• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 16 °C

LG Türkiye'ye yatırımı düşünüyor

LG Türkiye'ye yatırımı düşünüyor
LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho: Hangi ürünleri burada üretmek uygun onu araştırıyoruz.

LG Türkiye'ye yatırımı düşünüyor

LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho: Hangi ürünleri burada üretmek uygun onu araştırıyoruz.

Türkiye'de dış ticaret açığı nedeniyle ek önlemler gelebileceğini duyduklarını söyleyen LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho, "Türkiye'de üretim konusu genel merkezde tartışılıyor. Hangi ürünleri üretmek fizıbıl olur araştırıyoruz" dedi.

Cep telefonundan beyaz eşya ve elektronik aletlere birçok ürün gamında faaliyet gösteren Koreli LG, dış ticaret açığı nedeniyle hükümetin ithal ürünler konusunda ek tedbirler alabileceği duyumu alınca "Hangi ürünü Türkiye'de üretebiliriz" arayışına girdi. Hükümetin açık nedeniyle ek önlemler alabileceğinin konuşuklduğunu dile getiren LG Electronics Türkiye Genel Müdürü Calvin Cho, "Türkiye'de üretim konusunu görüştük. Şu an hangi ürünleri Türkiye'de üretmek fizıbıl olur, onu araştırıyoruz. Konu Genel merkezde tartışılıyor. Bu ürün gamları hakkında karar vermemizin ardından 2.3 yıl içinde Türkiye'de üretime başlayabiliriz" dedi. Cho Türkiye'de lokal bir marka almak konusunda ise "Değerlendirilebilir" yorumu yaptı.

Şu an Türkiye'de Arçelik'le işbirliği içinde klima ürettiklerini ifade eden Cho, açığın Türkiye'yi tehdit etttiği görüşüne katılmadığını belirterek "Dış ticaret açığı büyüyen ekonomiler için sorun değildir. Ekonomi küçülüyor olsaydı, açık o zaman sorun olurdu" diye konuştu. Türkiye'de yerli güçlü oyuncuların bulunması nedeniyle pazarda rekabet konusunda zorlanmadıkları ifade eden Cho, "Biz burada hacimde değil değerde öne çıkmaya çalışıyoruz. Daha üst segment ürünler sunuyoruz. Türkiye pazarı zor pazarlardan biri ancak özellikle TV'deki penetrasyon düşüklüğü pazarı cazip kılıyor. 2011 yılında LED TV penetrasyonu yüzde 25 oranındaydı, yüzde 75 fırsat hala var" dedi.

"ALO MARKET, DOMATES BİTTİ" DİYEN DOLAP İÇİN BURADA ALTYAPI UYGUN DEĞİL

Akıllı teknolojilerle yeni konsept olarak smart TV ve 3D'ye eğileceklerini ifade eden Cho, markanın içerisindeki ürün bitince marketten sipariş verebilen akıllı buzdolabının da olduğunu ama alt apının yetersiz olması nedeniyle Türkiye'ye taşıyamadıklarını dile getirerek, "Bunun için özel bir barkod sistemi kullanılması gerek. Şu an ürün sadece Kore'de satılıyor" dedi.

GÖZLÜKSÜZ 3D VAR AMA HENÜZ PAHALI

Cho'nun verdiği bilgilere göre beyaz eşya ve elektronik ürünlerde tasarımlar incelmeye devam edecek. Müşteri araştırmalarına göre tüketicilerin 3D teknolojisinden çok memnun olduğunu da belirten Cho, "Bir süre sonra gözlüksüz 3D tv izleme olanağına kavuşacağız. Bunu cep telefonunda sağladık. Televizyonda da yapabiliyoruz ama şimdilik maliyet büyük oluyor. Maliyet düşürmek için araştırmalar sürüyor" dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim