• BIST 9142.4
  • Altın 2325.105
  • Dolar 32.3778
  • Euro 35.0091
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 21 °C

Kriz, gemi inşa sektörüne darbe vurdu

Kriz, gemi inşa sektörüne darbe vurdu
Zonguldak'ın Ereğli ilçesi Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Genç, ilçe gündem ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak, Ereğli'nin il olması için ve il statüsünde hizmet alması gerektiğini söyledi.

Kriz, gemi inşa sektörüne büyük darbe vurdu

Zonguldak'ın Ereğli ilçesi Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Genç, ilçe gündem ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak, Ereğli'nin il olması için ve il statüsünde hizmet alması gerektiğini söyledi.

“KRİZ, ÇELİK SEKTÖRÜNDE TSUNAMİ ETKİSİ YAPTI”

Dünyayı ve Türkiye'yi etkileyen krizin demir-çelik sektöründe tusunami etkisi yaptığı ifade eden Genç, “Dünyayı vuran kriz tabii Ereğli'yi de vurdu. Türkiye'de Ereğli bu krizden etkilenen en büyük ilçelerden biridir. Çok kötü değiliz. Burada devletin ve hükümetin almış olduğu kararlar etkili olmuştur. Çöküntü var mıdır derseniz tabii ki vardır. Ekonomik kriz en çok demir-çelik sektörünü etkilemiştir. Demir-çelik sektörüne tsunami vurdu. Ama diğer yandan diğer sektörlerde bundan otomatik olarak etkilendi. Dünyayı etkisi altına alan ekonomik krizden dolayı gemi inşa sektörünün büyük darbe aldı. Krizden dolayı özellikle ilçemizdeki tersaneler, yeni gemi siparişi alamadıklarından dolayı kapılarına kilit vurmak durumunda kalmışlardır. 7- 8 bin kişi ile çalışan tersanelerde şu anda bin kişi ancak çalışmaktadır” diye konuştu.

“EREĞLİ VE ALAPLI BİRLİK OLAMADI”

Ereğli ve Alaplı'nın hem siyaset hem de ticarette birlik sergileyemediğini bununda bölgenin gelişmesini olumsuz etkilediğinin altını çizen Genç, “Hep birlik beraberlikten söz ediyoruz. Ereğli-Alaplı neden hep beraber olmuyor diyerek. Ne yaptıysak bunu başaramadık. Ticarette de siyasette de bunu başaramadık. Maalesef üzülerek söylüyorum bizde siyaset ve ticaret kültürü daha gelişemedi. Çevrenize bakınız. Çok ortaklı kaç tane şirketimiz var. Soruyorum size. Var mı? Yok. Alaplı'da Ereğli'de bir firma hakkında soru sorsan hemen bir birimizi kötülemeye başlarız. Karalama politikası yaparız. Ama size yemin ederim, Konya'da Kayseri'de Antep'te, Rize'de ya da bir başka yerde bunu sorsanız, kanlı bıçaklıda olsanız dahi onlar sizi sadece karalamak için sizin hakkınızda kötü bir şey söylemezler. Siyasette Alaplı'ya bakıyoruz. Ereğli'ye destek vereceğine gidiyor Çaycuma'ya destek veriyor. Oysa Ereğli, Alaplı bir araya geldiğinde Zonguldak'ı yerinden oynatır. Çünkü gerek nüfus olarak gerekse sanayi ve ekonomik olarak bu gücümüz var” dedi.

“LİMAN PROJESİ BÖLGEYİ CANLANDIRACAK”

Alaplı liman projesinin onaylanmasının sevindirici bir gelişme olduğunu kaydeden Genç açıklamasını şöyle sürdürdü:

“Alaplı'ya yapılacak liman Bolu, Düzce, İç Anadolu ve bölgemize hizmet edecektir. Çünkü Ereğli'de ERDEMİR'e ait bir liman ve şehrin içinde Ereğli limanı mevcut. Bunlar talepleri karşılamamaktadır. İşte bu yüzden yüksek tonajlı gemilerin yükleme boşaltma yapabileceği yeni bir limana ihtiyaç vardır. ALPORT Alaplı Limanı'nın onay aldığını duyduk. Yapılamaz onay alınamaz denilen bir projede son noktaya gelindi. Buna tabiî ki iş dünyası olarak sevindik. OSB'ye yatırım yapmak isteyen yatırımcılar ilk önce ulaşımı düşünür. Ulaşım derken kara yolu ve deniz yoludur.”

“OSB'LERİN YERİ YANLIŞ”

Ereğli ve Alaplı Organize Sanayi Bölgesi'nin yerlerinin yanlış olduğunu savunan Genç, “Ereğli OSB de üç parsel haricinde hepsi dolu. Ereğli OSB'de gerçekten bir kıpırdama var. Yolların asfalt sorunu var. En kısa zamanda yolları asfalt yaptıracağız. Yol sorununu çözeceğiz. Dışarıdan taleplerde var. Bunları değerlendiriyoruz. Ereğli OSB'nin geç kalmasının başlıca nedenlerinin başında, Ereğli'deki müteşebbisin, sanayicinin biraz hazıra alıştığı için yani imalat üzerinden kolayı tercih ettiği için, bölgede teşvikin olmaması, arazi ve fiziki yapısından dolayı Ereğli OSB'nin gecikmesine neden oldu. Ayrıca şimdiki OSB'nin yer seçimi çok yanlış. Ereğli'de yanlış Alaplı OSB'nin yer seçimi de yanlış. Bu zamandan sonra yapacak bir şey yok. Bundan sonra yapılacak OSB'nin yeri için tahminler yapabiliriz. Fakat şimdi mevcut OSB'yi faaliyete geçirmemiz gerekir. Yatırımcı ve iş adamları, OSB dediğinde önce liman var mı diye bakıyor. Son yıldır Ereğli'de liman yok. Sanayi kentinin yükünü çekecek limanımız yok. ERDEMİR'de var oda kendi işlerinin dışında sanayiciye hizmet veriyor. Alternatif başka liman olmadığından ERDEMİR şu anda Zonguldak'ın en büyük limanı durumunda. ERDEMİR'in liman hizmetleri maddi olarak pahalı olduğundan deniz taşımacılığı Ereğli'de gerektiği gibi yapılamıyor” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim