• BIST 109.286
  • Altın 152,987
  • Dolar 3,8307
  • Euro 4,4999
  • İstanbul 15 °C
  • Ankara 13 °C

Konyalı işadamları sivil havaalanı istiyor

Konyalı işadamları sivil havaalanı istiyor
Konya’da 10 yıldır sivil hava trafiğine açık olan askeri havalimanının artan yoğunluğu kaldıramadığını belirten iş çevreleri, kente sivil havalimanı yapılmasını istiyor.

Konyalı işadamları sivil havaalanı istiyor

Konya iş çevreleri 10 yıldır sivil hava trafiğine açık olan askeri havalimanının bir yıl içinde yüzde 80 artan iş yoğunluğunu kaldıramadığını belirterek, NATO Eğitim Üssü başka yere kaldırılarak, mevcut işletmenin sivil havalimanı olarak yenilenmesini istiyor.

Sanayi kenti Konya'da 2000 yılında sivil hava trafiğine açılan askeri havaalanı, geçen yıla oranla iç hatlarda yüzde 80, dış hatlarda yüzde 30 oranında artan yoğunluğa cevap veremez hale geldi. THY’nin yanı sıra, geçtiğimiz yıl Pegasus'un, sonra ise Anadolu Jet'in uçuşlara başlaması ile yolcu oranlan artan havaalanında apronun genişletilmesi çalışmalarına başlandı. Yeni garaj binasının yanı sıra, yeni terminal binası, projenin hayata geçmesiyle 3 katı oranında büyümüş olacak. Kentin 24 saat hizmet veren, yurtdışı uçuşlara açık bir isletmeye ihtiyacı olduğunu düşünen Konya iş çevreleri, mevcut tesisin NATO Eğitim Üssü başka yere kaldırılarak, sivil havalimanı biçiminde yenilenmesini istiyor.

'Ulaşım 2023 Vizyonu'da planlanan havalimanları arasına Konya'nın da alınması gerektiğini vurgulayan kimi iş çevreleri ise Konya, Karaman, Aksaray üçgeninde sivil havaalanın ihtiyacının acilen giderilmesi için yap-işlet-devret modelinin de uygulanabileceğini ifade etti.

Konya'dan yurtdışına doğrudan tarifeli seferlerle gitmek isteyen iş çevreleri, kentten İstanbul dışındaki illere de iç hat seferlerinin başlatılmasını talep ediyor. Konya Sanayi Odası (KSO) Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, Konya'nın Türkiye'nin en önemli sanayi merkezlerinden biri olduğunu belirterek, "Konya Türkiye'nin ekonomisine katkı sağlayan, ihracat yapan, markalar hediye eden büyük şehirlerinden biri. Sanayi merkezi konumunda. 4 üniversitesi bulunuyor, İnanç ve sağlık turizmi potansiyeli var. Antalya'ya yakınlığıyla da önemli bir kent. Aksaray, Karaman ve Konya çevresinin mutlak surede sivil havaalanına ihtiyacı var. Bu ihtiyacın bir an önce giderilmesi için Esenboğa Havaalanı’nın mini bir örneği yap-işlet-devret şeklinde burada yapılabilir. Kütahya, Afyonkarahisar ve Uşak'a hizmet etmesi planlanan Zafer Havaalanı projesini bu düşüncemize örnek teşkil ediyor. Konya'ya da böyle bir havalimanı kazandırılabilir. Yeni bir havalimanı ile kargo taşımacılığı alanındaki ihtiyacın da giderilmesi gerekiyor" diye konuştu. Kentin 24 saat açık, uluslararası seferlerin yapılabildiği bir alana ihtiyacı olduğunu dile getiren Büyükhelvacıgil, "Konya'nın uçuşlarına bakıldığında son dönemlerde doluluk oranlarının giderek arttığı görülecektir. Konya sivil bir havaalanını hak ediyor. Sivil bir havaalanı sanayiye ve uluslar arası yeni yatırımlara da ivme kazandırır” dedi.

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSIAD) Konya Şubesi Başkam Aslan Korkmaz da Konya'nın, sivil bir havalimanına kavuşturulması gerektiğini kaydederek, "Askeri havaalanı ile sivil havaalanı ayrılırsa Konya, iç ve dış ticarette çekim merkezi haline gelir. Böylelikle 24 saat kesintisiz hizmete açık bir havalimanına kavuşuruz. Konya 2 milyonun üstündeki nüfusuyla büyük bir şehir. Coğrafi konumu itibariyle de Türkiye'nin merkez şehri. Konya ' nm henüz bir sivil havalimanına sahip olmaması derin bir yara" açıklamasını yaptı. Şehir merkezine 18 km mesafede bulunan havaalanının hemen çevresinde, dev sanayi merkezleri ve yerleşim alanları bulunduğunu belirten Korkmaz, havaalanının aynı zamanda NATO Eğitim Üssü olması nedeniyle gün içerisinde çok sayıda savaş uçağının şehir üstünde alçak uçuş yaptığını söyledi.

Savaş uçakları iş kazalarına yol açıyor

Savaş uçaklarının şehrin üstünden her geçişinde kulakları sağır edercesine bir gürültü olduğunu söyleyen Korkmaz, "Bu durum çevredeki 500 bine yalan insanımızı çok zor durumda bırakıyor. Dikkat dağıtması nedeniyle iş kazalarına sebebiyet veriyor. Hassas olan CNC tezgahları da gürültüden etkilenerek sürekli ayar bozuyor. Gürültü kirliliği ile beraber bölgeye yakın yerlerde hayvancılığı da olumsuz etkileyen uçuşlar bölgenin yapılaşmasını da etkiliyor" şeklinde konuştu. Savaş uçaklarının eğitimlerini şehir içindeki bir havaalanından yapıyor olmasının sakıncalı olduğunu ifade eden Korkmaz, “Yetkililer bir an önce NATO Eğitim Üssü'nü Konya'dan kaldırmalı, mevcut havaalanını 24 saat sivil uçuşlara hizmet veren, yurtdışı uçuşlara açık bir yere dönüştürmeli. İşadamları Konya'dan yurtdışına direkt tarifeli seferler ile gitmek istiyor. Konya'dan İstanbul dışındaki illere de iç hat seferleri başlatılmalı. Yurtdışı direkt tarifeli seferler ile yurtdışından da iş adamları Konya'ya gelebilecek” dedi. Yapılan apron ihalesinin sivil havalimanı için önemli bir adım olduğunu ancak uzun vadede sorunları çözemeyeceğini dile getiren Korkmaz, "Ulaşım 2023 Vizyonunda planlanan havalimanları arasında Konya'nın adı yok. Planlanan bu havalimanlarından birinin kaynakları Konya'ya ayrılırsa, mevcut havaalanımızın tamamlayıcı yatırımlarla şehrimize yakışan bir havalimanına dönüşmesi mümkün olabilir" ifadesini kullandı.

İlkay GÜRSEL-Dünya

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim