Konteyner servislerini düzenleyecekler
London's Containerisation International yayınladığı haberinde, Libya'daki isyanların bastırılması ve yeni bir rejimin oluşturulması için süren iç savaşın bitmesinin, ülkeye yapılan konteyner hatlarının düzenlenmesi ve yeniden normale dönmesiyle aynı zamana denk geleceğini bildirdi.
2011 Şubatında başlayan isyanlarla birlikte, Ülkenin uluslararası konteyner taşımacılığı da sekteye uğramaya başladı ve ilerleyen zamanlarda, taşımacılık şirketlerin direkt hatlarını askıya alması ya da tamamen kesmesiyle taşımacılığın büyük bir çoğunluğu tamamen koptu.
Fransız CMA CGM, Libya’ya gelen ve giden servislerini, Malta Adası’nda bulunan Marsaxlokk merkezinden gerçekleştirerek, kısıtlamalı da olsa servisine devam etti. Öte yandan Danimarka’lı Maersk Line, kargaşanın başlamasıyla birlikte Libya’ya giden hatların hepsini durdurdu.
Grimaldi Lines ve Tarros gibi İtalyan taşıyıcılar ise Libya pazarına hizmet vermeye devam etti, ancak Tripoli Limanı başta olmak üzere bütün limanlarda işlem ve hizmetler çok büyük sekteye uğradı.
Politik istikrarın sağlanması zaman alacak olsa da, taşıyıcılar Libya'yı planlarına yeniden dahil etmiş durumdalar.
CMA CGM’nin besleme rotaları Malta’yı merkez olarak kullanırken, Maersk, Doğu Port Said’de bulunan Süveyş Konteyner Terminali'ni merkez olarak kullanıyor. Maersk’in F28 besleme rotası terminali Libya’nin Al Khoms, Misuratah ve Benghazi limanlarına bağlıyor.
Haber: Ahmet Özdüzgün - Deniz Haber Ajansı