• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 18 °C

Kocaeli'de tramvaya ilk oy Bakan Işık'tan

Kocaeli'de tramvaya ilk oy Bakan Işık'tan
Kocaeli'de yapılması planlanan tramvayın model, renk ve isim seçeneği halk oyuna bırakıldı. İlk oylamayı Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık yaptı.

İzmit Anıtpark'ta başlatılan oylamaya Bakan Işık'ın yanı sıra Kocaeli Valisi Ercan Topaca, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, İzmit Belediye Başkanı Dr. Nevzat Doğan ile çok sayıda vatandaş katıldı. İlk oyu Bakan Işık verdi ve oylama halka açıldı. Bakan Işık, çalışmanın mutluluk verici olduğunu ve bakanlık olarak projeyi önemsediklerini dile getirirken yerli otomobil üretimine dikkat çekti.
İzmit Anıtpark'ta tramvayın yanında kurulan elektronik düzenek üzerinden yapılacak oylama iki ay sürecek. Vatandaşlara, düz ve yuvarlak olmak üzere iki tramvay modeli, yeşil, sarı, mavi, gümüş ve kırmızı renk seçeneği sunuluyor. Tramvay için önerilen İzmitray, Körfezray, Akçaray, Akçakocaray ve Akray isimlerinden birini seçmenin yanı sıra vatandaşlar istediği başka bir ismi de diğer seçeneğinde belirtebiliyor. Halktan en çok oyu alan model, renk ve isim İzmit'teki tramvay uygulamasında belirleyici olacak.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin İzmit Belediyesi ile ortalaşa yapacağı tramvay projesi için önemli adım geçen günlerde atıldı. Uygulama projelerinin hazırlanması için ihale gerçekleştirilmişti. Tramvay hattı 6,5 km uzunluğunda olup güzergah batıda tren garından başlayıp yürüyüş yolu üzerinden Şehit Rafet Karacan Bulvarı'nı takip edecek. Doğu Kışla Parkı doğusundaki Köse Sokak üzerinden Mustafa Kemal Bulvarı'na dönecek olan tramvay, Necip Fazıl Caddesi'ne oradan Sarı Mimoza ve Akarca caddeleri üzerinden de İzmit Şehirlerarası Otobüs Terminali'ne ulaşacak. Tramvay, sadece tren garı ile Merkez Bankası arasında kalan kesimde trafikle karışık gidecek, onun haricinde kendi yolunda hareket edecek. Bir hat gidiş, bir hat dönüş olmak üzere çift hat olarak işletilecek tramvay için güzergah üzerinde 12 istasyon belirlendi.
Tramvay sistemi, lastik tekerlekli toplu taşıma sistemlerine göre daha yüksek yolcu taşıma kapasitesine sahip. Gelişmiş ülkeler kent merkezlerinde sıklıkla tramvay sistemini kullanıyor. Elektrikle çalışan tramvay sistemi, yolculuk konforu açısından da lastik tekerlekli sisteme göre çok daha avantaj sağlıyor. Karbon salınımı sıfır olan sistem tamamen çevreci bir taşımacılık örneği sunuyor. Tramvay sistemi, istasyon noktaları ve sinyalize kavşak noktaları dışında duraklama yapmıyor. Duraklama yapacağı noktalarda hareketinin kontrol edilebilmesi açısından kent merkezi toplu taşımada yolcu trafiği çözümü için önemli bir alternatif olarak öne çıkıyor.

www.ulasimonline.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim