• BIST 97.713
  • Altın 144,195
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 19 °C

Lojistik Yatırımları Konferansı gerçekleşti

Lojistik Yatırımları Konferansı gerçekleşti
Lojistik Yatırımları Konferansı dün Kozyatağı’nda yoğun gündem ve katılımcı ile gerçekleşti.
Lojistik Yatırımları Konferansı’na; Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 1. Bölge İstanbul Müdürü Hamza Demirdelen, Avrupa Birliği Büyükelçiliği Ulaştırma Sektör Danışmanı Dr. Göktuğ Kara, UND İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Alper Özel, Mersin Lojistik Merkezi Proje Direktörü Fevzi Filik ile birlikte çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.
 
Lojistik Sektörüne yönelik devlet politikaları ve yeni düzenlemeler adına Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 1. Bölge İstanbul Müdürü Hamza Demirdelen yaptığı açıklamada Türkiye genelinde kara yolu ağı 63.000km’ye çıkarıldığını ve toplam otoyol ve bölünmüş yollar 21.200 km’ye ulaştığını söyledi. Hedeflerinin 2023 yılına kadar Karayolları İdaresi olarak bölünmüş yollar miktarlarını 35.000km’ye otoyollarında 7200km’ye çıkarmak istediklerini belirtti. Ayrıca Demirdelen, trafikte dolaşmakta olan yaş haddini doldurmuş araçların 2023 hedefleri içerisinde bulunduğunu bildirdi. 2023 yılında 350.000 adet eski aracın trafikten kaldırılacağını sözlerine ekledi. 
 
Gebze-Orhangazi-İzmir otobanı ve Kuzey Marmara otobanı çalışmalarının halen sürmekte olduğunu belirten Demirdelen üçüncü köprünün inşası sonucu Karayollları İşletmesinin İstanbul ve çevresinde atılıma geçtiğini belirtti.
 
Deniz Ticareti ve deniz taşımacılığına’da değinen Demirdelen 2012-2013 yılı içerisinde deniz yolları taşımacılığının getirisinin 207.4 milyar dolar civarında olduğunu söyledi. 2023 Hedeflerinde denizcilik sektöründe atılım beklentilerinin yüksek olduğunu belirten Demirdelen konteyner taşımacılığında toplam 22 milyon TEU elleçlemeyi ve kabotaj yüklerinde %30 oranında yükselmeyi hedeflediklerini açıkladı.
 
Demiryollarının gün geçtikçe dahada önemsendiğini belirten Demirdelen bu güne kadar 2000km üzerinde rayın yenilendiğini belirtti. Demiryollarında 2023 hedeflerinin Yüksek Hızlı Tren sisteminin geliştirilerek mesafelerinin 10.000km’ye çıkarılması, konvansiyonel sistemlerin 4000km’ye çıkarılması, elektrikli taşımacılığın 8000km’ye çıkarılması olduğunu sözlerine ekledi. Ayrıca demiryollarında serbest taşımacılığı çıkarılacak yeni kanun tasarılarıyla özelleştirmek istediklerini, demiryollarında rekabet ortamı oluşturmayı hedeflediklerini belirtti.
 
Lojistik Sektörünün Güncel Durumunun değerlendirildiği oturumun ilk bölümünde Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 1. Bölge İstanbul Müdürü Hamza Demirdelen’in ardından söz alan UND İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Alper Özel yaptığı konuşmada UND olarak 2023 hedeflerinde LPI’da ilk 10 ülke arasına girmek ve Türkiyenin 500 milyar dolar ihracat hedefine katkıda bulunmak istediklerini söyledi. Sektörde bu güne kadar 1.5 milyon sefer düzenlendiğini belirten Özel Türkiyenin artık dünya gözünde lojistik bir merkez haline geldiğini belirtti.
 
Türkiyede karayolu taşımacılığı ihracatın %40’lık kısmını oluşturduğunu söyleyen Özel, bu payın geliştirilmesi için Kapıkule,Hamzabeyli ve Sarp sınır kapılarının ivedilikle geliştirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. Gerekli alt yapının olmadığına dikkat çeken Özel sorunsuz giriş ve çıkışın sağlanması gerektiğini belirtti.
 
Türk Nakliyecilerin yaşadığı genel sorunlara değinen UND İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özel; geçiş kotalarının, ayrımcı uygulamaların, mod zorlamalarının, haksız rekabetlerin, sürücü vizelerinin kolaylaştırılması gerektiğini ve Avrupa’nın Türk şirketlere daha insiyatifli davranması gerektiğini söyledi. Taşıma kotası sınırıyla Türk Nakliyecilerin büyük sıkıntılar yaşadığını ve Avrupa’daki ticari gelişimin  sağlanamadığını sözlerine ekledi.
 
Lojistik Sektörünün Güncel Durumuna değinen ikinci konuşmacı Mersin Lojistik Merkezi Proje Direktörü Fevzi Filik lojistik sektöründe başlıca sorunun bürokratik düzenlemelerin eksikliğinden kaynaklandığını belirtti. Yatırımcıların bürokratik karmaşalar içerisinde ne yapacaklarını bilemedikleri ve yatırımlarını bu çerçevede gerçekleştiremediklerini söyledi.
 
Kentsel Lojistik problemlere değinen Filik çözüm için limanların etkin kullanılması, kentsel altyapıların sağlanması ve lojistik zincirinin verimliliğinin arttırılması gerektiğini belirtti. 2030 yılında Akdeniz bölgesinde toplam talebin 9.5 milyon TEU’luk bir istihdam, 128 milyon dökme yük, 47 milyon sıvı yük, 224.823 Roro hareketi gerçekleşeceğini ve arzın yetersiz kalacağını sözlerine ekledi.
 
Demiryolu Taşımacılığı üzerine ikinci oturumda konuşma yapan Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Ulaştırma Politikası Sektör Yöneticisi Göktuğ  Kara Türkite’deki başlıca problemin demiryolu kullanım ooranının piyasa oranına göre %2 oranında olduğunu belirtti. Bu durumdan oluşan dengesizlik TCDD yönetiminin hedeflerine yönelik alt yapı sağlayamamasına sebep oluyor dedi.
 
30-50km/sa hıza sahip trenlerin taşımacılık için yavaş kaldığını sözlerine ekleyen Kara hatların kapasiteleri kullanım oranına göre yetersiz kalıyor buda demiryollarına talebi azaltıyor, bu sebeple işlevsel ve Türkiyeye hizmet eden bir mekanizmaya gerek duyuluyor dedi. 
 
Demiryolu Taşımacılığı üzerine ikinci konuşmayı DTD Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özkan Salkaya gerçekleştirdi. Son iki yıl içerisinden yatırımlarda yavaşlamanın varolduğunu belirtten Salkaya yavaşlamanın sebebini demiryolu yönetmeliğinin eksikliğinden kaynaklandığı belirtti. Dernek olarak amaçlarının ülkenin toplam taşımacılığı içindeki demiryolu payını yükseltmek olduğu belirtti.
 
KONSPED Genel Müdürü Mete Tırman: “Demiryolundan beklentiler yüksek ama gerçekleştirilmesi zor, üniversitelerimiz lojistik formlar içerisinde araştırma yapmıyor, hiçbir ulaştırma master planı oluşturulmuyor ve herkes 2023’te hedeflerinden bahsediyor. Bu çerçevede hedeflerin gerçekleştirilmesi sektörde gerçekçilik oluşturmuyor”dedi
 
Katılımcılar, sabah başlayan ve akşama kadar devam eden konferansta konuşmalacıların anlattıkları ile kendilerini geliştirirken aynı zamanda birbirleriyle de konuşma fırsatı yakaladılar.
 
img_7571.jpg
 
img_7376.jpg
 
img_7327.jpg
 
img_7286.jpg
 
img_7257.jpg
 
img_7216.jpg
 
img_7193.jpg
 
img_7154.jpg
 
img_7147.jpg
 
img_7132.jpg
 
img_7118.20131128185105.jpg
 
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim