Dünyanın ilk 10 limanı arasında Çin halen liderliğini sürdürüyor. Avrupa’nın en büyük limanı ise halen Hollanda Rotterdam’da bulunuyor. 2004 yılına kadar dünya lideri olan Rotterdam, Şangay Limanı’nın inşa edilmesiyle liderliği kaybetmişti.
Gemi ve liman işletmeciliği Hollanda ekonomisinin temel gelir kaynağı. Geçen yılın tamamında Rotterdam limanı 11.2 milyon TEU kapasiteyle çalıştı. 40 kilometre uzunluğundaki liman ve sanayi bölgesi 10 bin hektarlık alanda bulunuyor. Halen kıyılarda yeni sanayi arazileriyle alanın 2 bin hektar daha artırılması için çalışılıyor.
Öte yandan geçtiğimiz günlerde, Türkiye-Hollanda Dostluk Derneği (TÜHOD) ve Türkiye-Hollanda Parlementolar arası Dostluk Grubu tarafından düzenlenen Türk-Hollanda İş Forumu’na katılan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan Mersin Limanı’nı dünyanın en büyük 10 limanı arasına sokacaklarını söyledi. Mersin Limanı’nın Türkiye’nin dünyanın en önemli aktarma merkezlerinden biri olması için Mersin’e 2.9 milyar euroluk yatırımla dev bir konteyner limanı inşa edileceğini belirten Çağlayan, “Türkiye, dünyanın en büyük 10 limanından birini yapacak. Hollanda’nın Rotterdam limanı neyse Mersin ve İzmir’e yapılacak limanlar da öyle olacak” dedi.
Dünyada halen en büyük konteyner limanı 29 milyon TEU (29 milyon adet 34 metreküplük konteyner) ile Şangay olurken Hollanda’daki Rotterdam da 5’inci sırada bulunuyor. Yeni yatırımla Mersin de kapasitesiyle Akdeniz Bölgesi’nin Rotterdam’ı olacak.
En büyük 10 konteyner limanı
LİMAN KAPASİTE(TEU/Milyon)
Şangay (Çin) 29
Singapur 25
Hong Kong 23
Şenzhen (Çin) 21
Rotterdam (Hollanda) 12
Busan (G. Kore) 11.9
Dubai 10.6
Tayvan 10.2
Hamburg (Almanya) 9.7
Los Angeles (ABD) 6.7
Deniz Haber Ajansı-Esra SARIKEÇE