim gibi, Colombus Circle gibi New York’ta olan tek tük yuvarlak alan ve mekanları ile birleştirilerek yaratılan tasarım neticesinde temel görsel konsept ortaya çıkarılmış oldu. Ayrıca, sahip olduğu cam tavan ile panaromik olarak şehrin silüyetinin seyrine olanak tanıyan V1, dikkat çeken görsel ikonik tasarımının yanı sıra yaratılan gövde mimarisi sayesinde oluşturulmuş olan bu tasarımın sadece New York’a has kalması ve başka hiçbir yerde kullanılmaması ve dolayısı ile de New York ile özdeşleşerek İKON’laşması fırsatı yaratıldı.

Erişilir: V1 geliştirilirken TLC ihale şartname isteklerinin hepsinin karşılanması amaçlandı. Bunlar arasında Amerika’daki engelli yolcuların ihtiyaçlarına cevap verebilmek üzere tariflenmiş olan ADA (American Disabilities Act) kuralları da vardı. Buna göre V1’de yürüme engelliler için tekerlekli sandalyelilerin sığabileceği ve rahatlıkla manevra yapabileceği mekanın araç içinde sağlanması, işitme ve görme engelliler için işlevsel özelliğe sahip aygıtların bulunması, engellilere yardımcı olan hizmet hayvanlarına yer sağlanması gibi önceliklere dikkat edildi. V1 fabrika çıkışı olarak engelli bireylerin tekerlekli sandalyeleri ile diğer yolcular ile eşit şartlarda seyahat etmesine fırsat veren halihazırdaki ilk ve tek araç; bu sebepten ötürü de önemli bir sosyal sorumluluk görevi üstlenmiş, ve bu yapısı ile taksi kullanımı dışında da başka bir segment yaratarak ayrı bir pazar potansiyeline sahip.

Konforlu: V1 bugüne kadar bir otomobilde belirlenen yaratılmış en geniş yolcu alanına sahip araç olma özelliğini taşıyor ve Amerika’da bir dönemin ikonik taksilerinden olan Checker’lar dan bile büyük. Rakipsiz genişlikte diz ve bacak mesafesi bulunan V1’de 4 kişi, beraberlerindeki birçok değişik yük ile rahatlıkla seyahat edebiliyor. Sadece engelli yolcular için değil aynı zamanda yaş ortalaması yüksek olan ve/veya hareket olanakları kısıtlı olan bireylerin, bebek arabası, bisiklet, veya büyük paketlerle aracı kullanmak isteyen yolcuların da rahatlıkla binip, konfor içinde seyahat edebileceği bir araç olan Karsan V1; sıkça rastlanan bu tür ihtiyaclara cevap vermesi bakımdan tek olma özelliğini taşıyor.

Sürdürülebilir: Bütün bunların yanında benzinli, doğal gazlı, hibrid ve tam elektrik uygulamalarının yapımına fırsat veren araç platform mimarisi itibariyle bir taraftan dünyada oluşacak olan motor yeniliklerini uygulamamıza imkan verirken diğer taraftan da kamuoyunda sıkça tartışılan, Türkiye’nin kendi özgün elektrikli aracını üretme hedefini gerçekleştirmede önemli bir görev üstlenme potansiyeline sahip.

“V1” tasarım özellikleri

Sürücü için, gün boyu saatlerini direksiyon başında geçireceği hesap edilerek, rahat ve güvenli bir çalışma ortamı kurgulandı. Bu alan adeta bir sürücü yaşam alanı olarak araştırıldı ve geliştirildi.

Gösterge paneli için uçak teknolojisinde kullanılan digital ve ihtiyaca göre araç dinamik bilgilerini, araç fonksiyon bilgilerini, navigasyon ve yol/yön tayin bilgilerini araç içi mekan hava kontrol bilgilerini veya audio bilgilerini seçenekli olarak ekrana getiren yenilikçi ve ilerici bir sürücü kontrol ve bilgilendirme sistemi konsepti oluşturuldu.

Tasarım yolcunun rahat inip binmesine fırsat verecek şekilde yapıldı, yüklerin de yolcu ile beraber rahatça araç içine alınması öngörüldü.

Tekerlekli sandalye ile seyahat etmek durumunda kalan engelli yolcuların diğer yolcularla eşit koşullarda, aynı seyir istikametine bakarak ve aynı kapıyı kullanarak araca binmesi hedeflendi.

Toplam işletme maliyetleri öngörülerek araç dışı parçaların hasar halinde kolay ve düşük maliyetle değiştirilebileceği, kendinden renkli komposit paneller halinde tasarlandı.

Bu tasarım yaklaşımı sayesinde de araç; her şehrin ihtiyacına göre farklı dış görüntü elde edebilir, şehir ile bütünleşmesi mümkün olabilir hale getirildi.

Günümüz ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde bilgilendirme, haberleşme ve eğlence sistemleri taksiye özel olarak kurgulandı.

Benzer şekilde, konum bazlı, araç içi ve dışı medya çözümlerinin de bulunması sağlandı.

“V1” Infotainment sistemleri

Karsan taksinin en önemli özelliklerinden biri aracın içinde (sürücü ve yolcu koltuğunda) ve dış cephesinde yer alan infotainment sistemleri.

Bilgi akışının her geçen gün arttığı ve iletişim ihtiyacının yoğunlaştığı günümüzde hayat daha da hızlanıyor ve mobilite ihtiyacı artıyor. Böylelikle zamanın değeri her geçen gün artırıyor. Özellikle büyük şehirlerde yoğun trafikte geçirilen zamanın en verimli şekilde değerlendirilmesi önem taşıyor. Bu doğrultuda tasarlanan Karsan V1, “infotainment” sistemleri ile yolculara trafikte geçirdikleri zamanı güvenli ve konforlu bir ortamda, verimli ve keyifli bir şekilde değerlendirmelerine olanak tanıyor.

Gelecek 2 ila 3 yıl sonra sunulacak olan infotainment sistemi ile ilgili hazırlık süreci yoğun bir şekilde devam ediyor. Zaman içinde araçta yer alacak infotainment sistemlerine aşağıdaki uygulamalar örnek gösterilebilir;
Aracın dış cephesinde (tepe ve arka yan camlar) yer alan ekranlarda, ve yolcu önündeki ekranda aracın geçtiği güzergah üstünde, bulunduğu noktanın uydu ile algılanan koordinatları tarafından tetiklenen bulunduğu noktada ki mağaza ve/veya kültür/eğlence merkezlerinde olan organizasyonlar ve/veya bilgilendirmeler, olaylar ve kampanyalar ile alakalı reklamlar ve duyurular yer alabilecek.

Yolcu bölümünde yer alan dokunmatik plasma ekranlarda gidilen rota takip edilebilecek, yol üstünde görülecek mağazaların indirimleri ekran üstünde belirecek ve yolcu şehir ile temasını sürdürecek. Böylelikle bir cadde üzerinde ilerlerken o caddede yer alan bir mağazanın indirim reklamı taksinin içinde ve dış cephesinde ayrı olarak yer alacak. Dışarda yürüyenler o mağazadaki indirimi taksi üstünden öğrenebilecekler, taksi içindeki yolcu da indirimi görüp o mağazaya uğramak isteyebilecek.

Yolcular internet üzerinden yapılabilecek tüm işlemleri taksi içindeki dokunmatik ekran üzerinden kolaylıkla yapabilecek. Örneğin; Yolcu tiyatro, sinema, müze vs. gibi yerler hakkında ister önünden geçtiği, ister reklam ve duyurusunu gördüğü ister ise tamamen kendi inisyatifi ile sorguladığı etkinlikle ilgili bilgi alıp, reservasyon yaptırabilecek.

Facebook ve twitter gibi sosyal paylaşım ağlarına da kolaylıkla erişim sağlayabilecek.

İlk yürüyen prototip Aralık 2011’de hazır olacak
Mevcut bir aracını geliştirmek yerine ihale şartnamesi kapsamında tamamen New York’a özel bir aracı sıfırdan tasarlama yolunu seçen Karsan; “Geleceğin Taksisi” (Taxi of Tomorrow – ToT) ihalesinde tekliflerin toplandığı 27 Mayıs 2010 tarihinden önce 6 ay boyunca Hexagon Studio ile birlikte endüstriyel tasarım ve konsept oluşumu üzerinde çalıştığı hummalı bir hazırlık süreci geçirdi.

Marka yaratma yolculuğunun her adımını kamuoyu ile paylaşan Karsan, “V1” kod adlı konsept modelin video’sunu ilk kez 22 Temmuz 2010’da düzenlediği bir “Bilgilendirme Toplantısı”nda gösterdi. Yolculuğun önemli adımlarından biri olan gerçek boyutlu model geliştirme sürecini takip eden 3 ay içerisinde tamamlayan Karsan, söz verdiği gibi modeli 29 Ekim – 7 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilen Autoshow’da sergiledi. Autoshow öncesinde konsept model ilk kez 26 Ekim’de Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen bir davet ile tanıtılmıştı. Yolculuktaki bir sonraki aşama olan gerçek boyutlu iç tasarım modelinin hazırlıklarını tamamlayan Karsan’ın iç modelini ilk kez gerçek boyutlu dış model ile birlikte 1 -2 Şubat tarihlerinde New York’ta sergiledi.

Bu süreçte platform konsepti testlerinin üstünde yapılması öngörülen P0 prototipi Kasım ayı sonunda tamamlandı ve platform dinamik testlerine iki ay boyunca aralıksız devam edildi. İlk alınan sonuçlar ile, benzeri olmayan platformun her türlü dinamik sürüş neticeleri başarılı bir şekilde gerçekleşti.

Aracın geliştirme sürecine devam etmekte olan Karsan; 2011 yılının ikinci yarısında ilk yürüyen prototipi bitirmeyi planlıyor. 2012 yılının başında ise fonksiyonel ve çarpma testlerinin yapılacağı 25 adet değişik prototipi üretip test programına sokacak. 2012’nin ilk yarısının sonunda ise üretim yatırımının yapılmasına imkan verecek, mühendisliği tamamlanmış nihai prototiplerin üretilmiş olması planlanıyor. 2013 yılının ortalarında da Karsan V1’in üretimine geçilecek.

Bugün 9 üretici firmaya ait 16 farklı modelde 13 binden fazla lisanslı taksiye sahip olan New York’un taksileri 2014’ten itibaren değişecek. İhaleyi kazanması halinde Karsan, münhasır olarak 10 yıl süresince yılda 2 bin 650 adet aracı New York taksi pazarına satmakla yükümlü olacak. Bu süreç boyunca Karsan araçların performans, etkinlik ve güvenlik gibi özelliklerinin gelişiminden de sorumlu olacak.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim