• BIST 82.509
  • Altın 147,630
  • Dolar 3,7808
  • Euro 4,0420
  • İstanbul 7 °C
  • Ankara 0 °C

Luftansa'da Türkiye korkusu

Luftansa'da Türkiye korkusu
Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Stefan Loecherbach, Türkiye’de beklediğinden çok daha güçlü ve dinamik bir havacılık pazarı bulunduğunu belirtti.

Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Stefan Loecherbach, Türkiye’de beklediğinden çok daha güçlü ve dinamik bir havacılık pazarı bulunduğunu belirtti. Loecher-bach’a göre ise istikrarlı büyüme gösteren Pegasus Hava Yolları, Lufthansa’nın en ciddi rakibi.

Türkiye uçuşlarına gösterilen ilgiden oldukça memnun olan Lufthansa Havayolları, istikrarlı büyüme gösteren Pegasus Hava Yolları’nı ciddi rakip görüyor. Suudi Arabistan’a gerçekleştirdiği first class uçuşlarından büyük kâr elde eden şirket, sunduğu en lüks uçuş sınıfı hizmetini ise daha da yaygınlaştırmayı planlıyor. Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Stefan Loecherbach, pazardaki hedeflerini ve Türk sivil havacılığını Zaman’a değerlendirdi. Türkiye’de beklediğinden çok daha güçlü ve dinamik bir havacılık pazarı bulunduğunu anlatan Loecherbach, THY’nin yanı sıra başta Pegasus olmak üzere Atlasjet ve Onur Air’in de, sektörde söz sahibi olduğunu söyledi. Loecherbach, Türkiye’de Pegasus’un THY’den sonra en güçlü rakipleri olduğuna dikkat çekerek, Pegasus’un diğer özel havayollarına göre çok daha fazla rekabetçi olduğunu dile getirdi. Devletin havacılığa verdiği destek nedeniyle hem havayolu şirketlerinin geliştiğini hem de havalimanlarının daha modern hale geldiğini anlatan Loecherbach, sunulan katkının havayolu şirketlerine büyük moral verdiğini ve bu yüzden sektör temsilcilerinin sağlıklı büyüme içine girdiğini bildirdi.

Pasaport kuyrukları önlenmeli

Loecherbach, Atatürk Havalimanı’nda kapasite sorunu yaşandığını ifade ederek, yeni çalışmalarla ilave kapasite oluşturulmaya çalışıldığını dile getirdi. Tüm iyileştirme çalışmalarına rağmen uçak iniş-kalkışlarındaki kısıtlı kapasiteyi artırıcı kesin çözüm bulunamadığını anlatan Loecherbach, “Sorunların en aza indirilmesi amacıyla mevcut kapasitenin kullanılması gerekiyor. Ancak terminalde boş pasaport kontuarları var. Pasaport polisi olmayınca kuyruklar oluşuyor. Bagajların zamanında teslimi konusunda da yaz döneminde ciddi sorunlar yaşandı. Alınan tedbirler sayesinde bu durum daha iyiye gidiyor.” dedi.Loecherbach, 5 yıldızlı havayolu olmak için çalıştıklarını dile getirerek, first class uçuşlarda bunu başardıklarını, business ve ekonomi sınıfı için de 5. yıldız için seferber olduklarını belirtti. First class uçuşlarından çok memnun olduklarını ve filonun büyük bir kısmını bununla donatacaklarına işaret eden Loecherbach, özellikle Washington ve Kuzey Amerika uçuşlarının çok kazançlı olduğunu söyledi.

Loecherbach, Suudi Arabistan seferlerinin ise tüm first class uçuşlarında en kârlı 10 destinasyon arasında yer aldığına dikkat çekerek, “Suudi Arabistan, VIP müşterileri davet ediyor. Onlar da, first class uçuyor. Frankfurt’tan her gün A 330 ve A 340 uçaklarıyla Cidde, Riyad ve Dammam’a first class seferimiz var. Ayrıca Münih’ten Riyad’a haftada 3 first class uçuşumuz oluyor.” dedi.

1956’dan bu yana Türkiye’ye uçuş düzenleyen Lufthansa, yabancı havayolları arasında en büyük pazar payına sahip. Şirket, kış döneminde İstanbul, Ankara, İzmir’den haftada 52 uçuş gerçekleştiriyor. Türkiye’den Münih ve Frankfurt’a sefer gerçekleştiren şirket, buradan da, en uygun bağlantılarla diğer merkezlere ulaşım sağlıyor. Lufthansa Grubu şirketlerinden Lufthansa, SWISS ve Germanwings ise Türkiye’den haftada  75 uçuş gerçekleştiriyor.

www.ulastirma.com.tr

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Ulaştırma | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim