'Kartal-Kadıköy metro hattı rekordur'
Topbaş, Kadıköy-Kartal metro hattının 9. istasyonu olan Küçükyalı'daki çalışmaları yerinde inceleyerek, basına bilgi verdi. Topbaş, hattın yapımına 24 Mart 2008'de başlandığını hatırlatarak, bu hattın İstanbul'un Anadolu yakasındaki trafik ve ulaşım sorununu önemli ölçüde çözeceğini söyledi.
Kadıköy-Kartal hattının, Pendik Kaynarca'ya kadar uzatıldığını ve 26,5 kilometreden oluştuğunu da anlatan Topbaş, hattın saatte 70 bin, yılda 1 milyon yolcu taşımasının hedeflendiğini kaydetti.
Ray döşeme ve istasyonların hazırlanması çalışmalarının sürdüğünü de belirten Topbaş, deneme sürüşlerinin gelecek yıl Mayıs ayında yapılacağını ifade etti.
“Kadıköy-Kartal metrosu, gelecek yılın sonunda hizmete girecek. Böyle bir metro hattı, 45 ayda bitirilerek, bir dünya rekoruna da imza atılıyor” diyen Topbaş, hattın, 1700 milyon dolara mal olacağını söyledi.
Topbaş, Kadıköy-Kartal metrosunun inşasında son teknolojilerin kullanıldığını, istasyonlara E-5'in her iki tarafından girilmesi için yaya tüp geçitlerinin yapıldığını anlattı.
Vagonların, gerektiğinde makinist olmaksızın çalıştırılabileceğini ve bu özelliğin, parklanmada kullanılacağını belirten Topbaş, güvenlik sistemlerinin de son teknolojiyle yapıldığını söyledi.
Konuşmanın ardından Topbaş, metro çalışmalarında devam eden ray döşeme işlemlerini inceledi ve termik kaynakla iki rayı birleştiren kaynağı gerçekleştirdi. Topbaş, ayrıca istasyona duvar karosu döşedi, karoya tarih ve imza attı.
GUARDİAN GAZETESİNDEKİ İSTANBUL DEĞERLENDİRMESİ
Topbaş, gezinin ardından gazetecilerin sorularını da yanıtladı. İngiltere'de yayımlanan Guardian gazetesindeki İstanbul'un da aralarında bulunduğu Avrupa'daki bazı şehirlerin kredi durumunun kırılgan olduğuna ilişkin habere yönelik soru üzerine, bir süre önce de tanınmış bir düşünce grubunun, 150 büyük şehir arasında İstanbul'u birinci sırada gösterdiğini hatırlattı.
Belediye bütçesinin yüzde 62'sinin yatırımlara kullanıldığını belirten Topbaş, son dönemdeki yatırımlara ilişkin kredileri, Hazine garantisi olmadan aldıklarını da belirtti. Topbaş, “İstanbul'a ilişkin, Avrupa ve dünyadaki ekonomik krize bakılarak bir değerlendirme yapılmış. Hiç iş yapmazsanız, yatırım yapmazsanız borcunuz da olmaz. İstanbul, Türkiye'deki tüm yatırımların yüzde 26'sını yapıyor” dedi.
Topbaş, uzun vadeli borçlanmayla yatırımların gerçekleştirildiğini kaydederek, bu borçların nasıl ödeneceğine ilişkin de Kadıköy-Kartal metrosundan örnek verdi. Metronun yılda 1 milyon yolcu taşıyacağını ifade eden Topbaş, masraflar çıktıktan sonra elde edilen gelirle metronun kendi borcunu kendisinin ödeyeceğini söyledi.
CHP'nin belediye şirketlerinin bilançolarının yayınlanmadığına ilişkin eleştirileri bulunduğunu, ancak bunun gerçeği yansıtmadığını söyleyen Topbaş, kendilerinin de CHP'li belediyelerin şirketlerinin bilançolarının yayınlamasını istediklerini ifade etti.
“İSTANBUL'DAKİ GAYRİMENKUL DEĞERLERİ MANHATTAN İLE AYNI”
İstanbul'daki gayrimenkul değerlerinin, Manhattan ile aynı olduğunu ifade eden Topbaş, krize rağmen gayrimenkul değerlerinde düşüş yaşanmadığını belirtti.
Bugün bir haberde İstanbul Atatürk Havalimanı'nın, Avrupa'daki havalimanlarıyla karşılaştırıldığını belirten Topbaş, “İstanbul gayet iyi durumda, birileri farklı değerlendirme yapabilir, biz kendi değerimizi biliyoruz” diye konuştu.
Tarihi yarımadanın yayalaştırılmasına ilişkin bir soru üzerine de Topbaş, tarihi yarımadayı araç trafiğinden arındırmaya başladıklarını söyledi.
'Kartal-Kadıköy metro hattı rekordur'
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, Kadıköy-Kartal metrosunun, 2011 sonunda hizmete gireceğini belirterek, “Böyle bir metro hattı 45 ayda bitirilerek, bir dünya rekoruna da imza atılıyor” dedi.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Bakan Karaismailoğlu müjdeyi verdi üç ay daha ücretsizUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirlerle yüksek hızlı trenlerde (YHT) olduğu gibi Marmaray ve Başkentray'da da normalleşme planını uygulamaya başlayacaklarını bildir
YHT seferleri iki ay aradan sonra başladıAnkara-İstanbul Yüksek Hızlı Treni'nin gardan uğurlanması törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, "Trenlerimiz yüzde 50 kapasiteyle çalışıyor, diye bilet ücretlerinde artış söz konusu değildir. dedi.
OSB-Gebze-Darıca metro hattı 2023'te açılacakKocaeli metrosunun ilk etabını oluşturan ve 5 milyar liralık yatırım tutarıyla hayata geçirilmesi planlanan Gebze-Darıca Metro Hattı inşaatında tünel açma çalışmaları devam ediyor.
Eskişehir demiryolu ile limanlara bağlanmalıEskişehir OSB Başkanı Nadir Küpeli, TCDD tarafından Hasanbey Lojistik Merkezi ile OSB arasındaki 7 kilometrelik demiryolu hattının yapımı konusunda artık adım atılmasını beklediklerini belirtti.
Marmaray'dan yük treni bugün geçecekUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Marmaray’dan ilk yurt içi yük treninin bu gece geçeceğini belirterek, “Yılda 25 bin konteyner, Anadolu’nun sanayi merkezlerinden yüklenerek Marmaray üzerinden Avrupa yakasına ulaşacak” dedi.
Kargo taşımacılığında demir yoluna talep büyükDemir yolları, 28 Mart'tan itibaren yolcu taşımasının kısıtlanmasıyla birlikte yük taşımacılığı için seferber edildi. Özellikle İran ve Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demir yolu güzergahlarından yoğun talep var. Avrupa’ya taşınan yük günde 7 bin 500 tona ulaştı.
1/20
- Türk Yıldızları'nın İstanbul'u selamlaması
- Kabin emniyet çalıştayı gerçekleştirildi
- Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı
- Citroën, Paris Otomobil Fuarı’nda iki konsept modelinin müjdesini verdi
12345678
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim