• BIST 96.400
  • Altın 144,302
  • Dolar 3,5616
  • Euro 4,0009
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 7 °C

Kart ücretine dava açtı tazminat kazandı

Kart ücretine dava açtı tazminat kazandı
Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu, hukuk mücadelesiyle, yargının, kredi kartı aidatı konusunda emsal teşkil edebilecek bir karar almasına zemin hazırladı.

Kart ücretine dava açtı bankadan tazminat kazandı

Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu, hukuk mücadelesiyle, yargının, kredi kartı aidatı konusunda emsal teşkil edebilecek bir karar almasına zemin hazırladı.

Ödediği aidatın iadesini sağlayan Ağaoğlu’nun kredi kartını kullanıma kapatan bir banka, tazminat ödemeye mahkum edildi. Ağaoğlu, hukuk mücadelesinde verdiği süreci şöyle anlattı: “2009’da, kredi kartımda 55 lira kart aidatı bulunduğunu fark edince, bankaya itiraz ettim. Banka, olumsuz cevap verdi. Şişli Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurdum. Heyet bu paranın iadesine karar verdi. Banka 55 liralık ücreti iade etti ama kartı kullanıma kapattı. Bunun üzerine kartın kullanıma açılması için mücadeleyle başladım. Tüketici Hakem Heyeti, tekrar, başvuru üzerine kartın kullanıma açılması kararını verdi. Ancak banka, bu karara karşı İstanbul 2. Tüketici Mahkemesi nezdinde itirazda bulunarak, kart aidatını ödemediğim için kartı kullanıma kapatmaya hakkı olduğunu iddia etti. Mahkeme, aidat iptalinin hukuka uygun olduğunu, Tüketici Kanunu’nun 5. maddesindeki düzenlemeye göre hizmetin sunulmasından haklı bir sebep olmaksızın kaçınılamayacağını, bu nedenle kartın kullanıma açılmasını kesin olarak kararlaştırdı.” Bu davanın 2010’da sonuçlandığını ve mahkemenin hükmetmesine rağmen bankanın kredi kartını kullanıma açmadığını aksine yeni bir sözleşme imzalamasını istediğini belirten Ağaoğlu, “Yeni sözleşmede kart aidatının yer aldığını fark edince imzalamayarak, mevcut sözleşmeye göre kartın kullanıma açılması talebinde bulundum ama kart kullanıma açılmadı” dedi.

Ağaoğlu, yargı kararına rağmen kartın kullanıma açılmaması nedeniyle 20 bin lira manevi tazminat talebiyle ve hükmedilecek tazminatın tamamının Tüketiciler Birliği banka hesabına aktarılacağını belirterek İstanbul 2. Tüketici Mahkemesi’nde dava açtığını anlatarak, şunları kaydetti: “2011’in başında İstanbul 2. Tüketici Mahkemesi, bankayı, yargı karanına uyulmaması ve kredi kartının kullanıma açılmaması nedeniyle tüketicinin mağdur olduğunu belirterek, bin lira manevi tazminat ödemeye mahkum etti. Her iki taraf da kararı temyiz etti. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, 17 Ocak 2012 tarihli kararıyla verilen tazminat kararını onadı. Buna rağmen banka tazminatı ödemedi. Biz de icra yoluna başvurduk. Sonunda banka, ana para ile faiz, avukat ve icra masraflarıyla birlikte toplam 2 bin 41 lirayı ilgili icra müdürlüğüne yatırdı. Bin lirayı Tüketiciler Birliği hesabına aktardık.”

Ağaoğlu, kesinleşen bu karardan sonra bankaya idari para cezası uygulanması için Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne şikayette bulunacağını belirterek, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 25. maddesinin, bankaya ceza verilmesini öngördüğünü sözlerine ekledi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim