• BIST 102.270
  • Altın 149,495
  • Dolar 3,5485
  • Euro 4,2033
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 16 °C

Köprü ve otoyollardan vazgeçilen gelir

Köprü ve otoyollardan vazgeçilen gelir
Tüm maliyetler düşürüldüğünde köprü ve otoyollardan 25 yılda 28.5 milyar dolar net gelir elde ediliyor. Eğer ihale gerçekleşirse devlet bu gelirden vazgeçmiş olacak.

Başbakan Erdoğan'ın "Otoyollar, köprüler meselesini tekrar masaya yatıracağız. Daha yüksek beklentimiz var." sözleri Türkiye'nin en büyük özelleştirme ihalelerinden biri olan Köprü ve Otoyol ihalesinin iptal edileceğine yönündeki beklentileri arttırmıştı. Koç ve Ülker grubunun 25 yıllığına işletme hakkını aldığı köprü ve otoyol ihalelerinin çok ucuza gittiğini ortaya koyan rakamlar var.

25 YIL ÖZEL SEKTÖRDE
 
Hürriyet yazarı Yalçın Doğan, "Otoyollar çok ucuza gitmiş" başlığıyla ihaledeki rakamları köşesine taşıdı. Doğan, yazısında şunları söyledi: Otoyol ve köprüler 5.7 milyar dolara 25 yıllığına özel kesime devrediliyor. Özelleştirme. İktidar önce memnun. Ne var ki, Başbakan Erdoğan geçenlerde ihalenin iptal edileceğini söylüyor.
 
Uzmanlar bir hesap yapıyor. Personel dahil tüm köprü ve otoyolların işletilmesi için yapılması gereken giderler düşüldüğünde 25 yıllığına vazgeçilen net gelir 28.5 milyar dolar civarında.
 
5.7 MİLYAR NEREDE 28.5 MİLYAR NEREDE?
 
Uzmanlar hesaplamaya devam ediyor. Hazine'nin Haziran 2012 tarihinde ihraç ettiği 2041 vadeli dış borç tahvilinin kupon ödemesi yüzde 6. Hazine'nin bu vadede gerçekleştirdiği borçlanma maliyeti dikkate alındığında imtiyaz devrinden elde edilen 5.7 milyar doların 2037'deki değeri 24.5 milyar dolar oluyor.
 
Dolayısıyla köprü ve otoyolların imtiyaz devri, borçlanmaya göre kabaca 4 milyar dolar daha pahalı bir finansman.
 
Bu özelleşmenin iptali yerden göğe kadar haklı. Haklı ama, bu hesaplar özelleştirme öncesinde neden yapılmıyor? Devirden sonra bazı bakanların övünmelerini hatırlıyorum da.
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim