• BIST 9117.42
  • Altın 2324.394
  • Dolar 32.3814
  • Euro 35.0286
  • İstanbul 21 °C
  • Ankara 21 °C

Kredi kartını iptal etme çilesine son!

Kredi kartını iptal etme çilesine son!
Tüketicilerin kredi kartında iptal başvurularının bankalarca yürürlüğe konmadığına yönelik şikayetleri bitiyor.

Tüketicilerin kredi kartında iptal başvurularının bankalarca yürürlüğe konmadığına yönelik şikayetleri bitiyor. Üzerinde çalışılan düzenlemeye göre, oluşturulacak bir merkezle iptal başvurularının takibi yapılacak.

Ekonomi yönetimi, kredi kartı aidatlarının ardından, tüketicilerin en fazla şikayet ettiği konuların başında gelen ‘kredi kartı iptal taleplerine’ disiplin getirmek için düğmeye bastı. Kredi kartı sisteminde, ‘iptal’ talepleri için bir merkez oluşturulması ve iptal taleplerinin yerine getirilip getirilmediğinin bu merkezden kontrol edilmesi planlanıyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, geçtiğimiz hafta kredi kartı aidatı başta olmak üzere bankaların tüketiciden 31 kalemde çeşitli adlar altında aldığı ücret ve komisyonların kaldırılması için çalışma başlattıklarını açıklamıştı. Yeni Tüketici Yasası Tasarısı Taslağı’ndaki bu çalışma dışında ayrıca kredi kartının iptal edilmesinde karşılaşılaşılan güçlüklere de yeni düzenleme geliyor. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) koordinatörlüğünde yürütülen finans eylem planında, kredi kartlarında iptal sıkıntısı da masaya yatırıldı.

Yazılı başvuru yapılacak

Bu çerçevede, iptal başvuruları, öncelikle ‘yazılı’ olarak alınacak. Böylece banka veya tüketici arasında ‘iptal talebi geldi-gelmedi’ tartışması yaşanmayacak. İkinci olarak, iptal edilen kredi kartlarının, BDDK veya Bankalararası Kart Merkezi’nde (BKM) oluşturulacak bir sistem aracılığı ile kontrol edilmesi planlanıyor. Geliştirilecek bir programla, kredi kartı iptal talepleri anında BDDK’ya veya BKM’ye düşecek. Bu yöntemle, tüketicicinin diğer bankalardan kullandığı kredi kartları da görülebilecek. Söz konusu sistem, kredi kartlarına limit getirilmesine ilişkin projenin de altyapısını oluşturacak.

BDDK’nın en fazla aldığı şikayet

BDDK en fazla şikayeti kredi kartı aidatlarından ve iptal başvurularının onaylanmamasından aldı. Bankaların, iptal talepleri ile ilgili uygulamalarını mercek altına alan BDDK uzmanları, bazı bankaların kredi kartı portföyünü düşürmemek için kredi kartı iptal başvurusunu tam olarak işleme almadığını belirledi. İptal başvurusuna rağmen söz konusu kartın işlemlerini sadece dondurduğu saptandı. Bankalar kredi kartını iptal etmek yerine sadece işleme kapatıyor.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Benzine indirim geldi28 Nisan 2020 Salı 01:40
  • Akaryakıta zam yolda24 Nisan 2020 Cuma 08:53
  • Benzin ve motorine büyük indirim22 Nisan 2020 Çarşamba 09:11
  • Petrol piyasası çöktü21 Nisan 2020 Salı 01:53
  • Benzin fiyatlarına indirim geliyor21 Nisan 2020 Salı 01:16
  • E-Ticaret yüzde 200 arttı20 Nisan 2020 Pazartesi 10:02
  • Araçtan inmeden BP Taşıtmatik ile akaryakıt temini17 Nisan 2020 Cuma 20:14
  • Mazota indirim geldi.. Gece yarısı ikisi de zamlanacak17 Nisan 2020 Cuma 14:16
  • Sabiha Gökçen’in terminal yatırımı bir yıl ertelendi09 Nisan 2020 Perşembe 06:30
  • Motorine 15 kuruş zam08 Nisan 2020 Çarşamba 20:16
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim