• BIST 97.314
  • Altın 145,314
  • Dolar 3,5633
  • Euro 3,9989
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 11 °C

Kocaeli'nde oto şarj istasyonu devrede

Kocaeli'nde oto şarj istasyonu devrede
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Ful Şarj Enerji Hizmetleri AŞ arasında yapılan protokolle, elektrik motorlu araçların şarj edilebilmesi için ilk istasyonu devreye alındı.

Kocaeli'nde oto şarj istasyonu devrede 

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi ve Ful Şarj Enerji Hizmetleri AŞ arasında yapılan protokolle, elektrik motorlu araçların şarj edilebilmesi için ilk istasyonu devreye alındı.

Belediye Başkanlığı VİP Salonu'nda düzenlenen törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, elektrikli araçları çevre yönüyle çok önemsediğini belirterek, temiz bir hava soluyabilmek için bunun zorunlu bir yenilik olduğunu söyledi.

Özellikle büyükşehirlerde egzoz gazının insanları önemli ölçüde etkilediğini ifade eden Karaosmanoğlu, elektrikli araçların çevreci, iktisatlı ve ekonomik olduğunu vurguladı.

''Renault ile imzaladığımız protokol çerçevesinde ilk etapta 5 otomobil alacağız'' diyen Karaosmanoğlu, şöyle devam etti:

''(Fluence)ı test ettim, çok güçlü bir otomobil, kullanımı güzel, çalıştığını bile fark etmiyorsunuz. Her yönüyle çevreci, gürültü kirliliği dahi yapmıyor. Bu araçlar için şarj istasyonları lazım. Normal akaryakıt istasyonları gibi bunlar kısa sürede yaygınlaşacaktır. Buradan Ankara'ya giderken bir çay içimlik zamanda şarj yapılabilecek. Bu, Türkiye açısından önemli bir gelişme, önemli bir atılım, hükümetimiz de bunu özellikle teşvik ediyor. Normal araçlarda ÖTV yüzde 37 iken, elektrikli otomobillerde yüzde 3... Maliyetin en büyük kısmını vergi teşkil ediyor. Devlet onu sübvanse ederek teknolojiyi, araç üretim firmalarını teşvik ediyor. Akaryakıtı yurt dışından ithal ediyor, döviz ödüyoruz. Dışa bağımlıyız. Elektriği ise kendimiz üretebiliyoruz. Kentlerimizde bu çevreci araçlarla dolaşırsak, bu teknoloji kısa sürede yaygınlaşır. Pilin, akülerin şarjıyla ilgili Ful Şarj firmasıyla protokol imzalıyoruz. İlk istasyonu Kocaeli Büyükşehir Belediyesi için ücretsiz olarak kuruyorlar. Bir istasyon da Gebze için isteyeceğiz. İlk planda alacağımız 5 araç nerelerde kullanılacaksa oralara şarj ünitelerini kurduracağız. Önümüzdeki 2012-2013 yıllarında tüm kiralık araçlarımızı yavaş yavaş, tamamen elektrikliye döndürme hedefimiz var. Akaryakıttan tasarruf edeceğiz, çevreci araçlar kullanmış olacağız ve halkımıza da örnek olmuş, öncülük yapmış olacağız. Kentimizin havasının temiz olması, kirlenmemesi adına önemli bir adım olarak görüyoruz. Bu teknoloji zamanla gelişecektir. Hayırlı olmasını diliyorum. Ful Şarj firmasına böyle bir teknolojiyi ülkemize kazandırdıklarından dolayı teşekkür ediyorum.''

-Elektrikli araç kullanımı-

Ful Şarj Enerji Hizmetleri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ataman ise Türkiye'nin 2010 yılından itibaren elektrikli araç konusunu konuşmaya ve tartışmaya başladığını belirterek, ÖTV'nin yüzde 3'e indirilmesinin elektrikli araçların gelecek yıllarda hayatın içine ne denli gireceğinin bir göstergesi olduğunu ifade etti.

''Önümüzdeki dönemde Türkiye'nin bir de kendi otomobilini ve mümkünse elektrikli yapmasıyla birlikte ne denli hızlı bir sıçrama yapacağını beraber yaşayacağız'' diyen Ataman, gelecekte otomobilin beklediği her yerde, elektrik imkanının yeterli olması ve şarj istasyonu kurulmuş olması halinde aracın yakıt ihtiyacının karşılanabileceğini söyledi.

''Şirketimiz, yeşil teknolojilerle yüksek teknolojileri bir araya getirerek yeni dönemin vizyonunu oluşturdu'' ifadesini kullanan Ataman, ''Çevreci, ekonomik... Yani ikisinin de alternatifi yok. Kyoto sözleşmesi, Türkiye'nin de taraf olduğu bir sözleşme. Bundan ötürü ülkemizin yapması gereken karbon salınımını azaltıcı bir takım yatırımlar var. Bu yatırımları sanayide yapmak gerekiyor ama bireyler olarak öncelikle otomobillerimizin çevreyi kirletmesini azaltmak önemli bir gelişme'' diye konuştu.

Ataman, şöyle devam etti:

''Bu konu Türkiye'de ilk kez hükümetimizin programına alınmış konudur. Otoyollarda, alışveriş merkezlerinde, ticarileştirilmiş olarak kullandığımız takdirde karşımıza çıkabilecek en yüksek elektrik faturasının, benzine göre yaklaşık yüzde 70, LPG ya da dizele göre yüzde 50 civarında tasarrufu söz konusu. Türkiye'nin enerji ithalatından kaynaklanan cari açığı düşünürseniz bunun nereye katkı sağladığı ortaya çıkmaktadır. Şarj istasyonlarının bugünkü teknolojiyle 20 dakikadan 8 saate kadar farklı tip ve modelleri bulunmaktadır. Bu teknolojiye yapılan yatırım ve akü teknolojilerinin gelişmesiyle giderek çok kısa sürelere inebilecektir.''

Özel konutlar, siteler, otomobilin bekleyebildiği her yerde şarj istasyonlarının kullanılabileceğine işaret eden Ataman, 2012 yılı itibarıyla tüm otomobil markalarının elektrikli bir ya da birden fazla modellerinin üretiminin başlayacağını, dünyanın şu anda hazırlığının son evresinde olduğunu, Kocaeli'nin ise bu evrede öncü bir fonksiyon üstlendiğini dile getirdi.

Ataman, şunları söyledi:

''2001 yılındaki toplam araç sayısına bakarsanız 6 milyon 750 bin, 2009 yılında 12 milyon ile ikiye katlamış durumda. Önümüzdeki 10 yılda da benzer bir gelişim olacak. Türkiye'de yaklaşık 20 milyonu aşkın araç parkımız ortaya çıktığı zaman sıfırdan imalat ya da ithalatla piyasaya girecek olan 1 milyon 787 bin öngörülen, 2 milyon 275 de mevcut aracın elektrikliye ya da hibrite dönüşümü gerçekleşecek. Araçların yaklaşık yüzde 20'si elektrikli olacak. Bu önümüzdeki dönemde Kocaeli'de şu anlama geliyor, 10 yıl sonra 2 bin 225 istasyonla ancak bu araçlara şarj imkanı verilebilir.

Türkiye, yaklaşık 80 milyon nüfusu ile Avrupa'da bile atılım yapabilecek önemli bir pazar. Türkiye'de araç sahipliği oranının henüz yüzde 14'lerde olması ve batı dünyasındaki ortalamaların yaklaşık üçte bir, hatta Bulgaristan'ın bile yarısında olmamız nedeniyle otomobil sahipliği oranında artış ihtimali yüksek.''

Ataman, şarj istasyonlarında yüksek teknoloji ürünü tercih etmenin önemini ise şöyle açıkladı:

''Şarj istasyonu, yazılımı yoksa uzaktan erişilebilir ve kontrol edilebilir, yüksek teknoloji ürünü değil ise kontrolsüz olarak trafolarımız ve elektrik şebekemizin hayatiyetini etkileyecektir. Yüksek teknoloji dediğimiz zaman onun en azından dağıtım şebekesi güvenliğini riske sokmayacak şekilde olan kısmıdır. Bizim de teknoloji dememizdeki ve gücümüzü aldığımız nokta temelde budur. Yoksa elektrik enerjisini vermek, prizdekinin regüle edilmesiyle de mümkün.''

Konuşmaların ardından, Karaosmanoğlu ile Ataman, şarj istasyonunun protokolünü imzaladı.

Ankara, İstanbul ve Bursa'da bulunan şarj istasyonlarına bir yenisi, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İbrahim Karaosmanoğlu'nun kişiye özel elektronik kartla sistemi aktif hale getirmesiyle eklenmiş oldu.

Karaosmanoğlu, kendisine verilen kartı cihaza okutarak, elindeki fişi prize taktı. Fişi prizden çekmek isteyen Karaosmanoğlu, kapağı açmak için kartı cihaza yeniden okutmakta güçlük çekince Ful Şarj Enerji Hizmetleri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ataman yardım etti ve kartı okutarak, cihazın kapağını açtı. Ataman, gazetecilere, ''Bu kadar zor değil, merak etmeyin'' diyerek espri yaptı. 

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim