• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 12 °C
  • Ankara 18 °C

KTHY yolculara milyonluk haksızlık yaptı

KTHY yolculara milyonluk haksızlık yaptı
Kıbrıs Postası’nın yaptığı araştırmalar ve edindiği bilgilere göre, eski KTHY personelinin yanı sıra acenteler ve yolculara milyonluk haksızlık yapıldığı ortaya çıktı.

 

Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) yönetmeliğinin ilgili maddesine göre; yolcu mağduriyetleri giderilmeden, personel maaş ve ikramiye alacakları, kanunen verilemiyor.

Eski KTHY personelinin bağlı bulunduğu sendikalar neye istinaden teminat mektubundan alacaklarını talep ettiği ise soru işareti.

Öte yandan Bakanlar Kurulu’nun Atlas Jet’le imzaladığı protokol sonrası mağduriyeti giderilen yolcuların listesi DHMİ’ne verilmedi.

Bu durumda, ülkede bu kadar mağdur varken, DHMİ’de nakde çevrilen 3 Milyon dolarlık teminat mektubu olduğu gibi duruyor.

Hem acenteler hem de eski KTHY personeli mağdur edilmeye devam ediliyor.

İlgili Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı ise konuya ilişkin bir çalışma yapmıyor.

MAĞDUR YOLCULAR VE KTHY PERSONELİ ALDATILIYOR MU?

Türkiye’de açılan bir dava sonucunda KTHY’nin iflas kararının ardından Hava-Sen Başkanı Buran Atakan yaptığı bir açıklamada, KTHY’nin Kıbrıs’ta bulunan çalışanlarının maaş ve ikramiye alacakları konusunda Türkiye Sivil Havacılık Kurumu tarafından bloke edilmiş paradan iki ay içerisinde ödemelerin yapılacağını söyledi.

Ancak Ticari Hava İşletmecileri Yönetmeliği’nin (SHY-6A) 18. Maddesinde aynen şu ifadelere yer veriliyor:

Bu madde gereğince işletmeciden alınacak, banka teminat mektubu, işletmecinin iflas etmesi veya işletme ruhsatının Bakanlıkça iptal edilmesi halinde, işletmecinin borç ve mükellefiyetlerinden tamamıyla bağımsız olarak, Bakanlıkça talep edildiğinde herhangi bir kanuni merasim ifasına, protesto keşidesine, hüküm alınmasına gerek olmaksızın ve herhangi bir itiraz ve defi ileri sürülmeksizin, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından nakde çevrilir. Söz konusu meblağ ile önce, varsa işletmeci tarafından taşınması gereken ama taşınmayan yolcunun mağduriyeti önlenir. Daha sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün alacakları, bu Yönetmeliğin 14 üncü maddesinde belirtilen yönetici personelin dışında kalan işletme çalışanlarının birikmiş ücret alacakları ve Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Teşkilatı'na (Eurocontrol) olan borçları kanuni faizi ile birlikte ödenir. Bundan sonra bakiye kalırsa, durumun uygunluğuna göre işletmeciye veya iflas masasına iade edilir. Banka teminat mektubunun Bakanlığa hitaben, kesin, süresiz ve limit içi olarak hazırlanmış olması zorunludur”

DHMİ tarafından şu an yolcu mağduriyetleri giderilmediği için mahkeme kararlarından bağımsız olarak personelin maaş ve ikramiye alacaklarının, kanunen ödenmesi yasak.

Bu durumda personel alacağı için ‘bloke edildiği’ iddia edilen meblağ, yolcu mağduriyetleri giderilmeden nasıl alınabilir?

BAKANLAR KURULU’NDAN ATLAS JET’E KIYAK!

Öte yandan Atlas Jet’le yapılan yolcu mağduriyeti giderildiği iddia edilirken, ülkede sayıları oldukça yüksek acentelerin yolcu mağduriyetleri ise giderilmedi.

Buna istinaden, Bakanlar Kurulu’nun 26.6.2010 tarihli Atlas Jet ile yaptığı protokolde; 21 Haziran – 9 Temmuz tarihleri arasında yapılan 10 Atlas Jet seferi için 9,5 Milyon TL avans ve her ay 5 Milyon TL verilmesi karara bağlandı.

İlgili protokolde, sonlandırma tarihi verilmemesi nedeniyle hala Atlas Jet’e her ay 5 Milyon TL ödenip, ödenmediği soru işareti.

Diğer bir yandan devlet, yolcu mağduriyeti için DHMİ’nde ki 3 Milyon Dolar nakdi para mevcutken neden bu parayı kullanmadan devlet bütçesinden Atlas Jet’e milyonlarca TL ödeme yapıldı.

ULAŞTIRMA BAKANLIĞI NEDEN İLGİSİZ?

Öte yandan Atlas Jet’e ödenen paralar ile yolcu mağduriyeti giderildiyse neden DHMİ’ne yolcuların mağduriyetinin giderildiğine dair bir bildirim yapılmadı. Eski KTHY personeli neden mağdur edildi?

Kıbrıs Postası’na ulaşan bazı kaynaklar, ilgili Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından yolcuların ve personelin mağduriyetine ilişkin DHMİ’ne başvuru yapılmadığı iddia etti.

Ulaştırma Bakanlığı tarafından konunun takibi yapılmaması nedeniyle halâ mağdur yolcuların alacakları bekletiliyor.

Bu nedenle personel ödenekleri de verilemiyor.

ORTAKLIK BÜYÜYOR!

Kıbrıs Postası’na yapılan bir diğer iddiaya göre, KTHY genel müdürlüğünden hemen ardından Türkiye Sivil Havacılık’a genel Müdür olan Bilal Ekşi’nin bu konunun bilgisi dahilinde geliştiği ve Atlas Jet konusunda bilinçli olarak, DHMİ’ne bildirimde bulunmadığı yönünde.

ACENTELER VE MAĞDUR YOLCULAR PARALARINI ALABİLECEKLERİNDEN HABERSİZ

Yine aynı yönetmeliğe göre, DHMİ’ne bilet parasını ödeyip uçuşu gerçekleşmeyenlerin belgeleriyle başvurdukları takdirde ödeneklerini alabilir. 

Ancak ilgili acentelerin Kıbrıs Postası’nın haberinden önce neden bilgilendirilmediği, Atlas Jet’le imzalanan protokolün olması ihtimalini doğurdu.

Diğer bir yandan yine aynı bilgilendirilme yapılmaması nedeniyle aylarca sokaklarda kalan KTHY personelinin teminattan doğan maaş ve ikramiye hakkı da ödenemedi.  

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim