• BIST 89.629
  • Altın 146,317
  • Dolar 3,6219
  • Euro 3,9415
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 8 °C

Konya demiryolları Avrupa'ya bağlanıyor

Konya demiryolları Avrupa'ya bağlanıyor
MÜSİAD Konya Lojistik Komitesi Başkanı Dr. Lüfti Şimşek, "Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar Projesi'ne Konya’da iştirak edecek. Proje Konya demiryollarını Avrupa'ya bağlanacak dedi.

Konya demiryolları Avrupa'ya bağlanıyor

MÜSİAD Konya Lojistik Komitesi Başkanı Dr. Lüfti Şimşek, "Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar Projesi'ne Konya’da iştirak edecek. Proje Konya demiryollarını Avrupa'ya bağlanacak. Bu sayede sanayicinin uluslararası alanda rekabet gücü artacak” dedi.

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Konya Lojistik Komitesi Üyeleri, Lojistik Merkez çalışmaları için destek ziyaretlerine devam ediyor. Resmi ve özel sektör kuruluşlarına yapılan ziyaretlerde Lojistik Merkez çalışmalarında gelinen nokta anlatılıyor.

MÜSİAD Konya Lojistik Komitesi Başkanı Dr. Lütfi Şimşek, Komite Danışmanı Doç. Dr. Turan Paksoy ve Komite Üyelerinden oluşan heyet, Konya Şeker Fabrikası Anadolu Birlik Holding'in İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Hamdi Bağcı’yı makamında ziyaret etti. Sohbet ortamında gerçekleşen ziyarette Lojistik Merkez çalışmaları hakkında kısa bir bilgi veren MÜSİAD Lojistik Komitesi Başkanı Dr. Lütfi Şimşek, “Lojistik Merkez, Türkiye Cumhuriyeti Devleti Demiryolları (TCDD)’nin projelerinde 300 bin metre kare alana planlanmış. Biz Lojistik Merkez çalışmalarına başladığımızda bunun yeterli olmayacağını gördük ve gerekli girişimlerde bulunduk. Ardından TCDD yaptığı revizyon ile proje alanını 1 milyon metrekareye çıkarttı. Başbakanımızın da Konya’ya müjdelediği Lojistik Merkez özellikle Konya Şeker gibi demiryolu taşımacılığını sürekli kullanan firmalar için çok daha önemli bir hale gelmiştir. Konya’nın 2023 hedefi olan ihracat rakamını tutturabilmesi için Lojistik Merkez hayati öneme sahiptir” dedi.

'SANAYİCİNİN ULUSLARARASI PİYASADA REKABET GÜCÜ ARTACAK'

“Sanayici ve üreticilerimizin taşıma maliyetlerini azaltarak, uluslararası piyasada rekabet güçlerini artırmak amacıyla Manisa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde hayata geçirilen Batı Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) Projesi'ne Konya’da iştirak edecek" diyen Dr. Lütfi Şimşek, "BALO Projesi ile blok trenler halindeki yükler Avrupa'ya taşınacak. BALO Projesi, Manisa, İzmir, Aydın, Bursa, Eskişehir, Konya, Gaziantep, Ankara gibi Batı ve Orta Anadolu şehirlerindeki ihracat yüklerinin fabrikalardan alınıp belli konsolidasyon merkezlerinde yani Konya Lojistik Merkezi gibi yerlerde birleştirilip Bandırma Limanı üzerinden tren feribotları ile Marmara Denizi'ni aşarak Tekirdağ'a ve oradan da demiryolu ile Avrupa'ya ulaşmasını öngörüyor. Benzer şekilde Avrupa ülkelerinden ithal edeceğimiz malların yükleri de yine aynı yoldan Türkiye'deki varış noktalarına ulaştırılacak. Konsolidasyon merkezi Bandırma'da olacak. Buradan tren feribotlarıyla Tekirdağ'a ulaşılacak. Blok trenler Tekirdağ-Muratlı arasındaki 32 kilometrelik demiryolu ile uluslararası şebekeye (IV Nolu demiryolu koridoru) bağlanacak. Varış noktaları olan Viyana, Nürnberg, Stutgart, Köln ve Lyon'daki lojistik merkezlere ulaştırılacak mallar, bu kentlerden iç taşıma araçlarıyla sahiplerine teslim edilecek. Oralardan ithal edeceğimiz mallar da aynı yoldan gelecek. Manisa'dan alınacak yükün Viyana'ya ulaşması 7 gün sürecek ve maliyet yüzde 55 düşecek. Bu sayede Türkiye, Ortadoğu ve Uzakdoğu arasında lojistik koridor olarak önemli bir rol üstlenecek” diye konuştu.

'LOJİSTİK MERKEZ, SANAYİ KURULUŞLARI İÇİN ÇOK ÖNEMLİ'

Lojistik Komitesi Danışmanı Doç. Dr. Turan Paksoy da Lojistik Merkez’de gelinen nokta konusunda açıklama yaparak BALO Projesi'nin Konya Lojistik Merkezi'nin önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirtti. Paksoy, “Lojistiğin sanayi kuruluşlarımız açısından çok önemli bir yeri var. Lojistik Merkezin olduğu yerde hammadde taşıması, üretim ve ihracat daha kolay ve hızlı olur. Geldiğimiz günde Lojistik Merkez çalışması olmasaydı Konya bu konuda 15 yıl geriye gitmiş olacaktı. Lojistik Merkez ile BALO Projesi'ne bağlantı kurulması Konya'mız ve bölgemiz için bir dönüm noktası olacak. trenle, Avrupa kıtasının merkezine denizyoluna göre daha efektif taşımacılık yapmanın önü açılacak” ifadelerini kullandı.

Konya Şeker Fabrikası Anadolu Birlik Holding'in İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Hamdi Bağcı ise, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Lojistik Merkez çalışmalarına her türlü desteği vermeye hazır olduklarını belirten Bağcı, “Konya Şeker yeterli lojistik çalışmaları olmadığı için 90 milyon dolarlık ihracat potansiyelini kullanamıyor. Konya Şeker olarak yaptığımız çalışmalarda Lojistik Merkez'in önemine sürekli vurgu yaptık. Lojistik Merkezde gelinen noktanın Konya için sevindirici olacaktır" dedi.

İSTANBUL HABER AJANSI

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim