• BIST 9463.49
  • Altın 2503.831
  • Dolar 32.5998
  • Euro 34.8195
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 14 °C

Lice'deki kaza sonrası ADR belgesi yeniden gündemde

Lice'deki kaza sonrası ADR belgesi yeniden gündemde
Diyarbakır-Bingöl karayolunda devrilen LPG yüklü tankerin patlaması sonucu 6 kişinin ölümü ve 10'u ağır 59 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan kaza ADR belgesinin önemini yeniden gündeme taşıdı.

Hürriyet gazetesi de yaptığı haberde Diyarbakır’da meydana gelen facia sonrası ‘tankerlerin’ ne kadar güvenli olduğunu sayfalarına taşıdı. Treyler Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık’ın görüşlerine yer verilen haberde şu ifadeler yer verildi:

“Diyarbakır’da meydana gelen facia sonrası ‘tankerlerin’ ne kadar güvenli olduğu gündeme geldi. 20-25 bin tankerin bir an önce yenilenmesi gerektiğine vurgu yapan uzmanlar, tehlikeli madde taşıyan tankerlerin ADR belgesi alması gerektiğini belirtiyor.

Diyarbakır’ın Lice İlçesi’nde LPG yüklü tankerin önceki gece devrilip infilak etmesi tankerlerin ne kadar güvenli olduğu tartışmasını gündeme getirdi. ‘Tehlikeli Maddelerin Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması’na (ADR), 2010 yılında taraf olan Türkiye’de, 1 Ocak 2014 itibariyle trafiğe çıkacak her treyler için ADR sertifikası şartı aranmaya başladı. Ancak geçmişte trafiğe çıkış izni alan araçların değişimi için ise 2018’e kadar zaman tanındı. Tehlikeli madde taşıyan araçların denetiminin yetersiz olduğunu ifade eden uzmanlar, ADR belgesi olan tankerlerin tasarlama aşamasından, kullanılan kaynak malzemelerine kadar incelendiğini, geçmişte üretilen araçların ise standartlarının belli olmadığını ifade etti.   

Devrilse de patlamaz

Yollarda ADR belgesi olmayan 25 bin tankerin daha olduğunu tahmin ettiklerini ifade eden Treyler Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Saltık, ADR sertifikalı olan tankerlerin kaza durumunda dahi sızdırma yapmayacak şekilde tasarlandığını söyledi. ADR sertifikasına hak kazanmış tankerlerin daha dizayn aşamasında denetlenmeye başladığının altını çizen Saltık, “Bu rakam çok daha yüksek olabilir. ADR için kullanılan bütün parça ve ekipmanların onayı alınıyor. Araçlar testlere tabi tutuluyor. Bu sayede yüksek güvenlikli son teknolojiye sahip tankerler üretiliyor” dedi. 

ADR belgesi için üreticinin tasarım aşamasından itibaren incelendiğini söyleyen Saltık, “Çeliğin hacim kalınlığında, kaynağın cinsine kadar her aşama takip ediliyor. ADR uyumlu tanker üretmek için proje yapıp TSE’ye başvuruyorsunuz. Atılan her adımla ilgili dosya tutulması gerekiyor. Bütün bu önlemler her ne koşulda olursa olsun tankerlerin sızıntı yapmaması için” dedi.

Değişim için teşvik gerekiyor

1 Ocak’tan itibaren kanunun yürürlüğe girdiğine değinen Saltık, “İşler yavaş yürüyor. Trafik tescil tesislerinde bilgi eksikliği var. Belge olmadan trafiğe kayıt olanlar var. Eski araç potansiyeli fazla. Söz konusu araçlar büyük tehlike taşıyor. Mevcut araçların yenilenmesi 2018’e kadar yapılacak. Ancak fazla bir hareket yok. Eski araçların yenilenmesi için teşvik gerekiyor. Bu kötü olay vesile olabilir. Teşvik verilmezse ne özellikte olduğu bilinmeyen araçlarla tehlikeli madde taşımacılığı devam eder” ifadelerini kullandı." 

http://www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim