Yrd.Doç. Dr. Soner Esmer’in “Liman İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması: Pazarlama İletişimi” adlı ikinci kitabı Detay Yayınları’ndan yayınlandı.
Kitapta liman işletmeciliğinin en önemli sorunlarından birisinin eğitimli ve nitelikli iş gücü olduğu vurgulanarak; “lojistik ve denizcilik sektörünün ihtiyaç duyduğu iş gücünü yetiştirmek üzere Türkiye’de denizcilik liseleri, lojistik, denizcilikle ve limancılıkla ilgili meslek yüksekokulları, denizcilik fakülteleri ve lojistik ve denizcilikle ilgili lisansüstü programların sayısının her geçen gün arttığı” belirtilmiştir. Kitap, bahsedilen hedef kitleye yönelik olarak liman işletmeciliğinin temel başlıklarını kapsamakta, ayrıca Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı’nın (UNCTAD) liman hizmet pazarlaması konusundaki temel bilgilere değinmekte ve sektörün ihtiyacına yönelik konuları içermektedir.
Toplam üç bölümden oluşan kitabın birinci bölümü, limancılığın bir hizmet sektörü olması nedeni ile hizmet pazarlaması ve hizmet kalitesine yönelik bilgiler içerirken, ikinci bölümde liman hizmetleri pazarlaması konusu detayları ile ele alınmıştır. Bu bölümde liman işletmelerinde verilen hizmetler, gemilere ve yüklere verilen hizmetler olarak ayrıştırılmış, liman hizmetleri pazarlamasında kullanılabilecek yöntemler incelenmiştir. Kitabın üçüncü ve son bölümünde ise limanlarda pazarlama iletişimi konusu kapsamında Türkiye’deki özel liman işletmelerinin katılımı ile bu limanların pazarlama iletişiminde kullandıkları araçlara yönelik bir araştırma sonuçları ile sunulmuştur.