• BIST 108.392
  • Altın 143,183
  • Dolar 3,5328
  • Euro 4,1224
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 28 °C

Kıyı-kenar çizgilerine sıkı denetim geliyor

Kıyı-kenar çizgilerine sıkı denetim geliyor
Kıyıların korunması için önemli bir adım atılıyor. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, deniz, göl, baraj ve nehirlere belli mesafede olması gereken yapıları belirlemek için başlattığı kıyı-kenar çizgisi çalışmasının büyük bölümünü tamamladı.

Kıyı-kenar çizgilerine sıkı denetim geliyor

Kıyıların korunması için önemli bir adım atılıyor. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, deniz, göl, baraj ve nehirlere belli mesafede olması gereken yapıları belirlemek için başlattığı kıyı-kenar çizgisi çalışmasının büyük bölümünü tamamladı.

Kıyılara 50 ve 100 metre sınırını korumayan yapılar, eklentiler ve tesislerin yıkımı sözkonusu olacak. Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, çalışmayı 2 yıl içinde bitirecekleri açıkladı. Çalışma, su kaynaklarının kirlenmesini önlemek, kıyıların kamuya açık olmasını sağlamak, çevrenin korunması amacı taşıyor.

Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, ‘Kıyı-kenar çizgisi’ çalışmalarının yüzde 50’den fazlasını tamamladıklarını belirterek, şunları anlattı:

“Deniz, göl, baraj ve nehirlerde olması gereken mesafeyi, bu mesafede olması gereken yapılara ilişkin envanteri çıkartıyoruz. 50-100 metre sınırı var. 100 metreden yakın mesafede yapılaşma yapamazsınız. 50 metreye kadar sahip oluyorsunuz ama yapacaklarınız sınırlı.”

Kıyılardaki otellerle ilgili sorun yaşandığını ifade eden Bakan Demir, “Ana binalar değil ama bu kuralı ihlal eden eklentiler oluyor. Bunların yasal çerçeveye uydurulması istenecek. Tespit bizim işimiz, uygulama ve uyarı Maliye Bakanlığı’nın görevi. Amaç kıyıların korunması, yasaya uygun hale getirilmesi ve işgallerin önlenmesi” dedi.

İşgalciler kimler

Yapılan çalışmalara göre, son 25 yılda Türkiye, kıyılarının iç ve dış turizm talebine bağlı olarak yoğun bir nüfus baskısı altına girdi. İkinci konut ve tatil siteleri yapımı, koruma alanlarında günübirlik turizm adına yapılan konaklama tesisleri, arazi kazanmak için yapılan dolgular, ulaşım sorunu adına gerçekleştirilen otoyollar bu kapsamda sayılıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim