• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 32 °C
  • Ankara 29 °C

Lamborghini Huracan ve Aventador Tüyap'tan yola çıkıyor

Lamborghini Huracan ve Aventador Tüyap'tan yola çıkıyor
TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenecek 15. İstanbul Autoshow'da nefes kesen performansıyla Lamborghini Huracan LP 610-4'ün yanı sıra, Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster Lamborghini standında performans tutkunlarını bekleyecek.


22-31 Mayıs 2015 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek 15. İstanbul Autoshow'da nefes kesen performansıyla Lamborghini Huracan LP 610-4’ün yanı sıra, Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster Lamborghini standında performans tutkunlarını bekliyor olacak.

LAMBORGHİNİ HURACAN LP 610-4:

Huracan, artık ikonlaşan Gallardo'nun halefi olarak,  segmentinde lüks süper spor otomobiller için kriterleri yeniden tanımlıyor. Kusursuz ve benzersiz tasarımı, inovatif teknoloji paketi, olağanüstü dinamikleri ve mükemmel kalitesiyle Huracan, süper spor otomobil deneyimini yeni bir düzeye taşıyor. Huracan sürüşü kolaylaştıran yol davranışlarının yanı sıra olağanüstü performansı hem lüks hem de sportif bir görünümle birleştiriyor. Huracan ile birlikte Lamborghini de geleceğe dönük büyük bir adım atarken, bu yeni otomotiv efsanesiyle markanın şanlı tarihine de yeni bir sayfa ekliyor.

Huracan, Gallardo'nun tasarım dilinde de bir devrime imza atıyor ve çizgilerinde de saflığı temsil ediyor: Hassas teknoloji ve üst düzey el işçiliği, sert köşeler, tek parça ve işlenmiş hacimler ve hassas yüzeylere sahip cesur bir tasarımla bir araya geliyor. Başlangıç noktası Huracan’ın siluetiydi. Bu siluet ise, ön bölümü kokpitle ve arka bölümle birleştiren tek bir çizginin tanımladığı bir profile sahip bir otomobil yaratma arzusundan kaynaklanıyordu. Yan camlar topluca bakıldığında altıgen bir şekil oluşturuyor ve otomobilin profiline camdan bir mücevher gibi yerleşiyor.

Yeni 5.2 litrelik V10 motor, 8.250 d/d’de 610 HP maksimum güç ve 6.500 d/d'de maksimum 560 Nm tork üretiyor. Yeni "Iniezione Diretta Stratificata"da (IDS) direkt ve endirekt benzin enjeksiyonlarını da akıllı bir şekilde birleştiriyor. Bu da Gallardo V10 motora kıyasla daha düşük yakıt tüketimi ve emisyonuyla daha yüksek güç ve tork üretilmesini sağlıyor. 325km/s üzerindeki maksimum hızı ve 0-100 km/s hızlanmasını 3,2 saniyede, 0-200 km/s hızlanmasını ise sadece 9,9 saniyede tamamlaması, Huracan'ın tekerleklerindeki dinamik deneyimi de açıklamaya yardımcı oluyor. Ayrıca, Start & Stop teknolojisi sayesinde birleşik AB tüketim rakamı da 100 km/12,5 litreye kadar indirildi (kilometre başına 290 gram karbon emisyonu). Bu motor, EU6 emisyon düzenlemelerine de uyumlu.

 /V10 motorun gücü, yeni yedi vitesli çift debriyajlı "Lamborghini Doppia Frizione" (LDF) şanzıman ve tamamen elektronik olarak kontrol edilen dört çekişli sürüş sistemiyle birlikte sunuluyor. Huracan'ın farklı sürüş modlarından arzu edileni, direksiyon üzerinde yer alan seçme düğmesiyle seçilebiliyor. Bu modlar arasında yolda çekiş odaklı sürüşten yarış pistinde olağanüstü performansa kadar dinamikler sisteminin üç farklı ayarı yer alıyor: STRADA, SPORT ve CORSA. Farklı sürüş modları, Huracan'ın yoldaki davranışlarının da kapsamlı bir şekilde değişmesini sağlıyor. Özellikle, vites kutusu ve motor davranışı, ses, dört çeker sürüş sistemi ve elektronik stabilite kontrolü gibi farklı sistemlerin yapılarını etkiliyor. Huracan'ın karbon seramik frenleri de olağanüstü bir performans için standart olarak sunuluyor. "Lamborghini Dinamik Direksiyon"da farklı direksiyon; rasyo sistemi ve manyeto reolojik süspansiyon amortisör kontrolünün her ikisi de Huracan'ın dinamik davranışının daha da kişiselleştirilmesi amacıyla opsiyon olarak sunuluyor. Ayrıca, üç farklı dinamik ayarla da düzenlenebiliyorlar.

LAMBORGHİNİ AVENTADOR LP 700-4 ROADSTER:

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, çıkarılabilir tavanından motor kapağına kadar uzanan benzersiz üst kısmının yeni tasarlanmış geometrik hatlarıyla ayırt ediliyor. İki parçadan oluşan tavanın tamamı RTM ve Dövme Kompozit Teknolojisi gibi çeşitli teknolojiler kullanılarak karbon fiberden imal ediliyor. Bu teknolojiler bir yandan estetik performansı ve bükülme direncini maksimuma çıkarırken, diğer yandan her iki parçanın da ağırlığının 6 kg’ın altında kalmasını, yani son derece hafif olmasını sağlıyor. Bu iki parça çıkarılabiliyor ve kolaylıkla taşınabiliyor. Ayrıca hafif ve takılması kolay olduğundan, ön bagaj bölmesine yerleştirilebiliyor. Arka sütun, çıkarılabilir tavanı tam anlamıyla desteklemek, otomatik yolcu koruma sisteminin işini kolaylaştırmak ve motor bölmesine daha fazla hava girişi sağlamak amacıyla yeniden tasarlandı. Roadster’ın motor kaputunun Coupe’ninkinden farklı olduğu ilk bakışta fark ediliyor. Çünkü aracın merkez “omurgası” ve iki çift altıgen penceresi, sanki hiper teknolojik zırh levhalarıymış gibi kenarlarla birleşiyor.  Bu tasarım, motoru soğutmayı, yağmur suyunu en iyi şekilde tahliye etmeyi ve tabii ki, V12 motorun güzelliğini ortaya çıkarmayı amaçlıyor. Aventador Roadster’ın sürücüsü ve yolcuları sürüş deneyimini ne kadar yoğun yaşayacaklarına kendileri karar verebiliyorlar. 

Güçlendirilmiş arka cam yalnızca araç içindeki hava akımını düzenlemekle kalmıyor, aynı zamanda 12 silindirli motordan gelen sesi de kontrol ediyor. Öte yandan rüzgar deflektörü, yüksek hızlarda bile, araç içerisinde neredeyse mutlak bir sessizlik sağlıyor. Reflektör, ön cam çerçevesinde yer alıyor ve kullanılmadığında, istenirse bagaj bölmesinde saklanabiliyor. Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster’ın gövdesi iki renk tonundan oluşuyor. Ön cam direği, tavanın iki parçası ve “kanatlara” kadar olan arka cam bölgesi parlak siyah renkte boyanmış. Roadster’ın satışa sunulduğu renklere, son derece açık bir metalik mavi renk olan Azzuro Thetis de eklendi. 

Azzuro Thetis’in rengi ışığın açısıyla değişiyor. 1968 Miura Roadster’ın olağanüstü güzellikteki renk tonunu hatırlatan bu renk, aracın hatlarını öne çıkarıyor ve araca güçlü ve dinamik bir görünüm kazandırıyor.

 Aventador LP700-4 Roadster daha önce görülmemiş bir performans sunuyor. Araç 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 3.0 saniyede tamamlıyor ve 350 km/s maksimum hıza erişebiliyor.
Bu rakamlar 700 HP gücündeki 6.5 litrelik V12 motor, yedi ileri vitesli ISR şanzıman ve itici milli süspansiyon ile bir araya geldiğinde Aventador Roadster’ı rakipsiz ve benzersiz bir süper spor otomobil yapıyor.

Roadster’ın V12 motorunda, motor kısmi kapasiteyle çalışırken devreye giren bir silindir deaktivasyon sistemi de yer alıyor. Stop & Start sisteminde yer alan ve supercaps olarak bilinen yüksek performanslı kapasitörler gerektiğinde motoru devreye sokabiliyor. Bu, süper spor otomobil segmentinde tam anlamıyla bir ilk olarak öne çıkıyor.

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim