• BIST 9132.45
  • Altın 2324.75
  • Dolar 32.3712
  • Euro 34.9966
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

Körüklü otobüsler artık trafikten çekiliyor

Körüklü otobüsler artık trafikten çekiliyor
Filosunu yenileme kararı alan İETT, yıl sonuna kadar bin yeni otobüs alacak. Siparişi verilen ilk parti 279 otobüsün tamamı solo olacak. Körüklü otobüsler ise trafikten çekilecek.

Körüklü otobüsler trafikten çekiliyor

Filosunu yenileme kararı alan İETT, yıl sonuna kadar bin yeni otobüs alacak. Siparişi verilen ilk parti 279 otobüsün tamamı solo olacak. Körüklü otobüsler ise trafikten çekilecek.

İstanbul kent içi ulaşımının mihenk taşlarından olan körüklü otobüslerin geçmişi 50 yıl öncesine kadar uzanıyor. O yıllarda ulaşım tramvayla sağlandığı için otobüsler yeni yeni caddelerde boy gösteriyordu. 1946’da sadece 6 otobüs, Kadıköy-Caddebostan, Kadıköy-Suadiye, Üsküdar-Kısıklı hatlarında hizmet veriyor. 1961’de İtalya’dan getirtilen Ansaldo San Giorgio marka 1 körüklü Troleybüsün Eminönü-Topkapı hattında deneme seferleri yaptı. Kentin körüklü ulaşımla tanışması bu yıla kadar uzanıyor. Ulaşımda modern otobüslerin alınması 1979’lara rastlıyor. 500 otobüs alımı için protokol hazırlanırken İETT otobüs filosuna körüklü otobüs ilk kez katıldı. Geniş hacmi, çok yolcu taşıması gibi özelliklerinden dolayı körüklü otobüsler kentin ihtiyacına ilaç gibi geldi.

Peş peşe körüklü otobüs siparişi

Toplu ulaşımda talebin çok arttığı bu yıllarda körüklü otobüs siparişleri peş peşe geldi. 1991’de 130 körüklü (İkarus), 1992’de 25 körüklü, 1999’da ise 82 körüklü (Mercedes Konvekta) otobüs İETT filosuna dahil edildi. 2000’de İTO tarafından yaptırılan araştırmaya göre İstanbul’un önemli sorunu, ‘Trafik, ulaşım, altyapı, otopark’ olarak belirlendiğinde körüklü otobüsler ulaşımın önemli unsuruydu.

İETT’ye alınacak 279 otobüs içinde hiç körüklü yok

8 İETT’nin devasa otobüs filosunda bugün 2 bin 768 otobüs yer alıyor. Bunların 681 adeti körüklü otobüslerden oluşuyor. 2014 yılına kadar eski otobüs filosunu yenileme karara alan İETT, bu dönüşüm için çalışmaları başlattı. Yıl sonuna kadar bin yeni otobüs alımı planlanıyor. AB standartlarında, klimalı ve daha konforlu olucak otobüsler için ilk sipariş verildi. 279 adet yeni otobüs içinde hiç körüklü yer almadı. 50 yıldır kentin yükünü kaldıran körüklü otobüslerin, metrobüs hatları hariç kademeli olarak trafikten çekilmesi planlanıyor. Kent ulaşımında metro, tramvay ve metrobüsün daha çok öne çıktığı yeni dönemde İstanbul, yıllarca yolunu gözlediği körüklü otobüslere de veda edecek.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim