ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.162
  • Altın 151,204
  • Dolar 3,6561
  • Euro 4,3295
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 21 °C

Kepez Limanı 'atık'tan kazanıyor

Kepez Limanı 'atık'tan kazanıyor
Hudut kapısı olma özelliği taşıyan Çanakkale'deki Kepez limanı, 15 milyon liralık cirosunun yüzde 70'ini geri dönüşüm aracılığıyla karşıladı.

Hudut kapısı olma özelliği taşıyan liman, 15 milyon liralık cirosunun yüzde 70'ini geri dönüşüm aracılığıyla karşıladı.

Türkiye'nin en büyük atık kabul tesisini içerisinde barındıran Çanakkale Kepez Liman İşletmesi, Çanakkale Boğazı'ndan geçen ve limana uğrak yapan gemilerden topladığı atıkları, susuzlaştırıp ayrıştırdıktan sonra atık yağ, atık solvent ve diğer atıklar olarak lisanslı geri kazanım tesislerine ve çimento fabrikalarına ticaretini gerçekleştirerek ekonomiye artı değer kazandırıyor. Hudut kapısı özelliği taşıyan Kepez Limanı Müdürü Evren Beceren, 2011 yılında elde edilen 15 milyon TL'lik cironun yüzde 70'nin bu yolla kazanıldığını söyleyerek çevreye olan duyarlılıklarını vurguladı.

Türkiye'nin iki boğazından birisi olan Çanakkale Boğazı'nda Kurulu olan Çanakkale Liman İşletmesi, ISPS kodu ile akaryakıt tankerinden lüks yolcu gemilerine kadar birçok gemiye ev sahipliği yapıyor. Kepez Liman İşletmesi Müdürü Evren Beceren, "2010 yılında deniz yolu ile gelen toplamda 14 bin yolcuyu ağırladık. 2011'de bu rakam biraz düştü. Bu yıl ise planlı olarak 41 gemi yanaşacak. Bunların yarısından fazlası 200 metre boyundaki gemilerdir. Yolcu sayısı olarak bu istikrarla gidersek 15 binin üzerinde bir rakama ulaşacağız.

Nisan ayında 230 metre uzunluğunda bir gemi ağırladık ve bunun da bizim için iyi bir referans olduğunu düşünüyoruz. İleriye dönük mutlaka ki yatırımlarda bulunacağız. Özellikle Çanakkale Savaşları'nın ve Anzak merasimlerinin 100. yılı nedeni ile 2015'te buraya büyük bir ilgi olacaktır. Yine bu bölgede olan Truva'ya yönelik yatırımlar olursa bizde işletme olarak bazı ek yatırımlar yapabiliriz. Çünkü limanımıza uğrak yapan yolcu gemileriyle gelen yabancı turistler Troya Antik kentine çok değer veriyor. Bunu liman olarak mutlaka değerlendireceğiz" dedi.

"Dünyanın en büyük atık kabul tankeri bizde"

Çanakkale Liman İşletmesi olarak Türkiye'nin en büyük atık kabul merkezi olduklarını ve Euroshore isimli Avrupa Atık Kabul Tesisleri Birliği üyesi olduklarını vurgulayan Liman Müdürü Beceren, bu özelliği ile dünyanın ise sayılı limanlarından olduklarını belirtti. Evren Beceren, "Toplamda 20 bin metreküplük 14 tanktan oluşan depolama tesisimiz de bulunuyor. Ağırlıklı olarak boğazdan geçen gemilerin atıklarını topluyoruz. Bunların neredeyse tamamı sıvı atıklar ve yüzde 97'isini slop olarak tabir edilen atıklar oluşturuyor.

Örneğin yük değişimi yapan tankerler ya da tersane girişi öncesinde gazdan arındırma işlemi yapan tankerler bu aşamada tank yıkaması yapıyor ve böylece oluşan sulu atıklar slop olarak isimlendiriliyor. İşletmemize bağlı 6 gemimiz var. Bunlarında 10 bin ton toplama kapasitesi var. Filomuzun içinde tek başına 6 bin ton kapasiteli atık alım tankerimiz bulunuyor. Aktif olarak manevra yaparak gemilere yanaşma özelliği olan belki de dünyanın en büyük atık kabul tankeri" şeklinde konuştu. Toplanan atıkların, susuzlaştırıldığını ve ayrıştırıldığını kaydeden Beceren, şunları söyledi:

"Bunlardan da atık ürünler elde ediliyor. Bu ürünleri ise şu anda yurt içine pazarlıyor ve aynı zamanda ihracat için ise çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Başta atık yağ geri kazanım, solvent geri kazanım tesislerinde ürün elde etmeye yönelik kullanılan bu atık ürünler, gemilerden toplanan sulu atıklardan yüzde 10 oranında geri kazanım yolu ile elde edilmiş oluyor. 2011 yılında elde edilen 15 milyon TL cironun yüzde 70'i bu yolla kazanıldı" dedi.

İhracatçı firmalara çözüm üretiyor

Kepez Limanı'nın yap-işlet-devret modeliyle 29 yıllığına devletten kiralanarak 2005 yılında işletmeye alındığını ifade eden Evren Beceren, ihracatçı firmaların maliyetlerini düşürmeye yönelik adımlar atmaya hazırlandıklarını söyledi.

Çanakkale Boğazı'nın güney girişinden itibaren boğazın üçte birlik kısmında yer almalarına rağmen limana gelen gemiler için boğaz ücretlerinde iki kez etap ücreti ödendiğini ifade eden Müdür Beceren, bu durumun, limana uğrak yapan hem yük hem de kruvaziyer gemileri için maliyetleri arttırması sebebiyle rekabet güçlerini düşürdüğünü aktardı. İhracatçı firmalar için çözümler üretmeye çalıştıklarını anlatan Müdür Beceren, şöyle devam etti:
"Akçansa ve İçdaş'ın kendi limanı var. Kale Grubu ise lojistik ağını kurduğu için Bandırma Limanı'nı kullanıyor. Karadeniz üzerinden Çanakkale'ye gelen gemiler için ise ayrıca gemilerin Çanakkale Boğazı'na giriş yapması ve ekstra boğaz ücretleri ödenmesine bağlı olarak masrafları artması nedeniyle yük sahiplerinin limanı tercih etmelerinde zorlandıkları için kendilerini ikna edebilmek çaba harcıyoruz.

Yine bu bölgede demiryolu ağının olmaması ise sektöre zarar veren başka bir durum. Limanımız, diğer limanlara göre ton başına birim fiyatta 2 ile 3 dolar daha uygunken, nakliye masrafı ile şartlarımız eşitleniyor hatta kimi zaman ağırlaşıyor. Konteynır üzerine de çalışmalarımız oldu.

Bölgede ihracat yapan firmalar için de maliyetleri düşürebilecek bir çözüm önerisi ürettik. Kara yerine deniz taşımacılığı yolu ile İstanbul, Gemlik gibi konteynır aktarma limanlarına yüklerini kabotaj dahilinde nakil edelim diye düşündük. Konu ile ilgili Arkas ile de görüşüyoruz. Önümüzdeki günlerde bu konuda da gelişmeler olabilir."

Depolama kapasitesi 4 katına çıktı

Türkiye'nin tarih ve turizm merkezlerinden olan Çanakkale'de faaliyet gösteren Kolin Şirketler Grubu'na ait Çanakkale (Kepez) Liman İşletmesi kurulduğu ilk günden bu yana büyümesini sürdürüyor. 2008'de 5 bin metreküp olan depolama kapasitesi ilk önce 11 bin, 2011 yılında 20 bin metreküp oldu.

Arıtma Tesisi saatte 6 metreküp/saatten 100 metreküp/saate yükseldi. 2 bin tonluk gemi toplama-taşıma kapasitesi 10 bin tona yükseldi. Kolin Şirketler Grubu bünyesinde nakliye şirketi kurularak atıkların sevkine yönelik 10 adet kara tankeri alınarak yatırımlar gerçekleştirildi. 300 bin euro değerinde otomasyon sistemi kurularak gemilerden alınan atığın tesise girişinden çıkışına kadar izlenmesi sağlandı.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim