• BIST 97.713
  • Altın 144,219
  • Dolar 3,5669
  • Euro 4,0007
  • İstanbul 18 °C
  • Ankara 16 °C

LPG'li tekne Dalyan'da görücüye çıktı

LPG'li tekne Dalyan'da görücüye çıktı
Dalyan Kanallarında sefer yapan teknelerin sintine ve yakıt atıkları ile kanalı kirletmesi nedeniyle sık sık gündeme gelen alternatif teknelerle ilgili çalışmalar devam ederken,lpgli tekne deneme seferi yaptı.

Muğla’nın dünyaca ünlü Dalyan Kanallarında sefer yapan teknelerin sintine ve yakıt atıkları ile kanalı kirletmesi nedeniyle sık sık gündeme gelen alternatif teknelerle ilgili çalışmalar devam ediyor. Daha önce Güneş Enerjili, Pilli ve Elektrikli teknelerin denendiği kanalda bu sefer de LPG’li tekne tanıtıldı.

İpragaz’ın, Dalyan Tekne Kooperatifine ait bir teknede uyguladığı sistem, Muğla Valiliği İdari Kurul Başkanlığı 26.İdare Kurulu Toplantısında tanıtıldı. Tanıtımın ardından tekneyi yerinde inceleyen heyet, tekne ile de küçük bir kanal turu attılar.

Tur sonrası tekne ile ilgili görüşlerini açıklayan Vali Yardımcısı A.Kamil Başar, “Bugün İdari Heyeti olarak Dalyan’da LPG’li tekneyi denemiş olduk. Gerçekten titreşim ve motor sesi olarak diğer motordan çok farklı ve çevreci bir motor. Güvenlik anlamında da arkadaşların ifade ettiğine göre güvenli olduğunu söylüyorlar. Tabii bunun için daha erken, şu an inceliyoruz, bakıyoruz. Bence güzel bir tekne seyahatiydi. Bu akıntıda, bu rüzgara karşıda bu şekilde güçlü olduğunu da bu motorun görmüş olduk. İlerde diğer sistemleri de inceleyerek bir karar vereceğimize umuyorum. İlk denememiz iyi geçti” dedi.

Dalyan Tekne Kooperatifi Başkanı Atilla Gültekin ise yaklaşık 1 yıldır yakıt tasarruflu ve çevre bakımından uyumlu tekneler üzerinde çalıştıklarını belirterek, “Şu anda Dalyan Tekne Kooperatifine ait 1 adet tekneyi faaliyete geçirdik ve test sürüşünde yetkililerle birlikte başarılı bir şekilde yaptık. Bu teknemiz yakıt tasarrufunun yanı sıra önemli olan Dalyan kanallarında çevreye duyarlı olarak baktığımız emisyon olarak sıfır emisyon, sintine suyu ve katı atık yağ bakımından da sıfır derecede çevreye uyumlu bir tekne. Biraz önce yine kullandığımız teknede titreşim olarak sıfıra yakın bir seviyede, gürültü olarak da önceki dizel teknelere göre %90 ses kirliliği olmamaktadır. İnşallah sponsor bulduğumuz taktirde de bu dönüşümü peyderpey, tekne kooperatifi olarak yapmak istiyoruz” dedi.

İpragaz Satış Planlama ve Direkt Satışlar Müdürü Savaş Deniz Bilge ise İpragaz olarak LPG’li tekne için Dalyan’da 6 aydır çalışma yaptıklarını belirterek, “Burası için en doğru çözümü araştırdık ve doğru motoru tespit ederek, doğru uygulama yaparak ilk tekneyi de yaklaşık 6 aylık süreç içinde test ettik. Herşey olumlu. Dizelle karşılaştırdığınızda, zaten LPG’nin çok daha çevreci bir yakıt olduğu bütün dünyanın bildiği bir gerçek. Otogazda zaten LPG kullanımını çok iyi bilen bir ülkeyiz. Dünyada Güney Kore’den sonra en fazla LPG kullanan 2.ülkeyiz. Burada değişen tek şey ise araçta değil bir teknede kullanılması. Dolayısı ile her türlü teknik, standart, mevzuat, güvenlik tedbirleri, bunların hepsinin yasal mevzuatta yeri var ve her şey tamamlanmış durumda. Bizim yaptığımız bütün uygulamalarda Dalyan bölgesinde, bu standartlara ve kurallara uygun yapılmış uygulamalar.

Dalyan bize önceki nesillerden miras kalmış ve sonrasına devredeceğimiz çok önemli bir doğa güzelliği. Burayı kaybetmemek için biz elimizden geleni, tüm ekibimizle buraya konsantre olarak, elimizden geldiğince mücadele ediyoruz. Bugün yaptığımız toplantıda gayet olumluydu. Yetkililer tekneyi bizzat gördüler. Hem performans, hem sessizlik, hem de atık anlamında çevreye duyarlı bir çözüm olduğuna daha fazla ikna durumdalar. Bundan sora adım adım Dalyandaki süreç genişleyerek yayılacaktır diye tahmin ediyoruz” dedi.

MALİYETİ 12 BİN LİRA

Dizel tekne ile LPG’li teknenin maliyetlerini de karşılaştıran Savaş Deniz Bilge, “Benzinle kıyasladığımızda yüzde30 bir tasarruf yaratıyor. Ancak buradaki tekneler dizel. Bunlarla yakıt harcaması aynı şekilde. Ama burada esas olan ilave yük binmemesi, LPG’li sistem kullanıcıya ekstra maliyet yaratmıyor. Bu yetmez, çevreye kıyaslanamayacak kadar fazla koruyor. Bir dizel mortorlu tekneyi sıfırdan marinize edilmesi, Dalyan’a yakışır şekilde yaparsanız yaklaşık 10 bin lira bir maliyete geliyor. Bizim motorumuzun tüm sistem beraber, anahtar teslim 10-12 bin lira seviyesinde. Bunda sonra mevzuat belirlenince, daha ayakları yere basınca, talebin durumuna göre belli bir miktar daha düşeceğine, 10 bin lira civarında bir seviyeye ineceğini tahmin ediyoruz” dedi.

www.UlasimOnline.Com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim