• BIST 82.252
  • Altın 148,354
  • Dolar 3,8176
  • Euro 4,0790
  • İstanbul 4 °C
  • Ankara 1 °C

Konteyner gemi kapasitesi aşırı yükselişte

Konteyner gemi kapasitesi aşırı yükselişte
Konteyner sektöründe 2013 yılı için beklenen talebin yüzde üç ile altı arasında bir büyüme göstereceği belirtilirken, buna karşın arzın tahmini büyümesinin yüzde dokuz oranında olacağı açıklandı.

Denizcilik analisti Alphaliner son raporunda, konteyner sektöründe 2013 yılı için beklenen talebin yüzde üç ile altı arasında bir büyüme göstereceğini bildirirken, buna karşın arzın tahmini büyümesinin yüzde dokuz oranında olacağını belirtti.

Rapora göre, büyüme oranlarının arasındaki bu fark, arz ile talep arasında yüzde altıya varabilecek bir açığın oluşmasını sağlayacak, bu durum da pazar için son derece yıkıcı olabilir. Ancak bu oraların gemi çıkarmaları ve söküme göndermelerini hesaplamaya almadığı da göz önünde bulundurulmalıdır. Sökümler göz önüne alınmasa bile geçtiğimiz yıl pazara giriş yapan yaklaşık 1,2 milyon TEU bile endüstriyi büyük bir darboğaza soktu. 2013 yılında teslim edilecek gemilerin sayıları ve TEU oranı ise geçtiğimiz yılı gölgede bırakacak yükseklikte, hatta rekor sayılan 2008 yılında pazara giren 1,57 milyon TEU’yu dahi geçmesi bekleniyor. Ancak aşırı arz artışına rağmen taşıyıcılar, sanki pazarda hiçbir sıkıntı yokmuş gibi ultra büyük konteyner gemileri ultra large (Containerships - ULCS) sipariş etmeye devam ediyorlar.

Japonya’nın üçüncü en büyük taşıyıcısı “K”Line’ın İmabari Shipbuilding ile 14,000 TEU’luk 5 gemi için sipariş görüşmelerinde olduğu haberi yayılmaya başladı. Siparişin direkt “K”Line tarafından mı verildiği, yoksa Japon armatör Shoei Kisen, tarafından sipariş edilip “K”Line’a mı kiralanacağı henüz açıklanmadı.

Kuveyt merkezli United Arab Shipping Co (UASC)’nin CEO’su Jorn Hinge geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, kapasiteleri 13,000 TEU ile 18,000 TEU arasında değişen mega gemiler sipariş etmeye hazırlandıklarını belirtti.

Hinge, açıklamasında, ekonomik düzelmenin yeni mega gemilerin eski küçük gemilerin yerini almasıyla ortaya çıkacağına inandığını bildirdi. Hinge, 13,500 TEU’luk gemilerin geliştirilmesi ve hizmete alınmasından sonra UASC’nin filo ağı giderlerinde 200 milyon dolar değerinde tasarruf yaptığını ifade etti. Yeni jenerasyon gemilerin teknolojik gelişmelerle daha etkili olacağını belirten Hinge, daha büyük gemilerin daha fazla tasarruf sebebi olacağını ifade etti.

Haber: Ahmet ÖZDÜZGÜN

www.ulasimonline.com

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim