• BIST 97.533
  • Altın 145,647
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 8 °C

Kotil: THY çalışanları şirkete sahip çıktı

Kotil: THY çalışanları şirkete sahip çıktı
Temel Kotil, Fatih Koleji'nde katıldığı bir söyleşide, THY çalışanlarının şirketlerine sahip çıkması ile başarılarının gün geçtikçe arttığını söyledi.
Kotil, “Çalışanlarımız ülkemize sahip çıkıyor. Böyle olunca seferlerimiz gittikçe çeşitli bölgelere yayılıyor. Nice yüzlerce seferlerimize diyelim.” dedi.
 
Fatih Koleji'nin 7.ve 8. sınıf öğrencileri için düzeldiği ‘Ufuk Yolculuğu' programının dünkü konuğu THY Genel Müdür Temel Kotil oldu. Kotil, Bakırköy Fatih Koleji'nde buluştuğu yaklaşık 50 öğrenci ile sohbet etti. Çocukların meraklı sorularını da cevaplayan Kotil, “Eğer yeniden dünyaya gelseydim, her bir günümün geçmişte yaşadığım günlerden farksız olmasını istemezdim. Başarı ve başarısızlık birbirleriyle kardeştir. Size Allah bir gün içerisinde 24 saat veriyor. Nasıl değerlendireceğiniz sizin elinizde. Yaşlı bir amcanız olarak sizinle sohbet etmeye geldim. Benim çocukluk yaşlarım yapamayız, edemeyiz nidaları ile geçti. Fakat şimdi yeni nesil daha özgüvenli ve kendinden emin büyüyor. Bu nedenle çok şanslısınız çocuklar. Benim ilkokul biraz çetin geçti. Lise zamanlarım güzeldi. Bugünün şartları elimizde yoktu. Siz o açılardan çok şanslısınız.” şeklinde konuştu.
 
'TÜRKİYE'YE AMBORGO UYGULANDIĞI YILLARDA UÇAK MÜHENDİSİ OLMAYA KARAR VERDİM'
 
Kıbrıs Harekatı sırasında Amerika ve çeşitli ülkeler tarafından Türkiye'ye ambargo uygulandığını ve bu ambargo nedeniyle Türk Hava Kuvvetleri'nin uçaklarının uçamadığını hatırlatan Kotil, sözlerini şöyle sürdürdü: “ Benim zamanlarımda televizyondan ne görürsek, gördüğümüz kahramanların mesleklerini yapmak isterdik. Avukat görürdüm. Avukat olmak isterdim. Doktor görürdüm, doktor olmak isterdim. Sadece TRT vardı. Kıbrıs kurtarma harekatı sırasında Türkiye'ye ambargo uygulandı. Amerika ve herkes tarafından Türkiye'ye ambargo uygulandı. Türk Hava Kuvvetleri uçakları uçamadı yedek parça eksikliği yüzünden. Daha sonra Türkiye bir kampanya başlattı. Kampanyanın ismi ‘Uçağını kendin üret.' Kampanya kapsamında renkli renkli dergiler çıktı. Dergilerde çok güzel uçak fotoğrafları gördüm. Bende o uçaklara vuruldum. Sonra İstanbul Teknik Üniversitesi Uçak Mühendisliği'ni yazdım. Allah'a çok şükür kazandım. Geldiğim son nokta şudur ki bu dünyada iyi veya kötü bir şey yoktur. Prensibim şudur; gün doğmasından batana kadar ne yapmam gerekiyorsa onu yaparım. Yoğun çalışmam gerekiyorsa çalışırım. Çalışmam gerekmiyorsa çalışmam. Geçmişimde başarım ve başarısızlığım çok olduğu için sonuçlara aşık olmadan gitmeyi öğrendim. Ne güzel başardık. Bundan sonra benden daha büyüğü yok dediğiniz zaman bütün başarınız buhar olur. “
 
'TÜRKİYE UÇAK YAPMAK İSTERSE, YAPABİLECEK GÜCE SAHİP'
 
Öğrencilerden Seçil Berrak'ın , 'Türkiye neden kendi uçağını üretmiyor?' sorusu üzerine Kotil, Türkiye'nin uçak üretmek için yeterli alt yapıya sahip olduğunu ve bir uçağın yapım sürecini anlattı. Kotil, “ Türkiye uçak yapmak isterse yapabilir. İnsan kaynağı da var. Finansmanı da var. Türkiye kendi uçağını yapacaktır. Lakin .ir uçak 10 yıl sürüyor. Uçak yapmak bir bina yapmak kadar kolay fakat bina yapmakta hesap çok kaba, uçakta ise hafif olması lazım. Az yakıt kullanması lazım. Bir sistemi bozulduğu zaman diğer sistem devreye girmesi lazım. Yani çok emniyetli olması lazım. Türkiye bugüne kadar yapamadı. Bunu yapmak için on binlerce mühendise ihtiyaç var. Kısmen bu kadar mühendis var. Uçak yapımı için çalışmalar var. İmalata geçen bir durum yok. İnşallah bunu da başaracağız. “ ifadelerini kullandı. 
 
www.UlasımOnline.com
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim