ankara escort, ankara escort,
  • BIST 108.489
  • Altın 152,396
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 9 °C

Limancılar iki gün İstanbul’a demir attı

Limancılar iki gün İstanbul’a demir attı
Dünyanın değişik ülkelerinden liman sektörünün önde gelen isimlerini biraraya getiren “Geleneksel Liman Geliştirme Zirvesi”nin 2.si 14-15 Mart tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleşti.

Avrupa, Asya ve Afrika’da 50’den fazla uluslararası konferans gerçekleştiren Noppen, İstanbul’da da çok önemli bir etkinliğe imza attı. Bu yıl ikincisi düzenlenen “Geleneksel Liman Geliştirme Zirvesi”yle liman sektöründe, dünyanın önde gelen pek çok ismini biraraya getiren Belçikalı firma, dünyada her geçen gün büyüyen sektörün, yeni yatırımlarını, gelişim ve fırsatlarını tartıştırdı.

14-15 Mart tarihlerinde The Marmara Taksim Otel’de gerçekleşen zirveye; yerli ve yabancı otoriteler, hükümet yetkilileri, denizcilik ve nakliye şirketleri, liman işletmecileri katıldı.

DERİNLEMESİNE TARTIŞTILAR

Konferansta; birleşme girişimlerinden yeni liman yatırımlarına, Türkiye, Karadeniz ve Doğu Akdeniz liman sektöründeki gelişmelerden çeşitlenen kargo güzergahlarına, genişleme politikalarından ticaret yollarına kadar birçok konu detaylı şekilde masaya yatırıldı.

Zirvede, ağırlıklı olarak Akdeniz ve Karadeniz’deki limanlar tartışıldı. Ukrayna’dan İtalya’ya bu iki denizin hinterlandına giren ülkeler ve bu ülkelerin limanlarıyla ilgili bilgiler aktarıldı.

Ukrayna temsilcileri denizcilik kanunlarını değiştireceklerini, limanlarını özelleştirmek istediklerini söylediler.

Konferansta; ekonomik kriz ortamında yapılan yeni liman yatırımlarına insanları çekebilmek için alternatif yöntemler de ele alındı. Buna göre liman taşımacılığını her yönden daha verimli hale getireceği öngörülen “Mavi Okyanus Stratejisi”nin önümüzdeki yıllarda çok daha fazla limanda faaliyete geçirilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca çevresel güç olarak limanlarda dizel yerine elektrik kullanımı tavsiye edildi.

MERSİN LİMANI ORTA ASYA’NIN KALBİ OLACAK

Zirvede Türkiye’de önümüzdeki yıllarda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan liman projelerinden de bahsedildi.

Buna göre;

Yap-İşlet-Devret modeliyle Kuzey Ege’de yapılacak Çandarlı Konteyner Limanı 4 milyon TEU’luk yıllık elleçleme kapasitesine sahip olacak. Liman 750 milyon Euro’ya mal edilecek.

Batı Karadeniz’de yapılacak olan Zonguldak Filyos Limanı yıllık 25 milyon TON elleçleme kapasitesine sahip olacak ve liman 641 milyon Euro’ya mal olacak.

Akdeniz’de yapılacak Mersin Limanı ise tam anlamıyla dünya ticaretinde çok önemli bir rol üstlenecek. Tam 2 milyar 872 milyon Euro’ya mal edilmesi planlanan 11.4 milyon TEU’luk dev liman, Orta Asya’nın Akdeniz’e açılmasında ‘ana kapı’ görevini görecek.

LİMANLAR DEMİRYOLUYLA BAĞLANACAK

Zirvede tartışılan dikkat çekici konulardan biri de limanların karayla bağlantılandırılması oldu. Özellikle Avrupa için büyük avantaj sağlayacak bu yöntem sayesinde denizcilikle yapılan ticaretin Avrupa’nın içlerine kadar ulaşması mümkün hale gelecek.

Zirvede ayrıca Türkiye’nin 2012 sonu itibariyle 7.2 milyon TEU olan konteyner kapasitesini 2017’ye kadar 29 milyon TEU’ya çıkarmayı hedeflediği belirtildi.

liman_gelistirtme_zirvesi2.jpg

liman_gelistirtme_zirvesi3.20130315144602.jpg

liman_gelistirtme_zirvesi4.jpg

liman_gelistirtme_zirvesi5.jpg

Haber ve Fotoğraflar: Ulaş KIROĞLU

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim