Kur artışı, BMW'nin 1000 aracını eritti
Yüksek seyreden döviz kurları ve ağır seyreden satışlar, premium olarak adlandırılan lüks markaları da etkiledi. Bu yıl 15 bin adet araç satmayı hedefleyen BMW, hedefini yaklaşık 1000 adet düşürdü
BMW’nin Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv, yeni 1 Serisi’ni Türkiye pazarına sundu. Bu yılı premium olarak bilinen lüks sınıfta lider olarak kapatmaya hazırlanan BMW, 1 Serisi’yle elini güçlendirirken diğer yandan kur artışları ve yavaşlayan satışlar nedeniyle hedefini yaklaşık 1000 adet aşağı çekmek zorunda kaldı.
Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Eşref Biryıldız, bu yıl için satış hedeflerini yaklaşık 15 bin adet olarak öngördüklerini, ancak özellikle euro kurunda meydana gelen artış nedeniyle bunu düşürmek zorunda kaldıklarını söyledi. Kurdaki artışların yüzde 30’a yaklaşmasına rağmen kendi hedeflerinde sadece yüzde 7’lik bir indirime gittiklerini anlatan Biryıldız, “Şayet euro kuru 2.25 seviyesinde kalsaydı 15 bin araca çıkardık. Yılın ilk sekiz ayında 8 bin 500’den fazla araç sattık. Yılın son aylarının hareketli geçeceğini umuyoruz. Aralık sonuna kadar toplamda 14 bin adede ulaşmaya çalışacağız. Belki bir miktar altında da kalabilir. Ancak bu adetlerle bile premium sınıfın lideri olmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Kaynak: Milliyet